Indoorlands 1

Indoorlands – správcem krytého zábavního parku

30. 10. 2022

Zábavní parky patří k místům, kde se mohou bavit nejen děti, ale i dospělí. Možná jste se někdy přistihli v myšlenkách, jaké by to bylo mít na starost zábavní park. Indoorlands vám dává možnost chopit se díla a vybudovat vlastní krytý zábavní park čistě dle vašeho gusta.

Zdroj: igdb.com

Zábava na prvním místě

Titul, který vás zavede do světa radovánek, ale také různých logistických problémů, vydali v předběžném přístupu nezávislí vývojáři ze studia Pixelsplit Games v roce 2021. Po tvrdé práci je nyní hra venku, a tak se pojďme podívat, co opravdu nabízí.

Již na první pohled je patrné, že vytvořit prvotřídní a oblíbený park plný radosti nebude jen tak. Z toho důvodu je ve hře přítomný rychlý tutorial, který vám ukáže základní principy a mechaniky. Zejména rozhraní a základní HUD je potřeba opravdu znát, protože v menu se nacházejí různé užitečné prvky. Orientace je však uživatelsky příjemná, a pokud máte s podobnými hrami typu tycoon zkušenosti, zorientujete se opravdu rychle. Jakmile se seznámíte se vším potřebným, můžete se konečně pustit do práce.

Tak jako ve většině her tohoto typu, začínáte s prázdnou mapou (případně vygenerovanou oblastí). Hned v úvodu si můžete vybrat mezi několika druhy terénů. Na hlavní funkci parku to však nemá zas tak velký vliv, protože stavíte vnitřní – tedy krytý – zábavní park.

Přiznám se, že ze začátku jsem si nedělal příliš starost s estetikou nebo se systematickým rozvržením parku. To se vám však může silně vymstít – nejen v rámci prostoru, ale přece také chcete, aby návštěvníci měli to nejlepší a dávali vám na oplátku svoje peníze za vstupné. Je tedy vhodné mít alespoň nějaký nástřel, jak chcete, aby váš park vypadal, a jaké v něm chcete mít atrakce.

Spokojenost a sociální zázemí je základ úspěchu. Můžete mít hodně atrakcí, ale pokud budete mít jen omezený počet toalet či nedostatek úklidových a údržbářských budov, skončíte bankrotem dříve, než jste začali.

Zdroj: igdb.com

Skrze malé krůčky k velkým cílům

V průběhu vašeho cíle mít ten nejlepší krytý park na světě budete překonávat i milníky. Jsou to určité cíle, které musíte splnit, abyste získali různé bonusy. Splněním daného cíle získáte výzkumné body, díky kterým můžete ve stromě výzkumů otevřít nové atrakce, obchody a další fajn prvky. S těmi pak vyděláte dostatek peněz nejen na samotný provoz, ale také na koupi dalších pozemků.

Těchto milníků, kterých byste měli dosáhnout, existuje celá řada. Jedná se o vedení parku, spokojenost návštěvníků, pestrost atrakcí apod. Nejlepším řešením je tedy mít vše v určité rovnováze, protože upnutí se na jednu konkrétní hodnotu může ohrozit třeba stupeň spokojenosti nebo další věci.

Důležitý aspekt hry, který mě popravdě mile překvapil, je i důraz na údržbu. I když atrakce postavíte tak, aby na sebe vzájemně navazovaly, byly dostupné pro návštěvníky a cestou bylo pár obchodů (to vám také generuje penízky a spokojenost) s dobře rozmístěnými toaletami, musíte brát v potaz dostupnost pro pracovníky údržby. Různé budovy navíc vyžadují také efektivitu, tedy jak blízko u sebe musí být, abyste je mohli maximálně vytěžit.

V průběhu hry se budete potýkat nejen s různými cíli a návštěvníky, ale také se začnou objevovat náhodné události. Zpravidla čím více se vám daří a čím rychleji vám různé milníky lezou nahoru, tím častěji se objevují. Přesný koeficient, co s čím v tomto aspektu hraje roli, jsem sice nepostřehl, nicméně čím více se vám daří, tím více těchto událostí je. Všechny z nich jsou špatné, a vaším úkolem tak je na náhlou příhodu reagovat. Pokud se vám to podaří, dostanete poměrně dobrou odměnu za vaše strasti, takže se rozhodně vyplatí události hned řešit. Samozřejmě, pokud je nezvládnete, promítne se to negativně do provozu parku, takže vám nic jiného nezbyde. Odměny si můžete navíc vybrat v rámci toho, co potřebujete – je tu možnost zvolit peníze, body výzkumu apod. Body výzkumu se jeví jako nejlepší volba, protože peníze získáváte prakticky od chvíle, kdy spustíte park.

Cenu vstupného si navíc určujete sami, takže je v tomto ohledu vhodné sledovat návštěvnost. Někdy proto můžete třeba snížit cenu vstupenky, čímž váš park navštíví více rodin a tím pádem v konečném součtu získáte více peněz. Taktéž si můžete navolit procentuální vytíženost parku, což jde ruku v ruce s výše zmíněnou cenou vstupného.

Zdroj: igdb.com

Splnit dětský sen je v Indoorlands hračka

Hlavní dominantou jsou v Indoorlands samozřejmě atrakce. U nich si můžete určitým způsobem splnit svůj dětský sen, protože ty atrakce, které jste třeba z důvodu finanční situace nebo vzdálenosti nemohli v reálném světě navštívit, zde můžete navrhnout a užít si je v plné kráse. Hra nabízí možnost si každou z nich vyzkoušet, stačí na danou atrakci kliknout a jednoduše vybrat jízdu. Při jízdě si navíc můžete vybrat ze čtyř různých možností kamery, například pohled ze sedadla v první řadě, což opravdu působí, jako že jste návštěvník a svištíte třeba na horské dráze.

U každé atrakce se vám před jejím umístěním do haly zobrazí základní informace jako počet míst k sezení, reputace, cena apod.

Atrakcí je zde opravdu celá řada, horské dráhy, různé kolotoče, ruská kola, houpačky, strašidelné prvky a další. Vše si navíc můžete elegantně nazdobit podle svého uvážení. Můžete přidat i různé doplňky, jako jsou obrovští pavouci a policejní auta, nebo si u horské dráhy přizpůsobit její tvar, koleje, a tedy i určení trasy.

Pokud se však nechcete pouštět do žádných velkých akcí, nemusíte se bát, že byste nutně museli něco navrhovat, určovat trasy nebo cokoliv zdobit. Horské dráhy mají předpřipravené možnosti, stejně jako jízdní haly. To pravděpodobně oceníte, protože konkrétně práce s kolejemi pro horskou dráhu je v některých případech dost kostrbatá, i když se zde naštěstí nehraje na fyzikální zákony.

Po grafické stránce hra sice nenabízí žádné super high-tech efekty, ale do jejího konceptu se styl grafiky, který odpovídá tycoonu či simulátoru, poměrně hodí. Jedná se o další tycoon, takže jsou zde malí zákazníci, budovy, které se vejdou do mřížky, a dostatek grafických detailů, abyste mohli rozpoznat různá témata a atmosféru. Zároveň vývojáři zařadili i VIP prvek, tedy zlatého zákazníka, který vyhrál VIP vstup, apod.

Grafika prostředí je přehledná, ve velmi přátelském a intuitivním uživatelském rozhraní se dobře pracuje.

Hrou doprovází celkem nevýrazná hudba. Prakticky jediné zvukové efekty, které slyšíte, jsou občasné zvuky zábavního parku, davy zákazníků a drobná upozornění, že se něco rozbíjí nebo se děje něco konkrétního, co vyžaduje vaši pozornost.

V průběhu hry se však objevilo několik menších bugů, zejména v rámci opravářů a horských drah. Nebudu počítat nešikovnost při stavění horské dráhy a kolejí, ale třeba při umisťování se atrakce každou chvíli rozbila a prakticky nešla opravit. Trochu zlepšení by zasloužila i optimalizace, protože když máte již opravdu rozsáhlý park a mnoho atrakcí v halách, hra se lehce kouše.

Zdroj: igdb.com

Indoorlands je bezesporu originální způsob pojetí stylu tycoonu, můžete si postavit svůj vlastní krytý zábavní park a hezky se o něj starat. V rámci příjemného uživatelského rozhraní a hratelnosti se jedná o hru i pro začátečníky tohoto žánru. Stejně jako u jiných tycoonů, i zde je však namístě počítat s určitou přímočarostí, která vás pravděpodobně bude bavit pouze do té doby, než si vyzkoušíte všechny atrakce. V průběhu hraní se sice vyskytlo pár bugů, ale i tak se jedná o dílo, které rozhodně zabaví a nabízí se jako výchozí pozice, pokud chcete přejít ke složitějším hrám žánru tycoon.

• správa vnitřního zábavního parku
  • příjemné uživatelské rozhraní a hratelnost
  • pestrá paleta atrakcí a obchodů