Immortal Life - úvod

Immortal Life – roztomilé orientální farmaření

5. 3. 2024

Immortal Life vás přenese do magického údolí Misty Valley, v němž můžete rybařit, vařit, učit se řemesla a samozřejmě farmařit za pomoci kouzel. Zároveň zde budete bojovat v epických bitvách, utužovat vztahy se svými společníky a stavět si svůj vysněný dům. Vše proto, abyste dosáhli „Nesmrtelného života“.

Za tímto titulem jsou vývojáři z YiFang Studio a vydavatelem je 2P Games, jež stojí za hrami Omen Exitio: Plague, Zengeon či Nanotale – Typing Chronicles. Pojďme se společně podívat na tuto cestu pěstění, šlechtění, obdělávání a vzdělávání. Nesmíte přitom zapomenout na obnovení síly sekty Guiyun, díky níž se snad stanete nesmrtelnými.

Nový a svěží agrární sim

Většina agrárních simulátorů začíná tím, že zdědíte farmu, většinou po nějakém příbuzném. To však není případ Immortal Life. Hra vám nabídne na výběr mezi dvěma postavami, mužem a ženou. Vaše postava je pak vybrána starším z vesnice (jménem Zuo), aby se přihlásila do proslulé sekty Guiyun. Organizace je pro svá bojová umění známá po celé zemi. Zároveň se o nich ví, že jim chybí zemědělské a kulinářské schopnosti. Kvůli tomu je vaše postava vyslána, aby jim pomohla vyvinout a vylepšit nové farmářské a kuchařské techniky.

Bohužel po vašem příjezdu dojde k velkému neštěstí. Ohromný meteorit dopadne na horu Ziyun Mountain a na nic netušící vesnici začne dopadat ohnivý déšť. Okolí, včetně budovy Guiyunu, je kompletně zničené. Bohužel pro vás jsou všichni členové okamžitě mrtví a vypadá to, že zde vaše poslání končí. Jelikož jste ale nebyli jediní kultivátoři najmutí na práci, rozhodnete se spojit síly s ostatními a obnovit vše, co bylo zničeno. Zde tedy začíná vaše cesta za obnovou Misty Valley.

Immortal Life - zničené sídlo Guiyunu

Magické farmaření

S vaší postavou budete obdělávat pole a pěstovat nejrůznější plodiny, jež získáte od svých bratrů a sester ze sekty bývalého Guiyunu nebo nákupem u obchodníků. O políčka se staráte za pomoci magického nářadí (později ve hře získáte také očarovávání nástrojů). Občas použijete magii i jinak – kupříkladu když chcete zavlažit pole, vyčarujete si na malý okamžik mráček, jenž vám zalije zem a plodiny. Jestliže potřebujete, aby plodiny rychleji dozrály, byly lepší a větší, využíváte různé papírové talismany (charms). Na vaše plodiny má vliv i neustále se měnící roční období a počasí.

Farmařením to nekončí

Opravdu je to tak, hra není jen o farmaření. Naučíte se zde i jiné velice důležité dovednosti pro obnovu údolí, ať už se jedná o rybaření, vaření, nebo výrobu lektvarů i nábytku. Každá z těchto dovedností je důležitá a mnoho jich vás naučí vaši bratři či sestry z kultu. Většina z postav umí jednu či dvě dovednosti kultivace, které jsou odlišné od té vaší. Své schopnosti musíte vylepšovat, abyste zvládli složit zkoušky a dosáhli tak dalšího milníku na vaší cestě za nesmrtelností.

Mi casa es su casa

„Můj dům je tvůj dům“ je standardní španělský způsob, jak někoho přivítat u sebe doma. Platí to i pro tento titul, kde vám vaši spolučlenové pomáhají vytvořit váš domov i další stavební projekty. Můžete jim dokonce nabídnout, aby s vámi sdíleli obydlí. Díky řemeslným schopnostem vám pomohou získat nové dekorace, očarované nástroje pro farmu i dům či postavit stavební projekt, který jste vymysleli (například svatyni).

Mně osobně se nejvíce líbila získaná podlaha, jež funguje jako klávesy, a vy si tak můžete při skákání po jednotlivých dílech podlahy vytvářet různé melodie. Jedná se o čtvercové desky s pěti různými symboly, které označují všechny magické živly nacházející se ve hře.

Immortal Life - hrací podlaha

Přátelství nadevše

Čím více budete pomáhat vašim takzvaným bratrům a sestrám, tím silnější vztah mezi vámi budujete. Díky těmto vztahům se vám otevírají další možnosti ve hře, například nové úkoly, dovednosti či předměty. Každá z postav má svou osobnost a zájmy v kultivaci. Titul nabízí možnost jednotlivce poznat do hloubky, což mu dává zase trošku jiný rozměr. Postavy od vás mohou získávat různé dárky, jež utuží váš vztah (narozeninové dorty, ryby, flétny a podobně).

Portrét u dané postavy vám naznačuje, jak se zrovna cítí. Najdete zde klasický neutrální výraz, ale i rozličné emoce, jako například štěstí, smutek, překvapení, vážnost nebo smích. Mezi mé oblíbence patří Li Mengqing, jelikož má kontakty na většinu obchodníků, Yang Ziqin (velmi talentovaný a přátelský) a Chen Yuanzhou (profesionální rybář a znalec ryb).

Immortal Life - rybaření

Na procházce Mystickými říšemi

V titulu Immortal Life můžete kromě kultivování také cestovat do mystických zemí. Tam budete hledat nejrůznější poklady a využijete svoji magii ke zničení mytických stvoření. Ve hře naleznete více než deset různých mystických říší (Valley Pit, Oceanic Mystic Realm, Flowery Mystic Realm a další). Jednotlivé říše vyžadují určitý druh schopností a strategie. Díky nim získáte speciální řemeslné předměty z každého území.

Naleznete zde roztodivná monstra, z nichž získáváte například různé esence, materiály a peníze. Většina příšer má svůj vlastní atribut (voda, oheň, kov, dřevo, země), jenž vám pomůže při boji proti nim. Najdete zde třeba Zrcadlovou esenci (Mirror Essence) z níž padají kameny, esence písku a zlato. Z monster tu potkáte například netopýry, ještěrky, medúzy, květiny, nebo dokonce i škorpiony, velryby a želvy.

Hlavní kultivátor, poradce i kamarád

Myslím, že je potřeba říci alespoň něco málo k hlavní postavě. Jak jsem již zmínila výše, titul vám dovolí vybrat si buď muže, či ženu. Vzhled si bohužel upravit nemůžete, a tak se ujímáte jedné z těchto přednastavených postav. Potěším vás jedině tím, že později ve hře máte možnost svůj vzhled změnit zakoupením oblečení, doplňku či účesu.

Vaše postava oplývá sedmi atributy. Jsou to zdraví, mana, výdrž, duše (spirit), postoj (stance), síla vůle (willpower) a božství (divinity). K čemu slouží zdraví a mana, je každému jasné, proto vám zde řeknu něco více k těm ostatním pěti atributům. Výdrž se spotřebovává při jakékoliv činnosti, od pěstování plodin přes těžbu a rybolov až po výrobu předmětů či vaření pokrmů. Duše ovládá, jaké kouzelné poškození způsobíte nepříteli i jakou obranu proti magii máte vy. Postoj naopak určuje fyzické poškození a obranu. Další na pořadí je vůle, která ovlivňuje celkovou hráčovu obranu v boji. Posledním atributem je božství, což je jakási síla určující poškození, které udělíte soupeři, i míru kritického zásahu.

Navíc hráči mohou navštěvovat kurzy v přednáškové hale, aby si zvýšili své umění pěstění. Sbíráte i kultivační body v různých oblastech (alchymie, boj, vaření, rybolov), abyste získali některé z těchto specifických schopností. Na studium si můžete však zvolit pouze tři obory, takže vybírejte pečlivě. Jakmile si zvolíte, musíte je ovládat na sto procent, abyste je mohli dostat mezi své stávající dovednosti. Při boji s démony pak tyto získané dovednosti využijete.

Zdroj: YiFang Studio (poslední 3 obrázky)

Immortal Life je pro mě roztomilá hra, která spojuje to nejlepší z ostatních farmářských her a simulátorů do jednoho. Využívání magie je jako v Sunhaven, budování a vyrábění je zase podobné titulu My Time at Portia, pěstování připomíná Story of Seasons a bojování hru My Time at Sandrock. Navíc titul přináší svěží vítr do těchto agrárních her. K tomu si člověk užije příjemný pohled na čínskou fantasy krajinu s roztomilými postavami a tradiční čínskou hudbou, jež vás doprovází na každém kroku. Rozhodně je to velmi návykový simulátor, u něhož strávíte hodiny a nebudete tušit jak.

• vizuální vzhled hry (roztomilé postavy)
  • zajímavý příběh i charaktery postav
  • unikátní minihry při vaření