Jak napovídá název hry, Hlína se odehrává v hliněném světě, kde je všechno vyrobené z hlíny. Hlavní hrdina Oliver se snaží pomoci své matce poté, co přišla o práci. Musí si najít práci v místní továrně, která vyvíjí na zaměstnance čím dál větší tlak ohledně pracovního výkonu. Zároveň musí pomáhat doma v domácnosti a starat se o hospodářství. Zdejší svět se snaží nastavit zrcadlo každodenních životních starostí. V tomto případě v poněkud depresivnějším stylu, čemuž pomáhá netradiční styl zpracování.
Příběh má základ v osobních zkušenostech zakladatele studia Omnia Ludus a herního designéra Jana Nechvátala. Jako dospívající teenager musel nastoupit do továrny a čelil neustálým finančním problémům. Později emigroval do Velké Británie, nechal se zaměstnat v jedné restauraci, prováděl monotónní, ubíjející práce a učil se jazyk. Hlína je jeho zpověď z neveselé části života.
Žánrem máme co dočinění s 3D adventurou prošpikovanou logickými minihrami, které odrážejí realitu každodenního života. Hlína obsahuje otevřený svět v podobě města, kde se můžete volně pohybovat, prozkoumávat ho, povídat si s místními obyvateli, poodkrývat tajemství jejich osobních příběhů, městských zákoutí a tím se ponořit do depresivní atmosféry města. Celou hru tématicky podbarvuje melancholická hudba.
Zpracování hry je silně ovlivněno klasikami žánru, jako jsou hry The Neverhood nebo novější Little Nightmares. Studio Omnia Ludus plánuje vydání hry 15. září 2025 na platformě Steam. Už teď je k dispozici demo ke stažení, tak hurá do toho. Hlína vypadá více než zajímavě a navíc pochází z českých luhů a hájů.