Hokko Life úvod

Hokko Life – další Animal Crossing

23. 12. 2021

Hokko Life je debutová hra švédského nezávislého vývojáře Wonderscope ve spolupráci s vydavatelem Team17. Jedná se o komunitní sim hru v duchu série Animal Crossing a Stardew Valley. Nedoporučuji usínat ve veřejné dopravě, ale v tomto případě to vede k tomu, že skončíte v malém, ale přívětivém městečku jménem Hokko. Zde už žije pouze pár místních a vaším úkolem je pozvednou slávu tohoto města. Čeká vás tedy stavění a budování, ale samozřejmě nejen to.

Usnutí ve vlaku

Vaše postava usnula ve vlaku a díky tomu dorazíte do městečka s názvem Hokko, místo do cílové destinace. Zde potkáváte partu místních a tady je třeba možná lepší hráče upozornit, že všichni jsou zvířata. Vaše postava je humanoid, což se přiznám, že mě trošku mrzelo, protože jsem si chtěla také vytvořit roztomilé zvířátko. Místní se k vám chovají velice vřele a vy se tu hned začnete cítit jako doma. Děj se podobá Stardew Valley s důrazem na odjezd z městského života. Hratelnost a design zase velmi připomínají Animal Crossing: New Horizons. Pokud se vám obě hry líbily, zejména ta druhá, tak vás Hokko Life jistě nezklame .Vaše nadšení dosáhne nových výšin.

Postava

Jako v každé sim videohře, první věc, kterou v Hokko Life uděláte, je vytvoření postavy. Klasicky vás čeká výběr pohlaví, barvy pleti, barvy očí, a výběr účesu (bohužel v tabulce se mi neukazovaly, zřejmě designová chyba). Po půl hodině, vytváření svého dokonalého herního charakteru, mohu vyrazit na cestu za dobrodružstvím. Hokko Life má hodně společného s AC: NH avšak těžko tyto dvě hry nesrovnávat. Obě začínají procedurálně generovaným městem s antropomorfními obyvateli a jejich svéráznými osobnostmi. Vizuálně je velmi jasné, že AC: NH je zde hlavním zdrojem inspirace.

Hokko Life vlasy 3

Rybaření, zemědělství

Shromažďování zdrojů a činnosti, jako je rybaření a chytání motýlů, jsou též dosti podobné zmiňovanému Animal Crossing. Rybaření má však jinou navíjecí mechaniku, což vyžadovalo mačkání všech možných knoflíků a velkou míru přemýšlení, jak to sakra funguje. I když jsem potkala NPC, které se mi snažilo vysvětlit, jak to funguje, stejně mi to nějakou delší dobu zabralo. Některé věci jsou tu ale nesrovnatelně jiné. Zavedení zemědělství v Hokko Life je skvělé, protože kopání pozemků pro pěstování rostlin a plodin se zdá být efektivnější a rychlejší. Sami tu najdete množství různých druhů květin a stromů na pěstování. Díky tomu nemusíte nutně nakupovat v obchodě. Celkově to platí i pro nářadí, které jste schopni si vyrobit sami z nalezených surovin. Samozřejmě pokud nechcete čekat, můžete semínka zakoupit v obchodě, kde je každý den nová nabídka produktů.

Výroba

Největší rozdíl je ve výrobním systému Hokko Life. Myslím, že to bude nejméně oblíbená část všech hráčů. Hráč je nucen používat nákresy, které buď získá, nebo zakoupí. Díky nim vytváříte věci, barvy a další součástky. Například nábytek spojujete materiály pomocí mřížky a musíte zadat i určité rozměry, abyste to mohli vytvořit. Stalo se mi taky, že jsem omylem dala jednu nohu židle skrze sedadlo, a NPC mě přesto pochválilo za kvalitní práci. Vyrobit danou věc je něco naprosto frustrujícího a člověka to doslova odradí. Vy to ale musíte dokončit, jinak se zastaví váš postup ve hře. Co by vás však mohlo příjemně potěšit, je fakt, že hra se nehraje v reálném čase. Existuje tu cyklus den–noc, který ubíhá poměrně rychle. Je tu také možnost spánku, ta zase umí posunout čas vpřed. Můžete spát buď do následujícího dne, anebo si raději vybrat možnost spát pouze dvě nebo šest hodin.

Sběr

Samozřejmě v Hokko Life budete sbírat věci na další výrobu, jako jsou nábytek a nástroje, pro stavění domu a pěstování (stromů, rostlin). Kromě tohoto sbírání je tu už výše zmiňované lovení motýlů a rybaření. Za ryby dostáváte od rybářského NPC speciální peněžní odměnu, pokud chytíte rekordní rybu nebo nový druh. Tyto nové ryby i motýli se vám sbírají do kolekce. Obě dvě činnosti jsou pro vás zároveň vítaným zdrojem příjmů.

Dům

Po několika dnech se ve městě Hokko seznámíte se slečnou prasátkovou, která navrhuje a designuje domy. Vy si tak můžete postavit dům pro sebe a zároveň můžete začít rozšiřovat městečko Hokko. Je tu několik různých domů od těch menší až po ty větší. Také dostane možnost vybrat si barvu zdí a střechy, a to nejen u nově postavených domů, ale i u těch již existujících. Zároveň máte schopnost i opravovat domy místních.

Hudba

Zvuk hry byl většinou melodický a jemný na pozadí, které odpovídá roztomilosti Hokko Life. Atmosféru dokreslovaly kromě partitury i situační zvuky jako cinkání mincí při nákupu či prodeji a cvrčci v noci. Zvuk tu vytváří pro hráče takový relaxační zážitek a nijak ho neruší u hraní.

Hokko Life se mi moc líbil, protože díky svému designu je hraní velice příjemné. Je však těžké přehlédnout velké podobnosti s Animal Crossing: New Horizons a Stardew Valley. Věci, ve kterých se liší, např. vyrábění, nefungují tak dobře, nebo jsou přímo frustrující. Jinak je hra příjemným oddechovým zážitkem. Už se těším, co nám v budoucnu nabídne.

• vizuálně pěkná hra
  • relaxační, pohodová hudba
  • ne moc originální