Vývoj sandboxového RPG titulu Hytale by skoro stál za hollywoodský film. Oznamovací trailer vyšel v prosinci 2018, v červnu letošního roku pak ale přišlo smutné oznámení, že vývojář Hypixel Studios končí a společně s ním se uzavře i kapitola nikdy nevydané hry. Hytale však povstává jako fénix z popela. Vývojáři nakonec získali práva od společnosti Riot Games a pracují na dalším (nezávislém) vývoji ostošest.
Hra se dočká spuštění předběžného přístupu 13. ledna 2026. Hytale bude fungovat na původním enginu, který známe z traileru. Tvůrci jsou však zároveň k budoucím hráčům upřímní a nemažou jim med kolem pusy. Varují je, že Hytale v předběžném přístupu zdaleka nebude dokončen a bugy a časté updaty jsou více než pravděpodobné. Navzdory tomu dává spoluzakladatel Hypixel Studios Simon Collins-Laflamme najevo odhodlání učinit z Hytale hru, kterou z ní vždy chtěli mít.
Vývojáři vydali také gameplay video, představující tzv. kreativní mód, na které se můžete podívat na konci tohoto článku. Mód představuje širokou škálu kreativních nástrojů, s nimiž si budete již v předběžném přístupu moci pohrát. Přestože je hra stále uprostřed vývoje, dává tušit, že hráčské možnosti budou pestré. Pohled do komentářů pod videem naznačuje, že si toho jsou diváci vědomi a s nadšením čekají na další novinky.
Hytale tak má před sebou možná ještě dlouhou cestu, než se stane „plnohodnotnou“ hrou, která bude moci směle konkurovat Minecraftu a podobným titulům, ovšem přinejmenším našlápnuto na ni už má více než jistě.
Novinku pro Gaming Professors napsala Adéla Motlová.