Gold Rush The Game náhled

Gold Mining Simulator – těžba zlata mnoha způsoby

30. 10. 2021
Zdroj náhledu: IGDB.com

Vždy mě dokáže překvapit, jaké typy simulátorů vývojáři vymyslí, a povedlo se jim to i tentokrát. Vývojářské studio Code Horizon přišlo s velice zajímavou hrou, která nese název Gold Mining Simulator. Název vám již může napovědět, že hra se bude točit kolem těžby jednoho velice vzácného kovu, a to zlata. Titul se snaží hráčům přiblížit, jaké všechny metody při těžení zlata mohou být použity a že to rozhodně není práce, kterou můžete dělat s jedním prstem v nose.

Začátky nejsou jednoduché, a ani zábavné

Ocitnete se v malém městě někde na Aljašce, kde vaše cesta za zbohatnutím může započít. Čeká zde na vás váš starý pick-up, který bude vozit váš zadek po celém herním světě a usnadní vám život. Nejdříve si zaskočíte do banky, kde si vezmete půjčku, kterou nějakou dobu budete splácet. Za peníze z půjčky si nakoupíte potřebné nářadí a hlavně také váš první pozemek, kde budete moci těžit vytoužený cenný kov. První technikou těžení zlata, kterou si můžete finančně dovolit, je nejspíše ta nejznámější, tedy rýžování. Bohužel při ní získáváte jen malinké nugetky zlata o hmotnosti maximálně 2–3 gramů. Naštěstí v jednodušším módu hry máte šanci zlato jen tak vykopat lopatkou v zemi a najít klidně nuget o hmotnosti 20–40 gramů. Není to sice dle mého moc reálné, avšak mě to posunulo z místa, a tak si nemohu stěžovat. Bohužel i v tom jednodušším módu není start hry moc záživný, natož zábavný. Pravdou ale je, že čím dál se ve hře dostanete, tím více možností, technik a těžebních strojů se vám dostane, čímž také přibývá více zábavy.

Tutoriál a deník

Tutoriál hry je, díky bohu za ty dary, velice obsáhlý a nápomocný. Hra má, dalo by se říci, dva druhy tutoriálu. První se mi zas tak moc nezamlouval, jelikož mě velice často mátl a například mě donutil koupit si určitý nástroj znovu, i když jsem si jej koupila již předtím. Musela jsem jednoduše řečeno dělat přesně to, co po mně hra vyžadovala, jinak jsem neměla šanci se pohnout z místa. Tento tutoriál mi zadával příkazy napsané textem v pravém horním rohu obrazovky. Následně mi žlutou barvou vyznačil to místo, kde jsem úkol měla plnit. Tento tutoriál je ale možný vypnout a předpokládám, že je určený zejména pro naprosté začátečníky hry Gold Rush: The Game, čímž já jsem byla. Stejně si ale myslím, že je zbytečný, jelikož druhý možný tutoriál byl pro mě jednodušší na pochopení a dával mi volnost ve hře. Vše totiž je zapsané ve vašem deníku, který máte neustále u sebe. Věci tam jsou popsané jednoduše, dokonce i s obrázky – pochopí to tedy i někdo, kdo není úplně technický typ, například jako já. Deník je taková vaše Wikipedie titulu Gold Rush: The Game. Najdete v něm naprosto všechny potřebné informace, od všech strojů přes pozemky k těžení zlata až po všechny budovy ve městě. Za tohle dávám hře velice kladný bod, jelikož bez chytrého deníčku bych nejspíše dlouho tápala ve tmě a točila se v kruzích.

Rozmanitý obsah

Simulátory většinou nemají obsáhlý příběh nebo krásné grafické zpracování – co ale musí mít, je rozmanitý obsah hry. Musí mít neskutečně mnoho možností, jak se ve hře zabavit, což Gold Mining Simulator rozhodně má. Titul nabízí několik technik těžení, snad stovky nástrojů, a dokonce i několik bagrů, které se neliší jen barvou.

Mapa a obchody

Mapa je dle mého velká tak akorát, avšak cesty na ní jsou zbytečně složité. Asi nikdy nepochopím, proč tvůrce tak baví dělat cesty složité a místa tak daleko vzdálená od sebe. Cestu na svůj pozemek jsem hledala téměř vždy, když jsem odjížděla z města. Dále si také nemůžete na mapě označit bod, který by vám poté svítil ve vašem zorném poli a ukazoval vám ten správný směr. Musíte tak při cestování neustále otevírat mapu, abyste náhodou neodbočili někam špatně.

Gold Rush The Game mapa

Obchody a budovy, jako například banka, jsou na mapě vyznačené modrou barvou. Do některých budov je možné vstoupit, jako například do obchodu s nářadím a nástroji, ale do banky a ke kováři to nejde. Zde jen kliknete tlačítko „E“ u dveří a otevře se vám menu, kde si vyberete, co přesně od určité budovy potřebujete za službu. Trochu mě mrzí, že tvůrci si v budovách nedali práci ani s žádným personálem – dokonce i v obchodě, kam můžete vkročit, je jen kasa bez prodavačky/prodavače.

Grafické zpracování a bugy

Grafické zpracování je opět takové, že nenadchne, ale ani neurazí, což u simulátorů je naprosto v pořádku, a myslím si, že Gold Mining Simulator patří k těm s lepším vizuálním zpracováním. Nicméně bugy mi dělaly lehce vrásky na čele. Hra vyšla již v roce 2017 – to znamená, že tvůrci měli fůru času se na bugy zaměřit a opravit je, bohužel se tak nestalo. Bug toho typu, že se mi tankovací pistole ztratí v zemi a není možné ji nijak vytáhnout, je po tak dlouhé době snad až nepřijatelný. Herní komunita často tyto bugy zmiňovala a prosila tvůrce o jejich opravu. Dále se také již dlouhou dobu dožaduje multiplayeru, který by hře dal nový dech. Jak to tak ale vypadá, tvůrci nechtějí své herní komunitě naslouchat, a tak prosby vyslyšeny nebyly.

Gold Rush: The Game je velice obsáhlý simulátor, který dá hráčům několik možností, jak se zabavit. Dále také musím vývojáře pochválit za velice originální koncept hry a dobře zpracovaný deník. Na druhou stranu titul i po čtyřech letech od vydání neustále obsahuje chyby, které byste čekali u nově vydaných titulů v předběžném přístupu.

• deník à la kapesní Wikipedie
  • rozmanitý obsah hry
  • originální koncept
  • grafické zpracování
  • bugy
  • chybí multiplayer
  • nudný začátek
  • Datum vydání 13.10.2017
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.