Fishing Adventure - Cover

Fishing Adventure aneb peklo pro hosta

17. 10. 2021
Zdroj náhledu: igdb

Taky vás jako malé bral táta nebo děda na ryby? Život vás od rybníka zavál pořádný kus dál a vy si tu atmosféru chcete zažít v klidu domova, pěkně bez komárů, rýmy a vykalených band víkendových pseudovodáků? Tak tady u Fishing Adventure jste rozhodně špatně, alespoň u verze pro Xbox.

Zdroj: igdb

Kdo za to může?

Za tuto FPS loveckou hru může polská partička zvaná MasterCode (neplést s Codemasters, kteří nám dali řadu skvělých titulů, jako Colin McRae Rally!), společně s vydavatelem, společností Ultimate Games S.A. Že jste o nich neslyšeli? No, já taky ne, nicméně se od roku 2015 docela činí a zásobují trh simulátory všeho možného, od farmaření, koníčky až třeba po kněze. Jo.

Grafi-co?

Grafická stránka hry vypadá na Xbox One S natolik odpudivě, že není možné neklást si otázku, jestli to není záměrné retro. Což není. Je to prostě jen hnusné a zastaralé. Doslova vás udeří do očí grafický kabátek, který dnes není možné myslet vážně ani u mobilních her zadarmo. Břeh je tvořen úsečkami, které nenavozují dojem z uvěřitelnosti herního světa. Tráva je tvořena řadami spritů, které se za vámi natáčejí (kdo si pamatuje pohled na mrtvoly v Duke Nukem 3D, je doma hned), zpracování efektů vody bylo mnohem lepší i v úplně prvním Far Cry a celý rybářský zážitek je nesrovnatelně uspokojivější jako minihra v díle pátém.

Zdroj: igdb

Rybářský ráj Horsta Fuchse

Jelikož rybaření je o vercajku, hra obsahuje obchod, ve kterém si můžete dokupovat věci, jako jsou pruty, vlasce, návnady a mnoho jiného. Nabídka není nijak přehnaně široká (to není vše, Horste), ale na základní motivaci k postupu hrou asi dostačuje. Kredity pro nákup získáváte prodejem úlovku, který je zejména v počáteční fázi příkladně hubený a omezuje se v podstatě na různé druhy rybek olejovkové tonáže. Na velkou rybu si budete muset počkat a nakoupit výbavu.

Jak se ti šlape?

Špatně. Fishing Adventure by možná fungovalo obstojně na mobilu jakožto hříčka pro ukrácení sezení v čekárně u zubaře, ale jakožto seriózně míněný titul, za který chce někdo peníze? Fakt ne. Ono to totiž na konzoli prostě není zábavné. U toho Far Cry to funguje jako zdroj peněz a oddych od zabití pár drsných věřících, ale upřímně, kdo seděl třeba dvě hodiny u tůně a rybařil? Jo, já taky ne. Pohyb postavy je celkem klasický, prostě dojdete k vodě, naměříte, nastavíte sílu odhozu a divíte se, jak to špatně lítá. Velmi pak uvítáte možnost koupit si pramičku a odveslovat někam na hlubší vodu a dále od kraje, neboť vaše digitální alter ego jednoduše neumí nahodit daleko a přesně. Jakékoliv sedmileté dítko si s nahozením poradí mnohem lépe. Samotný lov probíhá spíše nezáživným pozorováním symbolu splávku, neboť na ten „skutečný“ je „v dálce“, díky popisovaným grafickým orgiím, docela špatně vidět. Poměrně osvěžující a realistické je přitahování vlasce pro možnost kvalitního zaseknutí. To je jeden z mála hezkých detailů hry.

Zdroj: igdb

Je na tom něco dobrého?

No, popravdě, kromě výše uvedeného, mnoho ne. S necelými třemi stovkami, které hra aktuálně stojí někde na bazaru, seženete lepší zábavu, a to prakticky se zavřenýma očima. Dále hra nezabere moc místa na disku vaší konzole, což však při pohledu na grafiku dává smysl. Nicméně fanatičtí vyznavači virtuálního rybaření za své peníze dostanou okolo 30 druhů ryb, několik rybářských lokací a trochu toho digitálního vercajku, se kterým mohou zkusit sami pokořit rybí legendy syna hudebníka.

Fishing Adventure je jednoduchá rybářská hra, které by spíše slušela platforma mobilů a tabletů než herních konzolí. Na ty je příliš prázdná a prostinká, navíc se prodává za poměrně vysokou cenu, která naprosto neodpovídá. Pokud by byla cena někde kolem 50 korun či 2 eur, šlo by hru chápat jako lacinou hříčku na chvilkové odreagování se od zákysu v něčem serióznějším, takto však nezbývá než doporučit mrknutí ke konkurenci.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Vladimír Klosse.

• zabírá málo místa na disku konzole
  • některé hezké detaily