INDUSTRIA – před pádem berlínské zdi

Sdílet
Sdílet
Sdílet

Vývojáři ze studia Bleakmill se již před vydáním hry INDUSTRIA netajili silnou inspirací dnes již legendárním Half-Life 2. Tato inspirace je znát prakticky ihned po spuštění a celá hra se nese ve stejném duchu. INDUSTRIA se odehrává v Berlíně roku 1989, těsně před pádem berlínské zdi, a zavede vás do alternativního surreálného světa steampunku.

Industria TV

INDUSTRIA aneb německý Half-Life

Hra je FPS střílečkou, která po herní stránce věrně kopíruje svou inspiraci, kterou je Half-Life 2. Tedy první půlhodina je spíše ve velmi klidném duchu a zahrnuje lehké seznámení se světem, mechanismy a samozřejmě náhlým „zvratem“, který vás vtáhne do příběhu.

Ujímáte se role ženy jménem Nora, která po náročném dni odpočívá na kanapi. Nora je však náhle probuzena telefonátem od svého kolegy a zároveň životního partnera. Oba pracovali na projektu ATLAS, který dokáže otevřít portál do jiné alternativní dimenze skrze časovou anomálii. Něco se však stalo a váš kolega (partner) v této anomálii zmizel. Nora se tedy rozhodne vydat ještě večer do nedalekého výzkumného centra a na vlastní pěst vstoupit do tajemné dimenze ve snaze zachránit svou lásku.

Po vstupu se teleportujete do postapokalyptické paralelní verze vašeho světa, která se nese v duchu steampunku. Zde ATLAS, což je ve své podstatě HiveMind AI, převzal naprostou vládu. Na ulicích jsou AI ovládané bojové automaty a stroje, z nichž některé mají i humanoidní provedení.

Jak jsem již zmínil, INDUSTRIA je inspirována Half-Life 2, tedy opravdová akčnější hra začíná až po zhruba třiceti minutách. Prvních třicet minut zahrnuje spíše procházení po určitých oblastech, řešení lehkých hádanek a získávání informací o světě.

Přežít prvních třicet minut a pak si užít zábavu

Pokud hře věnujete čas, ukáže vám plně svůj pravý půvab, jakmile se dostanete do alternativního Berlína. Nejenže se razantně změní grafické zpracování, které na začátku působí nemastně a neslaně, se ztrátou elegance, ale změní se i tempo hry.

Nyní se před vámi rozprostírá povedené steampunkové město se spoustou hluku od motorů automatů a vizuálně povedenými stroji na tvorbu energie i různými dalšími zařízeními. V některých situacích hra nabízí i poměrně hutnou atmosféru, tím spíše, že roboti jsou poměrně silní a vy máte velmi omezené prostředky. Namísto oblíbeného páčidla z Half-Life 2 je zde krumpáč. Dalšími zbraněmi jsou pak pistole, samopal, brokovnice a odstřelovací puška, náboje do nich jsou však poměrně vzácné.

I když se lokace, ve kterých se budete nacházet, tváří jako rozsáhlé, jedná se pouze o zdání. Lokace jsou sice velké a v některých situacích velmi dobře vizuálně zpracované, budovy jsou plné dveří a místností, kam můžete zajít, nicméně není zde prakticky možnost zabloudit nebo zvolit alternativní cestu. I neznalec FPS her nebo série Half-Life pochopí, co se po něm chce a co je potřeba k postupu dál. To rozhodně není na škodu, protože dle sdělení vývojářů se má jednat hlavně o akci.

Hra nabízí pouze čtyř typů nepřátel, které by se daly rozdělit na bojovníky na blízko, sebevražedné roboty, roboty humanoidního vzhledu se zbraněmi a robotické psy. AI nepřátel je bohužel slabá a bez složitějšího chování či pokusu o krytí. Roboti na vás prostě střílí, snaží se vás rozsápat nebo na vás jinak útočí. Nutno zmínit, že po vizuální stránce, respektive po stránce zpracování, však působí opravdu povedeně. V některých situacích, kdy jste ve tmě a vidíte pouze červené světlo na „hlavě“ robota na blízko, vás atmosféra dokáže opravdu pohltit. Robotům můžete ustřelovat končetiny (pokud je tedy mají) nebo je ničit pomocí ran krumpáčem.

Ve hře jsou i jednoduché hádanky, které musíte pro další průchod vyřešit. Může se jednat o sestrojení „odrezovače“ na odstranění rzi z ovládání brány či vypnutí sila pro můstek apod.

Steampunk, který má grafické bugy

Graficky by se dala hra rozdělit do dvou sekcí, tedy do sekce před teleportací do tajemné dimenze, nebo alternativního Berlína, chcete-li, a následnou teleportací do onoho steampunkového města. Z počátku hra působí velmi zastarale a bez výraznějších efektů. Automobily a infrastruktura vypadají na dnešní dobu opravdu staře. Po vkročení do alternativního steampunkového města ale máte pocit, že jste rázem v jiné hře. Zde je rázem vše hezčí, uhlazenější, plné strojů, stínů a různých efektů.

Bohužel má hra i po několika updatech grafické problémy, zejména při průzkumu budov můžete vidět problikávání textur. Případně při probliknutí vidíte různé záblesky stínů či rovnou skrze zdi.

Je zde možnost sbírat náhodné předměty, bohužel bez hlubšího smyslu, protože příběhově důležité předměty se vám ihned dají do velmi skromného inventáře. Kromě speciálně označených beden obsahujících munici a lektvary zdraví je vše ostatní, co můžete ve hře sebrat, prakticky k ničemu.

V některých případech musíte v rámci postupu poskládat z různě se nacházejících beden „schůdky“, abyste mohli pomocí malých skoků vyskákat tam, kam v rámci průchodu potřebujete. Fyzika je v tomto případě tristní a někdy strávíte nad správným sestavením beden i pět minut, než budete schopni vyskákat na zhruba jedenapůlmetrovou zídku.

INDUSTRIA má poměrné povedené zvukové efekty a také dabing je na líbivé úrovni. Nicméně i zvuk má v některých pasážích hluchá nebo slabší místa. Zejména je to znát při střelbě s odstřelovací puškou a pomyslnou ozvěnou. Co je však opět velmi povedené, je ozvučení robotů, jejich pohyb a zásahy, ale i zvuk jejich zničení.

Bohužel, i přes veškeré patche stále nefungují všechny achievementy. Pokud jste tedy Steam achievement hunter, u této hry 100 % neuděláte, jelikož achievement za průchod hrou na Hardcore je stále (od vydání hry) nefunkční.

GP uvozovky

INDUSTRIA je hra, která v určitých situacích nabízí bezesporu zajímavé vizuální a zvukové zpracování. V rámci hraní však narazíte na velké množství zejména grafických chyb, a kromě pár situací, kdy zažijete hutnější atmosféru, se jedná o průměrnou FPS hru. Inspirace Half-Life 2 slibovala zajímavý herní zážitek. Samotné zasazení příběhu do alternativního steampunkového města mělo velký potenciál, nicméně ten se stal značně nevyužitým, a to tím spíše, že prvních 30 minut se prakticky nic neděje, a než se nadějete, je konec hry. Navíc, i když už uběhl nějaký ten měsíc od vydání hry a proběhlo mnoho oprav, achievement pro Steam za průchod hrou na Hardcore je stále nefunkční.

Klady

zasazení hry a příběh
v určitých situacích povedená atmosféra
steampunk

Zápory

nevyužitý potenciál příběhu
poměrně krátké
grafické chyby
AI nepřátel
nefunkčnost achievementu
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn