Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003 - 2010 - cover

Od Vietcongu ke Call of Duty. Do prodeje vstoupila kniha Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003–2010

7. 12. 2025
Zdroj náhledu: Xzone

Společnost Xzone v rámci vlastní nakladatelské činnosti vydala další atraktivní knihu pro sběratele milovníky videoher. Publikace Hurt Me Plenty: Ultimátní průvodce střílečkami 2003–2010 navazuje na předchozí díl I'm Too Young To Die: Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002, který vyšel letos v březnu. Novinku si již v tuto chvíli můžete zakoupit na webu Xzone.

Autor Stuart Maine se tentokrát zaměřuje na období, v němž střílečky z pohledu první osobu designově dospěly a začaly se výrazně rozdělovat na velkorozpočtové projekty, jako jsou Call of Duty, Half-Life 2 či Doom 3, a na experimentálnější tituly zkoušející nižší produkční hodnoty vyvážit nápaditostí. V knize se tak dočtete jak o vašich oblíbených hrách, tak o těch, jejichž existenci jste dosud pravděpodobně ani nezaznamenali. Součástí textu jsou i rozhovory s klíčovými vývojáři, kteří se podíleli na žánrových milnících.

Anglický originál vydalo prestižní britské nakladatelství Bitmap Books, které je vyhlášené vysokou produkční péčí, kterou svým publikacím věnuje. Jak je patrné z naší recenze na knihu I'm Too Young To Die: Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002, Xzone mu v tomto ohledu nezůstává nic dlužné. Těším se tedy znovu můžeme na kvalitní tisk i papír.

Ve srovnání s prvním svazkem, kde byl prostor věnovaný českým a slovenským titulům velmi skromný, nabízí Hurt Me Plenty samostatné podkapitolky věnované hrám jako Vietcong, Alpha Prime nebo Chaser.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.