Gunsmith Simulator AR1

Gunsmith Simulator – staňte se zbrojířem

4. 9. 2023
Zdroj náhledu: GameHunters

Lidé proti sobě bojovali už od počátku bytí. Říká se, že kámen člověk nejdříve použil proti jinému člověku ve snaze jej usmrtit a přivlastnit si něco, co dotyčnému patřilo. Zbraně tak provázejí lidstvo od nepaměti. Postupem času se z primitivních zbraní staly nebezpečné chladné zbraně a posléze přišly střelné zbraně, které totálně změnily dosavadní princip vedení bojů a válek. Z výroby funkčních palných a střelných zbraní se následně stal nejen smysl vybavení armád, ale také byznys. Jednou z nejstarších společností na výrobu zbraní je italská společnost Beretta, která vyrábí své zbraně a příslušenství již od roku 1526. Gunsmith Simulator vás zavede do tajů a krás ručních střelných zbraní, kde každá součástka má svůj jasný význam a účel.

Zdroj: GameHunters

Z obyčejného překupníka králem aukcí

Gunsmith Simulator je hra z pohledu první osoby, ve které se zaměříte na opravu, čištění a sestavování ručních střelných zbraní. Za titulem stojí vývojářské studio GameHunters, vydavatelem je společnost PlayWay S.A. Titul se momentálně nachází ve fázi předběžného přístupu, a proto se některé vlastnosti hry mohou ve finální verzi lišit.

Podobně jako například u Tank Mechanic Simulator či jiných podobných typů her, i zde začínáte ve svém malém, ledabyle vybaveném podniku. Ve svém malém království vykonáváte různé práce a postupně se učíte mechanismy hry. Začínáte pozvolna, od malých oprav, respektive výměn drobných opotřebovaných dílů, jako třeba střenky, až po výměnu hlavní nebo plné zprovoznění pušky. Příběh postupuje tak, jak vyděláváte peníze a učíte se nové pokročilejší techniky. Následně kupujete i nové speciální pomůcky, přípravky, nářadí a stroje, které vám vaše úsilí umožní i usnadní.

Základní princip, respektive celý postup, pak spočívá v přijímání zakázek na počítači. Následně máte na svém stole zbraň a k ní i plán, který se oficiálně nazývá „exploded view“. Většinou máte zbraň složenou, takže následuje demontáž a kompletní rozborka. V této fázi rozeberete zbraň na součástky a ty následně pokládáte na příslušné náčrty v plánu. Nyní přichází práce, kterou je potřeba vykonat. Někdy se může jednat o pouhé vyčištění a opětovné složení do střelbyschopného stavu. Jindy je potřeba vyrobit celou novou hlaveň, udělat nový brynýr nebo zabrousit střenky. Práce jsou opravdu různé a mohou se týkat prakticky jakékoliv součástky.

Plněním zakázek získáváte nejen peníze, ale také zkušenostní body a mistrovství dané zbraně. Zkušenostní body slouží k odemčení dovedností, které povětšinou urychlují jednotlivé činnosti při práci na zbrani, jako je rychlejší šroubování, pískování nebo třeba větší slevy v obchodech při nákupu dílů.

Peníze pak potřebujete na nákup součástek nebo vlastních zbraní, modifikací a případného příslušenství, jako jsou třeba kolimátory, puškohledy nebo tlumiče.

Zdroj: GameHunters

Gunsmith Simulator překvapí i zkušené znalce

Co se rozhodně nedá vývojářům upřít, je znatelné zaměření na detail v podobě rozborky a opětovné montáže. Jak jsem již zmínil, zbraně můžete rozebrat opravdu až na sebemenší součástky, ze kterých se skládají. Navíc se vychází z reálných zbraní a s některými z nich je možné si zastřílet (pod dohledem instruktora nebo pokud jste majiteli zbrojního průkazu) také na střelnicích v České republice.

Není to ale jen o pouhém hození zbraně na stůl a jejím rozebrání. Zbraň můžete i různé otáčet, díky čemuž získáte úplný pohled na ni a máte možnost plně vyjmout všechny její součásti. Přehlednost umocňuje také přítomnost zmíněného plánu, na němž má každá součástka vlastní sekci.

Ovládání a otáčení kamery však u některých zbraní může být lehce těžkopádné. V některých situacích se mi také stalo, že jsem rozborky a montáže umístil součástku na zbraň a kamera se zasekla v daném pohledu nebo se vrátila zpět na rám zbraně. Jde však o chyby, které se v rámci předběžného přístupu dají pochopit.

Jakmile máte zbraň složenou, můžete ji opatřit novým nátěrem, a dokonce přidat i některé vzory nebo samolepky, což dodá danému kousku určitou jedinečnost (s ohledem na to, zda se jedná o vaši zbraň, nebo zbraň zákazníka).

Zdroj: GameHunters

Všechno je potřeba vyzkoušet

Gunsmith Simulator není o pouhé práci ve smyslu rozebrání, oprav a následného skládání zbraní. Když jste se zbraní spokojeni, můžete ji „provětrat“ na venkovní střelnici, kde můžete střílet do terčů nebo na hliněné holuby. Příjemným prvkem je, že se zobrazují zásahy terče v jednotlivých oknech. V této, dá se říci, minihře můžete překonávat i různé výzvy, jako je zasažení všech terčů na jeden plný zásobník nebo přesné zásahy na pohyblivé terče.

Pokud vás venkovní střelnice omrzí, můžete vyrazit na CQB (Close Quarters Battle) střelnici. Jde o krytou uzavřenou střelnici, která se skládá z pohyblivých a závěsných terčů, překážek, případně různého „čištění“ místností. Ve své podstatě jde o adaptaci výcvikových střelnic, které se používají pro trénink speciálních, zásahových nebo pořádkových jednotek. Opět jsou zde různé výzvy v podobě zneškodnění všech cílů v určitém čase, přesnosti a dalších specifických úkolů, které můžete splnit.

Střelba ze zbraní by se dala rozdělit na dvě kategorie, a to na „je to fajn“ a „je to arkáda“. Je nutné brát samozřejmě v potaz i fakt, že hra je v prvé řadě simulátor a nejedná se o FPS. Některé zbraně mají opravdu povedené ozvučení i grafické zpracování, střelba je tak příjemná. Některé kousky mají sice hezkou grafiku, ale následné ozvučení realitě opravdu neodpovídá. Tím nechci říci, že by bylo vyloženě špatné, ale zbraně s určitou ráží prostě dělají také specifický zvuk.

Po grafické stránce je Gunsmith Simulator poměrně detailní a přesný, tedy v rámci zbraní. Koncept zbraní a jejich implementace do hry je až úctyhodná. Grafika prostředí už však taková paráda není, opět není to vyložené zlé, ale působí to lehce staře. Je prostě vidět, že vývojáři se soustředili hlavně na zbraně, což není na škodu, ale chtělo by to ještě kapku přidat i na prostředí a také na různých zařízeních, která máte k ruce.

Zdroj: GameHunters

Gunsmith Simulator je velice příjemný simulátor, který vás zavede do světa střelných zbraní. Koncept zbraní, jejich implementace a grafické zpracování jsou opravdu působivé. Mnoho hráčů dostává díky této hře možnost nahlédnout do nitra svých oblíbených herních společníků. Možnost vyzkoušet zbraně na různých typech střelnice skvěle osvěžuje hratelnost, a to i přes některé menší neduhy.

• detailní zpracování zbraní do jednotlivých součástek
  • pestrá škála reálných zbraní
  • široká paleta příslušenství a zbraňových modifikací