Gang Beast - Cover

Gang Beasts – hospodská rvačka bez fyziky

21. 10. 2021
Zdroj náhledu: Boneloaf

Přáli jste si někdy, aby existovala podobná hra jako Human Fall Flat zaměřená na arénové souboje? Přejete si jednoduchou a zábavnou bojovou hru, při níž se nemusíte zabývat složitými kombinacemi, jež byste si museli zapisovat do notýsku, než si je zapamatujete? Proto neváhejte a sáhněte po Gang Beasts. Totální absurdita, hloupé ovládání, fyzika, skiny a interaktivní mapy vás budou provázet celou hrou, stejně jako smích a pravděpodobnost rozbitého monitoru. Za vývojem této bláznivé hry stojí nezávislé studio Boneloaf. Vydání titulu se později ujala společnost Double Fine Presents, přičemž ho sama uvedla na trh v květnu 2020. Fyzických kopií jsme se však dočkali až díky distribuci od Skyboundu. Hra byla recenzovaná na Nintendu Switch.

Pro sólo hráče nedoporučuji

Pro milovníky bizarních her je to klasika. Pokud ale nemáte tuto hru s kým hrát, jednoznačně nedoporučuji. Gang Beasts je především zaměřen na místní nebo online multiplayer. Pokud chcete odehrát hru sami, nabízí se vám možnost online sestavování týmů. Máte-li však možnost hrát s přáteli, je k dispozici mnoho herních režimů – klasický souboj všech proti všem, souboje týmu proti jiným skupinám, fotbal či bitvy proti vlnám botů.

Mačkejte tlačítka hlava nehlava

Soubojové mechaniky jsou na jednu stranu poměrně jednoduché, na druhou stranu je jejich správné provedení velmi obtížné. Nejdříve se zbavíte svého nepřítele pomocí úderů do hlavy a poté ho odhodíte mimo mapu, případně do ohně nebo do masového mlýnku. Může se to zdát jako jednoduché, ale často budete mít pocit, že nepřítele spíše hladíte, než abyste mu zasadili smrtelné rány. Jakmile svého nepřítele omráčíte, zápas ještě nekončí – stále ho musíte zvednout nebo odtáhnout z mapy.

Zdroj: Boneloaf

To přináší další riziko: protivník se může probrat z bezvědomí, a pokud jej držíte těsně nad hlavou na rohu budovy, během několika sekund můžete oba letět dolů. Pochopíte-li dobře ovládání a mechaniky, zvládnete vyzvat i hráče mající na Steamu odehrané stovky hodin, neboť se občas zdá, jako by hra byla některému z hráčů nakloněna.

Nebezpečné mapy

Gang Beasts nabízí jednoduché, zato však zajímavé interaktivní mapy. Například na poněkud nepřetížené dálnici D1 se utkáte s nepřítelem na návěsu kamionu a v hlavě budete mít jediný úkol: hlavně nespadnout. Jenže se může stát, že se srazíte se zatracenou dopravní značkou, jež se pohybuje vyšší rychlostí než ježek Sonic. Díky tomu se místo soupeře válíte na zemi, což vám ve skutečnosti poskytne další důvod, proč do něj kopnout i ve skutečném životě. Jindy zase bojujete na dvou kontejnerech zavěšených z jeřábů. Zde musíte mít štěstí a doufat, že herní fyzika měla dnes dobrou náladu a nesrazí vás hned při prvním nárazu kontejneru. Nejlepší na tom je, že kamaráda nemusíte mlátit výhradně rukama, můžete také vytrhnout trubku nebo zábradlí, jež vydrží asi tolik jako nábytek z Ikei.

Zdroj: Boneloaf

Šílené oblečky

Co se týče skinů, vývojáři z Meatloaf budou nejspíše legrační bandou. Na výběr máte z různých zvířecích kostýmů, nejrůznějších profesních uniforem i klasických pouličních bojovníků. Dokonce zde naleznete i oblečení Ricka a Mortyho. Je tu nabízena i možnost vytvoření vaší postavičky pomocí vlastní představivosti nebo náhodného generátoru z již existujících oblečků, jež hra nabízí. Některé skiny mají dokonce i interaktivní podobu, například prodavač hamburgerů má na hlavě obrovskou hamburgerovou čepici, kterou mu můžete srazit z hlavy. Samotné postavy jsou vyrobeny z gumy a mají stejnou fyziku jako ve hře Human Fall Flat, takže protivníky můžete často zasáhnout zajímavým způsobem, při němž byste si v reálném životě zlomili ruku.

Zvuky připomínající Fall Guys

Hra sice disponuje jen třemi opakujícími se skladbami, ale ani po několika hodin hraní mě nezačal repetitivní soundtrack otravovat. Když k tomu přidáme až poněkud divné zvuky, které naše postavička vydává, začne hra i ze zvukového hlediska tvořit ještě víc bizarní atmosféru. Samozřejmě by ale neuškodilo titul obohatit nějakou tou novou skladbou.

Zdroj: Boneloaf

Stojí to za zakoupení?

Ano a jenom ano, pokud máte hromadu přátel, se kterými stojí za to se něčeho napít a skvěle se přitom pobavit. Nejvíce doporučuji hru na Switch, protože na něj jak dělaná. Máte nějaký spor s kamarádem nebo kolegou v práci a už si vyhrnujete rukávy? Pokud máte při ruce Switch (většina vlastníků z vlastních zkušeností má) a samotnou hru, dokážete ho hned vyřešit krátkým zápasem. Také se může stát, že o konzoli přijdete. I když je hra na světě nějaký ten pátek, na e-shopu Nintenda ji seženete klasicky dráž než na Steamu.

Zdroj: igdb

Zábavné, šílené a napínavé – tato tři slova mě doprovázela po celou dobu hraní. Dobrý level design, vtipné postavičky a hloupá fyzika jsou rysy pro Gang Beasts ikonické. Skvělé na hře je, že nepoznáte, jestli se jedná o bug, protože vás už tady už nic nepřekvapí. Stačí jen častěji vydávat updaty s novou mapou a nějakými skiny a hra může ještě nějakou dobu žít a bavit.

Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.

• zábavné
  • lehké na pochopení