Force of Nature 2 - farma

Force of Nature 2: Ghost Keeper – Survival sandbox s prvky RPG

31. 10. 2021
Zdroj náhledu: A.Y.std

Force of Nature 2: Ghost Keeper se odehrává v neznámém světě, kde se to různými nebezpečnými tvory jenom hemží. Vaším úkolem není samozřejmě nic jiného než ve zdejším nehostinném prostředí přežít. Titul jako takový kombinuje žánry RPG, survivalu a strategie mixované se sandboxem, přičemž hlavním pilířem celé hry je intuitivní a velmi rozsáhlý crafting, v němž si můžete vyrobit opravdu vše, na co pomyslíte. Jak se Force of Nature 2: Ghost Keeper povedl, nám ukáže dnešní recenze.

Zelená je tráva, crafting to je hra

Příběh hry začínáte ve vaší domovské garáži, abyste přišli na kloub záhadnému zvuku, jenž se z tohoto místa neustále ozývá. Netrvá ovšem dlouho a z nějakého neznámého důvodu se za zpěvu ptáků a zvuků přírody ocitnete kdesi na odlehlém místě a kolem vás jen pusto a prázdno. V tento okamžik začíná hra o přežití. Budete hledat jídlo a různé suroviny pro stavbu a crafting vašeho útočiště, a také samozřejmě cestu zpět domů. Ze začátku, jak už to tak bývá, nemáte zhola nic a vděční budete i obyčejnému ohníčku, u kterého můžete nějaký ten čas posedět a ohřát si vaše první jídlo. Čím dále se ve hře posouváte, tím více věcí si můžete dovolit vyrobit a postavit. Spoustu surovin pro alespoň běžné věcí najdete všude kolem. Z větviček a kamene si tak dokážete vytvořit první základní sekeru či lopatu, pomocí které zase vytěžíte dřevo nutné pro další nástroje a budoucí zbraně nebo vykopete důležitou půdu pro zahrádku, v níž budete pěstovat plodiny různého druhu. Z běžných a jednoduchých věcí pak také postupem času stavíte a vyrábíte mnohem složitější, avšak užitečné věci, jež jsou důležité pro další postup a samozřejmě pro vaše přežití. Crafting a výroba jsou poměrně jednoduché a nekladou na hráče nikterak přehnané požadavky. V podstatě vám stačí vyhledat potřebné věci a pomocí stisknutí jednoho tlačítka si již vše postava udělá sama. V pozdějších fázích hry získáte i tzv. ducha, jenž vám s vylepšováním základny (útočiště) bude pomáhat. Stavba funguje na principu mřížky, v níž máte zelenou barvou jasně označeno, kam přesně vaši novou stavbu umístit. Postavit můžete opravdu všechno, dokonce se dostane i na váš vlastní dům, který si následně desítkami různých dekorací můžete zkrášlit.

Zdroj: A.Y.std

Objevování je důležitým středobodem

Abyste vůbec mohli nějakou složitější věc postavit, je nutné nejprve prozkoumat určitou oblast v tzv. Discovery Table a doplnit tak vaše znalosti. To znamená, že například pro výsadbu a pěstování různých rostlin a plodů je potřeba doplnit zkušenosti v oblasti zemědělství a před stavbou vašeho domu nebo i zcela obyčejné stodoly zase musíte disponovat stavebními schopnostmi. Zatímco jednodušší crafting zvládnete i v obyčejném inventáři, pro ten rozsáhlejší je určen speciální řemeslný stůl, jejž si také musíte nejprve vyrobit. Celkově Force of Nature 2: Ghost Keeper obsahuje více než deset oblastí výzkumu a probíhá podobným stylem jako samotný crafting a stavba. Nasbíráte si tedy potřebné suroviny, a díky nim se vaše postava záhadným způsobem naučí konkrétní typ výroby. Kromě řemeslného a vývojového stolu zde nalezneme i stůl pro výrobu lepšího oblečení a brnění, které zlepší statistiky vaší postavy především v boji. Každý z výše zmíněných stolů je rozdělen do dvou vývojových úrovní, v případě výzkumu jsou to rovnou tři, přičemž ta druhá obvykle rozšíří vaše možnosti, kam se dále posunout. Celkově tento aspekt funguje naprosto skvěle, a pokud jste fanoušci rozsáhlého craftingu, kde si můžete vyrobit, co chcete, bude se vám po této stránce Force of Nature 2: Ghost Keeper líbit.

Mezi další důležité aspekty patří farmaření, které nabízí možnost výsadby různých plodin nebo ochočení domácích zvířat, a také alchymie, takže ani zde se nezapomnělo na míchání různých lektvarů a receptů. Zde nastává bohužel i první problém, který s titulem mám. Lovení zvířat pomocí pastí a jejich následné ochočení funguje zřejmě na principu náhody, a i když se nacházíte na ideální pozici si nějaké to zvíře ulovit, ne vždy vaše snažení přinese tížený úspěch. Nesčetněkrát jsem byl v situaci, kdy mi zvíře i po sklapnutí pasti uteklo, což mě rozhodně dokázalo zdvihnout ze židle. Osobně jsem za celou dobu nenašel žádný způsob, jak si šanci na úspěšný lov zvýšit, takže nemůžu říci, zda nějaký způsob lepšího lovu ve hře vůbec existuje.

Zdroj: A.Y.std

Boj nikterak nevybočuje z řady podobných her

Bojový systém je zpracován poměrně klasickým způsobem jako u podobných her. Na nepřítele stačí pouze kliknout a v závislosti na vašich statistikách a vybavení již bude záležet, zda konkrétní souboj zvládnete, nebo ne. S obyčejným divokým prasetem nebo vzteklou liškou pravděpodobně nebudete mít žádný problém. Pro boss fighty a těžší nepřátele už budete potřebovat vaši postavu zásadním způsobem vylepšit. Kromě výše zmíněného stolu, kde vyrábíte lepší oblečení a zbroj, je důležitým bodem i strom dovedností, v němž si svoje statistiky vylepšujete pomocí skill pointů, jež získáte za každou nově dosaženou úroveň. Ten rovněž nevybočuje z řady a vylepšit si můžete klasické věci, jako jsou vaše životy a větší damage, nebo také zvýšit rychlost výroby a stavby.

Kromě všeho se ve hře nalézají i různé speciální bonusy, které zvyšují vaše uzdravování, dávají nepřátelům extra poškození či vás chrání před otravou.

Zdroj: A.Y.std

Vizuální stránka je veskrze průměrná, chyb je celá řada

Co se týče samotného grafického zpracování, Force of Nature 2: Ghost Keeper bych zařadil do takového běžného průměru. Svět se dělí na celkem osm typů oblastí, kdy každá z nich nabízí odlišnou faunu a flóru a rovněž jiný typ nepřátel. Nemůže se tak stát, že by vás prostředí ve hře začalo po nějaké době nudit. Malou výtku mám ke střídání dne a noci, které mi přišlo až příliš rychlé. Každá reálná minuta zde trvá jednu vteřinu, což znamená, že jeden den uběhne za 24 minut strávených ve hře. V některých ohledech mi příliš časté opakování spíše vadilo.

Dále musím vytknout velmi omezený inventář, který vás zvláště v prvních fázích, kdy sbíráte jednu surovinu za druhou, dosti limituje. V úvodu máte k dispozici pouze šestnáct slotů, což při intenzitě sběru je opravdu málo, a rozhodně počítejte s tím, že některé přebytečné suroviny budete alespoň v prvních hodinách nuceni vyhazovat na zem. Další věcí, kterou mě Force of Nature 2: Ghost Keeper dokázal vytáčet, je systém ukládání. Ten ukládá dosavadní postup pouze automaticky, případně při vypnutí hry. Pokud se mi tedy stalo, že jsem něco ve hře udělal špatně, nebyla možnost jakéhokoliv návratu a vždy bylo nutné danou věc opakovat znovu. I přes fakt, že Force of Nature 2: Ghost Keeper je především survival titulem, bych manuální ukládání v tomto případě rozhodně uvítal.

Zdroj: A.Y.std

Force of Nature 2: Ghost Keeper je zajímavým sandboxovým survival titulem s prvky RPG, který je primárně určen pro hráče, již si libují v rozsáhlém craftingu a mají rádi jakékoliv hry o přežití. Pro ně můžeme druhý díl Force of Nature jednoznačně doporučit. Trochu však zamrzí absence multiplayeru. Ve více lidech by totiž hraní mohlo být ještě o něco zajímavější.

• rozsáhlý crafting
  • děsivá atmosféra
  • prvky RPG a vylepšování vaší postavy