Hollow Knight - nahledovka

Hollow Knight – 2D skákačky stále dokáží překvapit

11. 2. 2022

V dnešním videoherním průmyslu se dá volný svět, co nejrealističtější grafika a nadupaný komplexní gameplay považovat za standard, aby hra uspokojila hráče. V poslední době tomu tak však není. Hollow Knight ukazuje, že krok dozadu je někdy lepší než se pořád hrnout dopředu. Vývojáři z Team Cherry dokázali vytvořit doslova umělecké dílo s akčním nádechem, které za pět let od svého vydání sklidilo velký úspěch, donutilo hráče rozmlátit několik zařízení a vytvořit si silnou komunitu z pohledu příběhu a speedrunerství.

Zdroj: igdb

Velikost šmouli, síla obra

Ujmete se role malého broučka s maskou, jenž poráží různá monstra za pomocí svého hřebíku. Při prvním seznámení nevíme nic o něm, o tom, kde se nacházíme, a ani žádný jeho příběh. Abychom něco vůbec zjistili, musíme prozkoumat obrovitánské podzemní město a prosekávat se různými zkouškami, které nezkouší jenom našeho malého hrdinu, ale i nás samé. Budou nám k tomu napomáhat různá vylepšení a nové schopnosti. Vylepšení jsou v podobě jakýchsi kamenů, které můžeme nalézt na své výpravě nebo si je můžeme zakoupit u obchodníků. Nové schopnosti přicházejí při postupování příběhem. Můžeme získat klasický double jump, bez kterého by skákačka nebyla skákačkou, magický projektil s obrovským poškozením nebo úskok, kterým nám bude napomáhat při epických boss-fightech.

Zdroj: giphy

Temný svět v Hollow Knight

Při prvním vstupu do podzemí jsem pocítil neskutečnou zmatenost. Nikdo mi neřekl, kam mám jít, a už vůbec ne co dělat. Avšak tento pocit ve mně nezanechal negativní pohled na hru, protože jsem se spíš zabýval prozkoumáváním, sbíráním peněz z nepřátel a tím nejdůležitějším – rozplýváním se nad nádherným temným světem a nádhernou hudbou. Ano, grafika nemusí sednout každému, ale pokud vám nevadí kreslené prostředí, Hollow Knight stojí za zkoušku, i když nejste fanoušek plošinovek.

Po hodině náhodného cestování sem a tam, posekání tuctu nepřátel a bez vědomí, že vůbec nějakou postupuju hrou dopředu, jsem našel kartografa, který teprve otevře možnost se orientovat podzemím jinak než jen po paměti. Díky tomu můžete konečně vědět, kam dál pokračovat a co je ještě potřeba objevit.

Zdroj: Team Cherry

Epické boss-fighty

Prozkoumáváte si takhle skrytou uličku někde v hlubinách a najednou se změní hudba, vyskočí na vás potvora velikosti násobnou té vaší a už víte, co vás čeká. Pokud jste se ještě za svoji cestu neshledali se smrtí vašeho rytíře, tak věřte, že teď ano. Zde přichází zajímavý implement postihu za vaši smrt – vrátíte se zpátky na poslední check-point s omezenou maximální manou a prázdnou peněženkou. Abyste nabyli zpátky svou sílu, budete muset se vrátit na místo vaši smrti a porazit vašeho ducha a pak teprve porazit samotného bosse. Jediný způsob, jak bosse zabít, je zkoušet to pořád dokola a naučit se, jak váš nepřítel útočí. Po hodinách neustálého učení se pohybů vašeho nepřítele ho i tak jednou porazíte, pokud však budete mít na čem ještě hrát.

Zdroj: igdb

A co dál?

Po dohrání hry je možné to zkusit ještě jednou. Hollow Knight totiž nabízí možnost alternativních konců. Také disponuje silnou komunitou a má čestné místo mezi nejspeedrunovanějšími hrami. Takže pokud si troufáte nebo už jste dohráli hru na všechny konce, můžete se vydat i touto cestou. Pokud není dohrání hry na čas váš šálek kávy a jste radši bojově založený hráč, je tu i možnost arén v podobě Colosseum of Fools. Pokud jste také porazili všechny nepřátele v koloseu, je tu poslední výzva, tzv. Any Radiance – Boss, který byl vytvořený jako vtip tak, aby ho nebylo možné porazit. Stovky hráčů strávily několik set hodin, aby ho porazily. Můžete se podívat zde, jak se jim to povedlo. Kdyby se vám ani jedna z možností nezamlouvala a chcete zůstat u Hollow Knighta, vývojáři i pro vás něco připravují.

Zdroj: Team Cherry

Nekonečné čekání

Byla by hrozná chyba, kdyby se po úspěchu hry Team Cherry nerozhodlo pokračovat se značkou Hollow Knighta. Naštěstí tomu tak není, a můžeme očekávat sequel pod názvem Silksong, kde si zahrajeme za komunitou milovanou Hornet. Jenže už čekáme nějaký ten rok. Na Steamu má Hollow Knight: Silksong neurčité datum vydání, ale mnoho zdrojů napovídá, že by to měl být právě tento rok. Co si budeme, víme, jak to většinou dopadá.

Zdroj: igdb.com

Hollow Knight se dá považovat za krále svého žánru. Pokud hledáte něco lepšího, tak věřte, že těžko. Když jsem přemýšlel nad jediným negativem hry, strávil jsem hodiny procházením světa a hledal jakoukoliv maličkost. Jedna však tady je, které si jen tak nevšimnete, protože je skrytá za skvělý zážitek – lehká repetitivnost. Zjednodušeně řečeno, procházíte každou lokací tak, že musíte vždycky najít kartografa a pak jít hledat bosse, jenž vám otevře novou schopnost, která vám umožní se dostat do další lokace.

Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.

• grafika
  • hudba