Hry, ve kterých je tématem zombie apokalypsa, je již mnoho, možná až příliš mnoho. Nicméně buďme upřímní, stále to, ať už hráče, milovníky seriálů či filmů, stále neomrzelo. Vývojářské studio PikPok se rozhodlo, že další jednu takovou hru nám naservírují, a tak vám dnes představuji 2,5D side-scroller titul Into the Dead: Our Darkest Days. Nutné podotknout, že PikPok za sebou již pár vydaných titulů má, nicméně naprosto jinak žánrově laděné.
Zamořené město
Hra je zasazena do města Walton City v Texasu, rok 1980. Město je hned zpočátku apokalypsy zamořené hordami nemrtvých, a zbývá jen hrstka přeživších. V tomto nepoměru samozřejmě není možné přežít dlouho, a tak jediná cesta vedoucí k záchraně je opuštění města. Jakákoliv pomoc zvenčí ale nepřichází, a tak přeživší jsou nuceni se sjednotit, navzájem se na sebe spolehnout a probojovat si cestu ven. Podaří se vám to? Nejspíše ano, hlavní otázkou spíše je, zda dokážete zachránit všechny.
Honba za zásobami
Ze startu si můžete vybrat z několika dvojic postav, se kterými chcete váš příběh započít. Vaším útočištěm bude úkryt, ze kterého budete vyrážet na průzkumy za zásobami tak potřebnými k přežití. O svůj úkryt se musíte starat, jelikož nemrtví se každou jednu noc snaží dostat dovnitř, pečování o barikády je tedy nezbytné. Výpravy za zásobami jsou také trochu oříšek, stačí jeden hlasitý zvuk a pozornost všech nemrtvých v určitém objektu je okamžitě na vás. Pak už nezbývá nic, než vzít nohy na ramena, samotný boj jeden na jednoho může být ošemetný, natož proti hordě. Během svých výprav je nejúčinnější zabíjet zezadu, tedy ve stealth módu.
Ve hře nechybí ani jednoduchý crafting, ve svém úkrytu máte hned několik craftingových stanic, ať už na výrobu zbraní, vaření, či rozkládání předmětů. Tento crafting systém lehce připomíná všem dobře známý titul This War of Mine. Celkově Into the Dead: Our Darkest Days se podobá tomuto staršímu titulu ve více ohledech, avšak samozřejmě příběh a celkové vizuální zpracování je naprosto odlišné.
Jeden tým, více možností útěku
Z počátku vedete tým pouze o dvou lidech, váš tým se ale může rozrůst. Během výprav z úkrytu je možné narazit v určitých lokalitách na osamocené přeživší, kteří by se k vám rádi přidali. Zda je odmítnete či přijmete je na vás. Brát v potaz ale musíte dovednosti potenciálních přírůstků vašeho týmu. Některé postavy skvěle vaří, ale v boji s nemrtvými stojí za starou bačkoru. Jiní zase našlapují jako myšky, tedy průzkumy jsou pro ně ideální, na druhou stranu v úkrytu při výrobě předmětů zas tak účinní nejsou. Jednoduše řečeno, snažíte se vytvořit co nejlepší tým, který se v různých aspektech hry bude doplňovat.
Čím lepší tým, tím větší šance na únik. Na to, že hra není plně vydaná, má již několik konců. Ke konci hry se dostanete tak, že dokážete složit jeden z únikových plánů, přičemž nápovědy k těmto plánům je možné nalézt opět v různých lokalitách. Bohužel, ne každý konec je ten šťastný, což nakonec může pro někoho být motivací k znovu projití hry.
Co musím počinu vytknout je fakt, že o svých postavách toho mnoho nevíte. Víte, v čem vynikají a v čem naopak jsou lehce slabšími články, ale nevíte o jejich příběhu, jakými lidmi jsou. Je to detail, kvůli kterému hráč nemusí mít takový vztah k jednotlivým postavám, a to je dle mého trochu promarněná příležitost.
Nyní toho ve hře není mnoho, ale to se časem změní, slibují tvůrci
Musím vás bohužel upozornit, že výpravy za zásobami, craftění předmětů a starání se o své postavy je po určitém čase velmi neměnné a po pár hodinách vás toho už moc nepřekvapí. Into the Dead: Our Darkest Days je nyní pouze v předběžném přístupu, tedy ve hře toho ještě mnoho chybí. Je tedy otázka, zda již teď se vyplatí do hry investovat, nebo ne, asi záleží, jak moc velkým fanouškem podobných her jste. Já si titul velmi užila, avšak po osmi až desíti hodinách hraní toto nadšení opadlo a došlo mi, že už mi hra nemá co nabídnout.
Jsem si ale jistá, že se ke hře jednou zase vrátím, abych prozkoumala nový herní obsah. Na konci března nám tvůrci odhalili roadmapu, díky které víme, že hra zůstane v předběžném přístupu zhruba 12 až 18 měsíců. Velké updaty můžeme očekávat jednou za 4 až 6 týdnů. Těšit se můžeme na více útočných zbraní, na novou startovací lokalitu, rozšíření mapy, více únikových plánů a mnoho dalšího.
Vizuální zpracování, audio a technické zpracování
Vizuální zpracování mě naprosto okouzlilo a myslím si, že zasazení hry do 80. let vneslo do titulu tu správnou atmosféru. Některá místa k prozkoumávání byla díky tomu velmi zajímavá a na hru se prostě krásně dívalo. Pochválit také tvůrce musím za celkové audio hry, zvuky nemrtvých zní naprosto perfektně, a tak není nouze ani o trochu toho hororového žánru.
Co se týče technického zpracování, zde chválu dát nemohu. Hru bohužel doprovází občasné bugy, kvůli kterým je někdy například slézání ze žebříku lehce náročnější záležitost. To bohužel útěk před nemrtvými může zkomplikovat. Nemějte strach, naštěstí se to neděje často, ale je to něco, co doufám, že se opraví v hned prvním updatu.
Into the Dead: Our Darkest Days je povedený titul. Téma zombie apokalypsy není příliš originální, avšak zde je dobře zpracované, a to je nejdůležitější. Zasazení do 80. let dalo hře zajímavou atmosféru, která se zvoleným grafickým zpracováním krásně ladila. Nejedná se ale o hru, ve které utopíte desítky hodin, tolik obsahu zatím bohužel nenabízí. Vytknout také musím fakt, že o postavách, které se tak moc snažíte zachránit, nevíte téměř nic. Vesměs se ale jedná o kvalitní 2,5D survivalovou hru , ke které se velmi ráda vrátím, jakmile se dočkáme plného vydání.