Intravenous intro

Intravenous – krvavé plížení za pomstou

22. 10. 2022

Vztah mezi sourozenci se dá rozdělit na dvě strany. Na jedné straně může být nenávist a na straně druhé sourozenecká láska. Pokud patříte mezi ty šťastné, že se svým sourozencem vycházíte a máte se rádi, tak jistě dáte za pravdu, že pokud by někdo vašemu sourozenci ublížil, vydáte se danou věc vyřešit. Intravenous vás zavede v rámci bratrské lásky na cestu krvavé pomsty, ve které uchopíte spravedlnost do svých rukou.

Zdroj: igdb.com

Klasický příběh o pomstě v neklasickém podání

Za titulem stojí one-man studio Explosive Squat Games, tedy konkrétně se jedná o dílo Romana Glebenkova, který hru označuje jako „milostný dopis raným hrám Splinter Cell“. Již z tohoto prohlášení je jasně patrné, že stealth má ve hře nepostradatelnou roli, ba co víc, jedná se vedle akce o jeden z hlavních tahounů.

Z hlediska příběhu nepřichází Intravenous s ničím novým, co by zde už nebylo. Hlavní pointou je pomsta. Protagonista Steve prožívá zničující ztrátu svého bratra Charlese, který je zabit při potyčce s místními narkomany. Úřady jsou, jak už to bývá, k ničemu, zákonný postup spravedlnosti je přepych, který si mohou dovolit jen mocní, a tedy je pro Steva nedosažitelný. Steve se proto rozhodne pomstít svého drahého bratra a vydává se na cestu krvavé pomsty s touhou vypořádat se s místními feťáky a drogovými dealery.

Příběh je poměrně přesvědčivý, nabízí dostatečnou akci, plno drsných hlášek, respektive textových oken, která znázorňují komunikaci, a také několik zvratů. Děj zde však hraje opravdu až druhé, spíše třetí housle. Prim má především přátelská hratelnost a celkový koncept hry, který je v základu jednoduchý, ale o to více uživatelsky nakloněný

Zdroj: igdb.com

Intravenous jako milostný dopis raným hrám Splinter Cell

Jak jsem již ze začátku zmínil, inspirací pro hru byly první díly známé série Splinter Cell. I Intravenous je ve svém jádru stealth hardcore střílečka z izometrického pohledu, která je rozdělena do několika úrovní, v nichž musíte zabít určený cíl. Podíváte se do baru, skladů, různých sídel, prostě vše, co se dá očekávat od války s drogovými dealery. Určitou lahůdkou je noční vidění, které je opravdu jako ze série Splinter Cell.

Design úrovní je však poněkud nekonzistentní a na pár výjimek působí silně monotónně. To umocňuje i fakt, že mapy jsou rozsáhlé a nemáte určený žádný směr, kterým se máte vydat.

Na první pohled to může působit vcelku jednoduše a ono to v podstatě jednoduché je, nicméně pouze ve své podstatě. Hra je poměrně těžká, a to tak, že v některých úrovních opravdu hodně. Titul vychází z určité oldschoolové školy, kde každá chyba znamená smrt nebo hodně velké problémy, a jedná se tak o neúprosnou hru, která si však na nic nehraje.

Umělá inteligence nepřátel je velmi vnímavá, agresivní a vypočítavá. Pokud vás nepřátelé zahlédnou, případně najdou mrtvolu, neznamená to, že ihned poběží vaším směrem, abyste je rozstříleli (nebo jinak sprovodili ze světa). Místo toho zaujmou pozici, které se lépe hodí jim, drží taktickou pozici či roh chodby nebo vás oběhnou a vrhnou se na vás z jiné postranní uličky, zatímco několik darebáků se vás bude snažit zaměstnat.

S tímto konceptem jde však ruku v ruce i několik neduhů. V první řadě, pokud vás nepřátelé zahlédnou, ihned začnou střílet – tedy, jak je psáno výše, nebudou vám chodit na porážku, ale budou se vás snažit ihned zabít z pro ně nejlepší pozice. Dalším neduhem je určité „podvádění“ v tom smyslu, že vás mohou spatřit a střílet na vás, i když jsou sami mimo vaše zorné pole. Střelba navíc upozorní všechny v okolí a v některých případech to mohou být desítky nepřátel.

Můžete však zajít ještě dál, a to skrze sérii achievementů pro Steam, které obtížnost posouvají ještě dál a dělají tak z tohoto titulu opravdovou výzvu. Když vám řeknu, že jedním z achievementů je projít tuto hru bez jediného výstřelu a bez použití jediné zbraně, dáte mi jistě za pravdu, že to výzva je.

Zdroj: igdb.com

Rozsáhlý arzenál, ze kterého si vybere každý

Likvidovat feťáky budete pomocí hutného arzenálu zbraní s tím, který je povedený nejen co se týče výběru zbraní, ale také balistiky. Těšit se můžete na zbraně z reálného světa, jako jsou GLOCK-18C, DESERT EAGLE, HK G36C nebo SAIGA-12K, HK417 nebo zbraň tuzemské výroby SCORPION EVO 3. Hra si na zbraních opravdu zakládá, a proto můžete i vidět, zda je náboj v komoře (v hlavni), nebo ne.

Jak jsem již zmínil, je zde možnost, nebo spíše nutnost, schovávat mrtvoly, která závisí na způsobu zabití. Podle způsobu zabití totiž zůstává po tělech krvavá stopa. V rámci taktického zaměření a s ohledem na již zmíněnou inspirací můžete také využívat určité prvky prostředí ve svůj prospěch, abyste získali výhodu. Nechybí tak sabotáž elektrického vedení, ničení světelných lamp apod. Interakce s prostředím je opravdu na solidní úrovni a díky tomu se vám otevírá další možná cesta k úspěchu.

Po grafické stránce titul nabízí povedenou drsnou a v neposlední řadě násilnou pixel artovou estetiku. V určitých aspektech jsou některé textury a barvy prostředí až moc zavádějící s tím, že si člověk říká, že už je to trochu moc. Mnoho úrovní naopak nepůsobí příliš výrazně. I když se na ně velmi dobře kouká, nakonec mohou působit přesyceně.

Co rozhodně musím vyzdvihnout, je práce s osvětlením. Záblesky výstřelů, baterky nepřátel, různé lampy, které můžete ničit, a k tomu možnost využití nočního vidění dávají hře ten pravý nádech. Nejenže se díky tomuto mechanismu daří oživit a vtáhnout do děje jinak obyčejné oblasti, ale slouží také jako základní herní mechanika. Práce s osvětlením je navíc uživatelsky příjemná v tom smyslu, že je poměrně snadné odhadnout, zda byste mohli být v určité oblasti lehce spatřeni.

Ozvučení je na povedené úrovni. Nejlépe jsou na tom samozřejmě zbraně, kroky a jiné zvuky by však zasloužily přece jen ještě trochu vyladit. Hra je bez dabingu a veškeré rozhovory probíhají formou textových oken. Do děje vás vtáhne navíc příjemný soundtrack, jehož autorem je Xtrullor (Tuukka Veikkola).

Zdroj: igdb.com

Intravenous je precizní taktickou stealth střílečkou z izometrického pohledu, která jednoznačně vzdává poctu prvním dílům Splinter Cell. Pokud máte rádi solidní stealth hratelnost a práci s osvětlením, ale zároveň chcete i určitou výzvu, je tato hra jednoznačně pro vás.

• povedená hratelnost
  • stealth mechanismy a práce s osvětlením
  • grafika a ozvučení