Forza Horizon 4 náhled

Forza Horizon 4 – online závodní open world hra

19. 7. 2021
Zdroj náhledu: IGDB

Playground Games, studio, které zaměstnává jedny z nejtalentovanějších zaměstnanců v herním průmyslu, se hned po nesmírném úspěchu třetího dílu pustilo do jeho následníka, Forza Horizon 4. A musím vám povědět, že sandbox s auty nebyl nikdy předtím tak zábavný, jako je to v téhle hře.

Základem je unikátní mapa

Hra se odehrává v Anglii, která je sídlem samotného studia Playground Games. Vývojáři si tak dali záležet na architektuře, památkách a celkovém prostředí hry, když už měli toto prostředí přímo před očima. Rozmanitostí se celá mapa jen hemží. Máte tak možnost prozkoumat největší mapu této série, od velkého města Edinburgh v pravém horním rohu až po Horizon Festival site v levém dolním rohu. Můžete se také vyfotit se svým autem celkem u dvaceti pěti památek. Ve hře najdeme například Scott Monument, Chesterton Windmill a Edinburgh Castle, který si můžete za nemalou částku i koupit. Ano, důležitou součástí hry je koupě domů, ke kterým se můžete teleportovat a jejichž koupí dostane nějaký ten bonus, často v podobě oblečení nebo unikátního klaksonu. Na mapě můžete vidět i pár druhů zvířat, která se procházejí anglickým venkovem. Mezi nimi jsou jeleni a srny, kterým nevadí rušné cesty, ovce, co se pokojně pasou na několika polích, a nakonec tady jsou slepice, které bez váhání skočí pod kola vašeho miláčka. Hlavním místem celé mapy je Horizon Festival, který slouží jako centrum, kde začínáte. Taktéž se zde nachází lokace, kde hráči tráví nejvíce času, a to hlavně kvůli trati na Drag Race. To ale není všechno, mapa hry Forza Horizon 4 má ještě jedno eso v rukávě a tím jsou roční období měnící se každý týden. Jaro, léto, podzim a zima, přes kterou zamrzá největší jezero ve hře a stává se z něj obrovské kluziště pro auta.

FH4 Car Meet

Gigantická nabídka aut a propracovaná úprava

Prakticky každý si ve Forze najde své oblíbené auto v neustále rostoucí nabídce přes 700 kusů. Nezáleží na tom, zda jste fanouškem hatchbacků, pickupů, SUV nebo sedanů. Tuto sbírku tvoří auta od více než 140 výrobců. A abyste se nenudili, můžete si všechna auta upravit a vylepšit podle vlastního vkusu. Máte chuť upravit si auto na drift? Jak si přejete, stačí pár kliků a máte ho tam. Anebo spíše chcete sleeper, který má pod kapotou 800 koní? Pro Horizon 4 je to hračka. Kromě toho si můžete změnit barvu nebo si dát na auto nějaký polep. Pokud to ale nechcete dělat sami, můžete si jednoduše stáhnout design a vylepšení od nějakého jiného hráče z široké nabídky. Auta nejsou tím jediným, co se dá upravit, máte také možnost upravit si postavu. Úpravu postavy tvoří pohlaví, několik přednastavených tváří, zajímavé kousky oblečení a tance, které se zobrazí po dohrání závodu.

Zdroj: IGDB.com

Online režim spojuje všechno dohromady

Forza Horizon 3 nabízela několik módů pro malou skupinku hráčů. U Horizon 4 vývojáři vzali tento koncept, rozšířili ho a aplikovali na celou mapu. Výsledkem je něco jako MMO hra s auty a funguje to fantasticky. Můžete se jen tak vézt po dálnici a před vámi se objeví skupinka lidí, kteří se připravují na přátelský závod. Máte možnost se k nim přidat a kochat se krajinou se svými novými online kamarády. Samozřejmě je tu i offline režim, kde závodíte s umělou inteligencí, která používá jména a auta vašich přátel na Xboxu. A aby ulice Anglie nebyly během offline hraní prázdné, zavítají vám do nich také auta botů a máte možnost dát si s nimi krátký závod.

Grafické zpracování a optimalizace překvapuje

Série Forza Horizon byla vždy na vrcholu grafické kvality. Ať už se bavíme o prvním Horizonu na Xbox 360 z roku 2012 nebo o jeho čtvrtém pokračování, Horizon od Playground Games mile překvapil každým dílem. Co se ale týče optimalizace na PC, měli autoři co dohánět. S Horizon 3 jsem měl nestabilní FPS a náhodná padání hry, což mě samozřejmě frustrovalo. Po rychlém hledání jsem zjistil, že nejsem sám. Naštěstí se vývojáři při Horizon 4 zbavili všech těchto problémů a hra běží velmi hladce bez jakéhokoliv zaseknutí. V nastavení máte mnoho možností a hru si hravě přizpůsobíte tak, aby vám běžela dobře. Případně si stačí nastavit automatickou optimalizaci, kde si hra za chodu změní grafické nastavení, aby FPS nekleslo pod určitou hranici.

Zdroj: IGDB.com

Jízdní fyzika a zvuk by potřebovaly lehce zlepšit

Forza Horizon není jedinou sérií, která nese název Forza. Je tu i Forza Motorsport, simulační bratr Horizonu s tratěmi z reálného světa. V porovnání s Motorsport 7 má Horizon 4 poměrně nerealistický jízdní model. Často se mi zdá, že auto sedí na vzduchové bublině mezi koly a asfaltem. Horizon je samozřejmě více arkádovou hrou, i když výběr mezi arkádou a simulací by mnoho hráčů jistě ocenilo. Mnoho fanoušků si od začátku stěžovalo na zvuk aut. Vyšla už i aktualizace, která alespoň trochu zlepšila jeho kvalitu, ale i přesto je jeho kvalita dost slabá, skoro jako by mu chyběla síla reálného bublajícího motoru. To je celkem divné, protože předchozí hry tento problém neměly.

Forza Horizon 4 je mojí nejoblíbenější závodní hrou, ke které se neustále vracím, buď abych si oddychnul od každodenních povinností, nebo abych se s kamarády vybláznil u driftování po Anglii. Má bohužel svoje mouchy v podobě jízdního modelu, který mi osobně nesedí, a méně kvalitních zvuků. Doufám ale, že tyto menší nedostatky se doladí ve vydání Forza Horizon 5, koncem tohoto roku, kde zavítáme do Mexika.

Recenzi napsal a obrázky vybral pro Gaming Professors Marek Štefanišin

• krásný svět plný zajímavých oblastí na průzkum
  • víc než 700 kvalitně zpracovaných aut s interiérem