Honkai Impact 3rd - úvod

Honkai Impact 3rd – krásné a nebezpečné waifu

7. 5. 2023

Honkai Impact 3rd je free to play 3D akční hra na hrdiny vyvinutá a publikovaná společností miHoYo (Genshin Impact). Jedná se o duchovního nástupce hry Houkai Gakuen 2 (neboli Guns Girl Z – první mobilní hra od miHoYo), jež využívá mnoho postav z předchozího titulu ve svém příběhu. Honkai Impact 3rd je dostupná na počítačích i mobilních zařízeních. Proč je ale pravděpodobně nejakčnější a nejaktivněji hranou hrou v gacha RPG? Pojďme se na to v recenzi společně podívat.

Honkai a Schicksal

Příběh se točí kolem věčného střetu mezi mocnostmi zvanými Temní (Honkai) a lidským odbojem nazývaným Osud (Schicksal). Děj se odehrává v daleké budoucnosti (v alternativní realitě), kde lidstvo bojuje již třetí válku proti Temným. V této souvislosti označení „Honkai Impact“ (také známý jako Temný výbuch nebo Temný náraz) odkazuje na katastrofu, která souvisí s narozením Vládkyně (Herrschera). Temní jsou vnímáni jako zákeřná síla s vlastní vůlí.

Existuje obrovská síla nazývaná Honkai, která má schopnost ovlivnit lidi a vytvářet strašidelné bytosti. Někteří jedinci dokonce získávají božské schopnosti a mohou způsobit apokalyptické události. Tato síla se pravidelně vrací, aby zničila pokročilou civilizaci na Zemi.

Ve světě Honkai Impact 3rd, kde technologicky vyspělá doba skončila před dlouhou dobou, existují různé mezinárodní skupiny, které buď proti Honkai bojují, nebo využívají jejich moc. Jednou z těchto skupin je Schicksal, evropská organizace pro mír, která nasazuje lidské válečníky známé jako valkýry do boje proti Honkai.

V tuto chvíli už bylo zaznamenáno třetí probuzení Vládkyň (Herrscherů). Konkrétně se jedná o Vládkyni Rozumu (která se stala vůdkyní Anti-Entropie místo toho, aby válčila s lidstvem), Vládkyni Nicoty (ta byla poražena Schicksalem) a Vládkyni Hromu (jejímu úplnému probuzení bylo zamezeno a byla stejně jako valkýry poslána na výcvik do akademie Schicksalu v St. Freye).

Pro začátečníky může být úvodní příběh poněkud zmatený, pokud nemáte zkušenosti s oficiálními komiksy nebo jste nikdy nehráli hru Guns Girl Z. V současné době je ve hře obsaženo 36 příběhových částí (s některými rozšířenými pasážemi v pozdějších sedmi částech). Prvních pár částí však může být velmi zapeklitých.

Valkýry

V Honkai Impact 3rd budete bojovat za valkýry. Každá z těchto postav má své unikátní bojové schopnosti, které se odvíjí od jejich bojového obleku, zbraně a třídy. Ve hře existuje pět tříd. Jsou to biologická, psychická, mechanická, kvantová a imaginární. Momentálně ve hře existuje dvacet šest hratelných valkýr, některé z nich mají několik bojových obleků. Například jedna z hlavních postav, Kiana Kaslana, má prozatím celkem osm obleků a Bronya Zaychik se může dokonce pyšnit jedenácti kousky. Hráči si mohou také zahrát i za nejsilnější valkýru, Durandal.

Pokud chcete ve hře Honkai Impact 3rd získat valkýru, musíte získávat fragmenty valkýr, které následně složíte. Tyto fragmenty vypadají jako kousky puzzle. Můžete je buď zakoupit za různé měny (penězi počínaje a diamanty konče), nebo získat za plnění misí, eventů či dalších aktivit, jež svět nabízí.

Každá valkýra má svoji zbraň (na vylepšení), bojový oblek (jenž určuje její bojový styl a dá se na něj sehnat i nějaký ten skin) a stigmata (každá valkýra má tři a ta jí přidávají určitá vylepšení – lepší palebnou sílu, snižování cooldownů, vyšší zdraví atd.).

Bojové obleky

Bojové obleky jsou unikátní pro každou valkýru a umožňují jim tak mít několik herních stylů, používat různé zbraně či změnit bojovou třídu. Jako příklad uvedu Kianu Kaslanu, protagonistku příběhu, která má osm různých bojových obleků. Jsou to White Comet, Valkyrie Ranger, Divine Prayer, Knight Moonbeam, Herrscher of the Void, Void Drifter, Herrscher of Flamescion a prozatím poslední Herrscher of Finality. White Comet je spíš pro boj zblízka. Knight Moonbeam je skvělý pro střelbu na větší skupinu nepřátel a takový oblek Divine Prayer je skvělý na podporu spoluhráčů, dokáže totiž zpomalit čas a léčit.

Na každou misi můžete nasadit tři valkýry, budete však muset dosti přemýšlet, jak je správně zkombinovat, neboť některé obleky jsou navzájem spřízněné. Jejich bojové styly k sobě sedí, a proto hráč může dávat větší poškození nepříteli díky kombu vzniklému z propojení spřízněných obleků. Zase bych vám jako příklad uvedla, že k obleku Valkyrie Ranger (Kiany) sedí pro boj Yamabuki Armor (Bronyi) a Goushinnso Memento (Yae).

Zbraně

Samozřejmě nesmíme opomenout zbraně. Můžete tu sehnat dvouhvězdičkové zbraně, ale i velmi vzácné pětihvězdičkové klenoty. Každá zbraň má jiné statistiky a aktivní dovednosti, což vám dává důvod sesbírat úplně všechny. Musíte také tyto zbraně vylepšovat a investovat tak svůj čas do sběru surovin a zlata.

Nejlepší na každé waifu ve hře Honkai Impact 3rd je, že jejich bojové styly se výrazně liší. Kiana a Kallen Kaslana svým způsobem používají akimbo zbraně. Raiden Mei a Yae Sakura jsou držitelky katany. Bronya Zaychik je valkýra na dálku, která používá děla, rakety, lasery a miniguny. Rita Rossweisse a Seele Vollerei se specializují na kosu. Murata Himeko používá velký meč a není jediná. Liliya a Roza Olenyeva jsou bláznivé sestry týmu, které se také baví s velkými meči. Theresa Apocalypse na druhou stranu používá obří bitevní kříž. A konečně, Fu Hua je mistryně bojových umění používající rukavice a valkýra Durandal třímá mocné kopí.

Honaki Impact 3rd - kříž

Grafika Honkai Impact 3rd

Honkai Impact 3 je za mě nejlépe vypadající RPG ve stylu anime pro mobilní zařízení i pro PC. Pozadí je neskutečně živé, protože města jsou plná dopravy a neonových světel. Jeskyně pokrývají rozpadající se stropy a visícími netopýry, boj na bitevních lodích působí velmi akčním dojmem, když fouká vítr. Nekonečné množství nepřátel, z nichž každý je naprostý unikát. Je to zkrátka pastva pro oči.

Postavy vypadají úžasně díky jejich detailnímu designu a specifické „fyzice“, kterou vývojáři do hry vložili. Dokonce i nepřátelé, na které narazíte, překypují detaily. Speciální efekty, jako jsou paprsky, jiskry mečů a různé další prvky, dodávají hře větší rozměr.

Není zde nikdy ani trocha šedi, protože všechno vypadá a působí jako živé, ať už je slunečno, deštivo, nebo hrajete zrovna v noci. Dokonce i hlavní nabídka bridge (můstku) vypadá ve srovnání s mnoha gachami založenými na RPG uhlazeně. Tady jen upozorním na malý fakt změny počasí a denního času, který se zakládá na pohybu v reálném čase. To znamená, že když je na vašem místě noc, na můstku ve hře je také noc. Zatáhne li-se nebo přijde déšť, můžete pozorovat mraky a blýskání přes okno můstku Hyperionu (vaší lodi).

Gacha a BP

Hra obsahuje opravdu velké množství různých měn, které směňujete za materiál, valkýry, skiny, zbraně a další věci. Rozhodně se tu vyplatí šetřit diamanty, které se leckdy později ve hře hůře shánějí. Pokud chcete pak něco vytáhnout z krabice, doporučuji tahat spíše po deseti kusech, kde máte šanci získat čtyřhvězdičkový předmět (valkýra, zbraň atd.), než po jednom.

Honkai Impact 3rd se také může pochlubit battle passem, který můžete využít. Má tři různé možnosti, určitě je všem jasné, že čím vyšší, tím lepší odměny. První nese název Vanguard a je free pro všechny hráče Honkai Impact. Druhým levelem battle passu je Knight, s nímž můžete získat lepší odměny a nějaké ty kousky na novou valkýru. Posledním je pak Paladin battle pass, kde získáte celou valkýru, čtyřhvězdičkovou zbraň a nějaký lepší materiál.

Rozmanitý obsah hry

V Honkai Impact 3rd naleznete různé herní režimy. Máte tu příběhový režim, kroniky (minulé události, které doplňují příběh), Co-op Raid (PvE pro tři hráče, kde můžete získat Divine Keys – staré a silné zbraně, můžete je používat jako buffy), otevřený svět (kde se plní speciální úkoly za odměny), režim Challenge (bojujete s hordami nepřátel, speciálními bossy atd.) a eventy (což jsou speciální události trvající jen omezenou dobu). Prostě je toho mnoho a rozhodně se tu nikdy nebudete nudit.

Honaki Impact 3rd - pve s přáteli

Pár tlačítek stačí

Ovládání je také relativně snadné a stačí vám pár tlačítek na každý souboj. Tlačítkem J provádíte základní útoky, pokud chcete vytvořit silnější útok, tlačítko podržíte. Vaše ultimátní schopnost se pak nachází pod písmenem I a u každé z valkýr se vždy provede s originální animací. Uhýbání nepřátelům je též dostatečně jednoduché, protože před cíleným útokem dostanete varování – skoro jako v boji ze série Batman Arkham. Další důležitou věcí je, že abyste provedli ultimátní komba, budete muset přepínat mezi svými valkýrami.

Dle mého skromného názoru dokáže Honkai Impact 3rd překonat i leckteré tříáčkové tituly díky svému kvalitnímu příběhu, hvězdnému hlasovému obsazení, hratelnosti a grafickému zpracování. Rozhodně mě hra moc baví a těším se na další nové postavy, které brzy přibudou. Tak se připojte, najděte si tu svoji waifu a užijte si spoustu zábavy.

• grafika
  • hvězdný dabing
  • příběh