Fishing North Atlantic - západ slunce

Fishing: North Atlantic – profesionálním rybářem podruhé

25. 7. 2021

Není to tak dávno, co jsme vám v naší redakci přinesli recenzi zajímavého simulátoru Fishing: Barents Sea. V něm se vžijete do role rybáře, jehož úkolem je lovit a kuchat ryby za účelem výdělku. Z amatérského rybáře se postupem času stáváte čím dál více uznávaným a profesionálním lovcem ryb, který se nebojí spolu s další posádkou obeplouvat i ta nejnebezpečnější zákoutí širého moře. Fishing: Barents Sea si v naší redakci odnesl velmi skvělé hodnocení, a tak nezbývalo nic jiného než se podívat i na jeho přímého nástupce Fishing: North Atlantic, který si z prvního dílu vzal to nejlepší a doplnil to o nové a skvělé funkce. Jestli je i druhý díl stejně zábavný a zajímavý, si řekneme v dnešní recenzi.

Z moře rovnou do oceánu

První novinkou je místo, kde se druhý díl odehrává. U prvního dílu jsme se podívali do Barentsova moře, které se nachází na okraji Severního ledového oceánu, avšak nemusí být pro všechny známou lokací. Ve druhém dílu zavítáme do severního Atlantiku, konkrétně na území severního Skotska, kde nás mimo jiné čeká i šest přístavů, které jsou v tomto případě zpracovány podle reality. Odměnou nám bude i o něco větší mapa než v předchozím díle a také nám toto území nabídne i zcela nové možnosti lovu.První věcí, kterou si po zapnutí hry všimnete, je kompletně otevřená mapa již od začátku hry. Zatímco u prvního dílu jste ze začátku hry měli k dispozici pouze malou část mapy a zbytek jste museli jednoduše prozkoumat, zde ji vidíte již od začátku celou, což znamená, že vaše možnosti lovu jsou již v úvodní fázi velmi bohaté. Ta to vývojáři zaslouží jednoznačně pochvalu. Ostatní aspekty včetně ovládání mapy jsou jinak velmi podobné jako u prvního dílu. Co jsem naopak u druhého pokračování nenašel, je zobrazení četnosti výskytu určitého druhu ryby v různých oblastech herního světa.

Plno nových i starých známých možností

Hlavní devízou Fishing: North Atlantic je několik vylepšení a novinek. Najdeme zde jak nové možnosti lovu, tak i více druhů ryb či až 27 reálných lodí oproti dvanácti z předchozího dílu. Novou možnost rybolovu okusíte již v tutoriálu, kdy si na vlastní kůži vyzkoušíte lov mečounů pomocí harpuny. K tomu samozřejmě potřebujete i odpovídající typ lodě s můstkem. Lov harpunou je velmi zajímavá, avšak dosti složitá věc, při které musíte mít velmi přesnou mušku a taktéž hodně trpělivosti. Lovit mečouna lze však i lepšími způsoby, které okusíte až po koupi potřebného vybavení na vaši loď. Dalšími způsoby lovu jsou například lovné šňůry či sítě známé i z prvního dílu. Na rozdíl od předchozí hry již není možné lovnou šňůru umístit do vody jen stisknutím tlačítka v nabídce. Ve druhém pokračování musíte vše udělat přímo na palubě vaší lodi podle stejných kroků jako v reálu. Jiný, pro někoho i možná jednodušší, způsob hra bohužel nenabízí.

To samozřejmě platí i o kuchání, kdy je nutné nejdříve nachystat kuchací stůl. Vývojáři tedy na kuchání nezapomněli a jeho systém je praktický totožný s tím z Fishing: Barents Sea. Je tedy nutné s nožem jet podle předem dané rysky, přičemž stále platí, že čím více danou rysku kopírujete, tím lépe danou rybu vykucháte a tím více peněz získáte. Co zůstává taktéž totožné, je systém vylepšování vaší lodě, najímání posádky či získávání certifikátů. V tomto ohledu se zde nic nemění, a pokud nejste nováčkem série a hráli jste první díl, budete se ve Fishing: North Atlantic cítit jako doma. Myslíme, že do detailu vypisovat možnosti vylepšování není potřeba, a pokud byste se přece jen chtěli dozvědět něco více, můžete si přečíst naši recenzi na první díl

Vizuální zpracování je lepší, ale…

Určitých změn se dočkala i vizuální stránka, která je v některých ohledech o něco lepší, někde zase o značný kus zaostává. To, co se nám ve Fishing: North Atlantic nelíbilo, je stejně jako v prvním díle zpracování přístavů, jež opět působí pouze průměrným dojmem, a to i přes to, že se přístavní města dočkala nových a vylepšených textur. Je bezpochyby pravdou, a již jsem to zmiňoval v recenzi na předchozí díl, že průměrné zpracování přístavů můžeme nějakým způsobem překousnout, jelikož více času strávíte na otevřeném moři. Přesto nám však tento nedostatek trochu vadí a rozhodně se nejedná o dobrou vizitku vývojářů. Co naopak musíme vyzdvihnout, jsou vylepšené textury a animace vody, u které si již při prvním spuštění všimnete jejího reálnějšího pohybu. Za zmínku také stojí lepší a detailnější zpracování lodí, a to jak z vnější strany, tak i samotných palub či řídicí kabiny.

Na závěr zmíníme i vylepšené pohyby postav vaší posádky a všech ostatních detailů. Fishing: North Atlantic je po vizuální stránce rozhodně dále než jeho konkurent, a i přes lepší grafické zpracování nijak zásadně neutrpěla optimalizace, která je i zde výborná. Hra mi za celou dobu hraní ani jednou nespadla a taktéž jsem hrál bez jakýchkoliv záseků na nejvyšší detaily při full HD rozlišení.

Absence češtiny

Na závěr naší recenze zmíníme českou lokalizaci, která bohužel u Fishing: North Atlantic tentokrát není. Některé hráče může chybějící lokalizace zamrzet, nicméně musíme zdůraznit, že titul se dá bez větších problémů hrát i v anglickém jazyce a chybějící češtinu zde absolutně nepoznáte.

Fishing: North Atlantic rozhodně není žádnou revolucí, nicméně se jedná o velmi povedenou evoluci prvního dílu, která nabízí nové možnosti lovu i staré a vylepšené aspekty z původního Fishing: Barents Sea. Pro nové hráče se jednoznačně jedná o počin, který v dnešní době nemá na trhu konkurenci, a pokud stále váháte nad koupí nějakého rybářského simulátoru, můžeme vám tento titul jednoznačně doporučit. Pro zaryté fanoušky prvního dílu se jedná o příjemné vylepšení, a pokud se vám líbil první díl, budete se neméně dobře bavit i zde. Titulu se bohužel nevyhnuly ani chybky, které North Atlantic okopíroval od svého staršího bratra. Ani zde nečekejte žádnou velkou výzvu, jelikož i druhé pokračování se zaměřuje spíše na relaxaci a odpočinek. Velkým mínusem jsou dále průměrné textury, které také byly již v prvním dílu. I přes to všechno se jedná o velmi povedenou hru, kterou by si žádný fanoušek virtuálního rybolovu neměl nechat ujít.

• nové možnosti lovu
  • vylepšené aspekty z prvního dílu
  • detailnější animace