Godbreakers - cover

Godbreakers – blesková bouře

20. 11. 2025
Zdroj náhledu: igdb.com

Žánr akčních roguelike her zažívá zlatý věk a prosadit se vedle titánů jako Hades vyžaduje víc než jen dobrý nápad. Hra Godbreakers vstupuje do této nabité arény s velkým sebevědomím, oslnivě barevným vizuálem a jedním klíčovým lákadlem, a to možností doslova vyrvat schopnosti svým nepřátelům a použít je proti nim. Je to příslib rychlé, stylové a kooperativní akce, kde se mísí frenetické souboje s taktickým budováním postavy. Takže se připravte, jdeme lámat bohy!

Záchrana Slunce

Příběh slouží především jako stylová kulisa pro neutuchající akci. Ve vzdálené budoucnosti pohltila umělá superinteligence Monad téměř veškerou hmotu ve sluneční soustavě a nyní se chystá pozřít i samotné Slunce. Zbytky lidstva, existující jako pouhý kód, se spolu se záhadnou skupinou Coven rozhodnou pro poslední zoufalý čin. Stvoří vás, válečnou schránku, a vyšlou vás na misi porazit Monad a její panteon zvrácených bohů a zachránit, co se dá (klasická storka à la zachraň roztleskávačku). Ačkoliv je premisa zajímavá a svět nabízí spoustu lore k objevování v podobě zápisků, samotné vyprávění je řídké a slouží jen k tomu, aby vás posílalo z jedné arény do druhé. Klasika.

Nicméně tím absolutním vrcholem a hlavním důvodem, proč hrát Godbreakers, je jeho soubojový systém. Je neuvěřitelně rychlý, plynulý a responzivní. Základ tvoří klasická kombinace lehkých a těžkých útoků, skoků a úhybů. Klíčovým prvkem je však mechanika „dodge cancel“, která vám umožňuje kdykoliv zrušit jakoukoliv animaci útoku okamžitým úskokem. Díky tomu máte nad bojištěm absolutní kontrolu a souboje se mění v elegantní, adrenalinový tanec, kde se neustále proplétáte mezi nepřáteli, zasazujete údery a v poslední milisekundě se vyhýbáte protiútoku. Je to jeden z nejplynulejších akčních systémů poslední doby, který se okamžitě dostane pod kůži, a je radost ho ovládat.

Unikátní prodejní artikl je pak mechanika Godbreak, tedy schopnost vyrvat z oslabeného nepřítele jeho duši a ukrást mu tak jednu z jeho schopností pro jedno použití. V teorii to zní skvěle. Ukradnete obří laser, plošnou léčivou auru nebo ničivý výbuch a použijete ho v tu pravou chvíli. V praxi je však tento systém zklamáním, protože jsou schopnosti pouze na jedno použití, nikdy se nestanou jádrem vaší strategie. Nejčastěji si tak schováváte silný útok z minibosse na hlavního bosse, čímž si po celou úroveň blokujete jeden slot, nebo ho bezmyšlenkovitě vyplýtváte na první skupinku nepřátel. Neříkám, že to není funkční, ale je to rozhodně škoda. Zase na druhou stranu asi rozumím, že se tak brání určitému přesílení postavy.

Godbreakers je právě o tvorbě hrdiny 

Počin nabízí šest odlišných tříd, které určují vaši základní zbraň a speciální dovednost. Od rychlého Lancera přes těžkopádného tanka až po agilního vraha s duálními čepelemi. Během každého průběhu pak sbíráte dvě hlavní vylepšení. V této hře jsou to Essence, které poskytují malé procentuální bonusy (např. +2 % šance na kritický zásah), a Geary, což jsou silnější pasivní efekty, které více definují váš herní styl. 

Skládání synergií z těchto předmětů je zábavné. Například kombinace předmětů, které zvyšují poškození jedem, a esencí, které dávají útokům šanci na otrávení, je velmi efektivní. Permanentní meta-progrese v hubu je však méně zajímavá a soustředí se spíše na odemykání větší variability (více léčivých předmětů, startovní vybavení) než na přímé zvyšování síly.

Stejně tak titul silně propaguje kooperativní zážitek až pro čtyři hráče, ale paradoxně nabízí dva velmi odlišné zážitky. Partie ve více lidech je přesně ten chaotický a zábavný masakr, který byste čekali. Můžete kombinovat své schopnosti, oživovat se a společně ničit hordy nepřátel, jejichž počet a zdraví se adekvátně navyšují.

Zcela jiná situace nastává v sólo hře. Zde se ukazuje zásadní nedostatek v designu soubojů. Nepřátelé téměř vůbec nereagují na vaše zásahy a nemají žádný stun, cožznamená, že i když do nich bušíte hlava nehlava, oni bez přerušení dokončí svůj vlastní útok. Prostě tupá AI. V kooperaci to nevadí, protože se pozornost dělí, ale když hrajete sami, je to peklo. Jste nuceni hrát extrémně opatrně, udeřit jednou či dvakrát a okamžitě uskočit, což dělá souboje hrozně repetitivními a bohužel, občas i přes všechny ty efekty a zábavu, nudnými.

Chce to malinko více obsahu

Zklamáním je pak celkové množství obsahu. Godbreakers je překvapivě krátká hra. Zkušený hráč nebo tým dokáže projít všech šest světů a porazit finálního bosse za zhruba tři až čtyři hodiny. Pokud jste hodně drsní, tak možná to dáte i lehce přes dvě hoďky. Jakmile jednou dokončíte průchod, odemknete sice náročné modifikátory obtížnosti a kosmetické odměny, ale to je v podstatě vše. Světy a nepřátelé se při opakovaných průchodech příliš nemění, což vede k rychlému nástupu stereotypu. Bohužel, pár hodin a nadšení je pryč.

Jenomže, když se vrátím zpět, tak po vizuální stránce je titul naprostá pastva pro oči. Hra využívá extrémně sytou a zářivou barevnou paletu, která vytváří unikátní a stylový vzhled, aniž by působila dětinsky jako Fortnite (ano, musel jsem si kopnout). Šestice biomů je vizuálně odlišná a plná fantazie, od zaprášených pouští po industriální komplexy. Vše navíc běží neuvěřitelně plynule a hra je skvěle optimalizovaná i při kooperativním chaosu plném efektů. Tento vizuální styl doplňuje vynikající soundtrack, který perfektně stupňuje napětí a v soubojích s bossy přechází do energických, jazzem inspirovaných melodií připomínajících Personu 5. Jakože, schizofrenie to je, ale sakra dobrá. Nedoporučuji mimochodem lidem trpící na hromady blikanců.

Godbreakers je hra s fantastickým jádrem, která ale shořela na nedostatku obsahu. Samotné souboje jsou díky plynulému ovládání a mechanice Godbreak jedny z nejlepších v žánru. Problém je, že jich není dostatek a vše, co hra nabízí, uvidíte během jednoho večera. Mechanika kradení schopností je skvělý nápad, který nebyl dotažen do plného potenciálu, a nevyvážená obtížnost pro sólo hráče zamrzí. Pokud máte partu přátel a hledáte jednorázovou, nesmírně stylovou a zábavnou kooperativní řežbu na pár hodin, je Godbreakers skvělou volbou. Pokud však hledáte hluboký roguelike, ke kterému se budete vracet desítky hodin, budete rychle zklamáni.

Klady
  • extrémně plynulý, rychlý a responzivní soubojový systém
  • nádherný a stylový vizuální kabátek
  • skvěle navržené a náročné souboje s bossy
  • zábavný kooperativní režim až pro čtyři hráče
  • originální mechanika Godbreak
  • kvalitní soundtrack doplňující vizuál
Zápory
  • velmi málo obsahu
  • krátká herní doba
  • nízká znovuhratelnost
  • špatně vyvážené pro sólové hraní
  • tupá AI
Platforma PC
  • Datum vydání 23.10.2025
    • Vývojář To the Sky
    • Vydavatel Thunderfull Publishing
    0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.