Když jsme byli ještě malí špunti, prarodiče nám před spaním vyprávěli pohádky, ve kterých silný a nebojácný hrdina porazil podlého padoucha, zachránil princeznu a přinesl tak opět mír a harmonii celé zemi. Ne všechny příběhy však končí úplným happy endem a Greak: Memories of Azur je jedním z těch případů. Přemýšleli jste někdy, jak moc by se naše oblíbené pohádky změnily, kdyby v nich naopak zlo vyhrálo? Stejně jako původní příběhy bratří Grimmů vypráví o kanibalství, uřezaných končetinách, kruté smrti či sebevraždě, dnešní recenze nám představí děsy války, ve kterých se tři sourozenci pokusí prostě jen přežít.
Když zlo přebírá kontrolu
Krušné časy si žádají hrdiny
Ukládej jako o život!
Nedostatek rukou k ovládání
Druhým bodem mé frustrace bylo ovládání. Tedy ne ovládání jako takové, protože i když mi titul na začátku doporučil sáhnout po ovladači, ani na klávesnici jsem neměla v tomto ohledu problémy. Animace jsou krásně plynulé, nikde nemáte šanci se zaseknout, po stisknutí příslušného tlačítka se daná akce skutečně stane a v podstatě si nemám na co stěžovat… až na ne zcela dobře vyřešenou týmovou synchronizaci. Jak už jsem zmínila, mít ve svých rukou tři postavy najednou je jistě zajímavá mechanika a ve většině případech funguje dobře, ale dokáže být také zdrojem pěkných nervů ve chvíli, kdy se na scéně objeví boss. V ten moment jsem proklínala různé bohy i to, že si musím naráz hlídat životy všech tří, stíhat se bránit, útočit, uskakovat, a to vše za použití pouze dvou rukou.
Moje obě hemisféry zkrátka bojovaly s tolika úkony naráz. Greaka, Adaru i Rydela můžete svolat do skupiny a určit si, kdo bude jejím velitelem – v takovém případě ho zbylí dva následují. Skupinku můžete také rozpustit a zaměřit se pouze na jednoho člena, protože i tak bude každý samostatně útočit… ale už se nezvládne sám od sebe bránit, léčit ani uskakovat útokům. Ve finále vám tedy nezbyde nic jiného než si všechny semknout co nejvíce k sobě a doufat, že to nějak zvládnete. Nechci tvrdit, že by si dvě postavy měla vzít na starost umělá inteligence, ale nebylo by od věci vymyslet poupravený systém, který by hráčům nezpůsoboval tolik frustrace. Alespoň Adaře dát schopnost magického štítu, aby jím mohla na dálku své bratry ochraňovat, například.