JoJo's Bizarre Adventure All-Star Battle R

JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R – super komplikovaná mlátička

29. 9. 2022

Asi znáte všechny ty hry, jako je Naruto Ultimate Ninja Storm nebo Kimetsu no Yaiba – Hinokami Chronicles. Tyto hry jsou inspirované oblíbenými animovanými seriály, kde se mezi sebou mlátí jednotlivé postavy hlava nehlava. Mezi ně už v roce 2013 patřil i JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle, který vychází ze stejnojmenné mangy a anime, a jeho vydavatelem je známé Bandai Namco Entertainment, které není potřeba představovat. Nyní jsme se dočkali JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R, který slouží jako vytuněný remaster verze pro PlayStation 3 z z roku 2013. Podívejme se tak, jak nejnovější mlátička s bláznivými postavami dopadla.

Hra nabízí více než 50 různých bojovníků a náhražku za Story Mode

Zatímco příběh je zde těžko k nalezení, ihned od začátku se dočkáme velice solidního výběru všech bojovníků. Hra nabízí hned padesát různých bitkařů a vy si můžete nejenom vybrat toho ideálního, který vám nejvíce sedne, ale také toho nejbláznivějšího. JoJo's Bizarre Adventure je přece jen naprosto ujeté anime a vy nesmíte ani na okamžik zapomenout, že hra vychází z této předlohy.

V seznamu postav tak najdete DIA, Jolyne Cujoh, Jonathana Joestara, Jotara Kuja, Mariah, Foo Fighters nebo mou oblíbenkyni, bojovnici, kterou vám chci vřele doporučit, Ermes Costello. Každopádně to, že ve hře není příběhová kampaň, neznamená, že by si s tím tvůrci nějak neporadili. V náhražce Story Modu je All Star Battle Mode, ve kterém vás čekají nejen střety z původní hry, ale i nové bitky. Nahrazují tak typický Story Mode a vítají na bojovém turnaji.

Bitky jsou rozdělené na hvězdičky obtížnosti v rozdělení jedna hvězdička – nejsnazší, pět – nejtěžší. Jedna hvězdička znamená boj, který projdete, aniž byste se vůbec zapotili. Pět hvězdiček je zase nepříjemná bitka, která prověří vaše schopnosti a umění. Po potřebném počtu vítězství se poté dostanete k boss fightu. Výhodou je, že těchto soubojů je pro vás připravených hned několik desítek a vy si můžete vybírat jak snadné, tak postupně těžší. A to ještě není všechno, Horste – do těchto bojů jsou dvojice předpřipravené. Hra vás tak automaticky chce naučit hrát za každou postavu a dát vám prostor na to, abyste si našli svůj styl i svého oblíbence.

JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R má k dispozici spoustu oblečků

Otázka asi tedy je, proč byste hráli ony bojové mise, když nemusíte. Hrdinové jsou odemčeni, takže kdybyste se chtěli prostě mlátit s počítačem nebo s kamarády, stačí pustit Versus Mode, vybrat si svého hrdinu a s chutí se pustit do akce. Nic jednoduššího přece není.

Bojové mise sice hrát nemusíte, ale chcete, protože tak odemykáte různé kostýmy a obleky pro všechny hrdiny. Za každé vítězství či porážku dostanete určitý počet coinů, které vám postupně přibývají. Čím více jich pak máte, tím více jich nejen můžete utratit v All Star Battle Mode, ale postupně jimi dosahujete i na novější a lepší oblečky pro hrdiny.

Když si tak uvědomíte, jak bláznivý sám o sobě JoJo's Bizarre Adventure je, nutí vás to hrát ony mise jednu za druhou, protože chcete prostě mít tu možnost mít svého hrdinu v co nejšílenějším kostýmu. Hra má pro vás hned několik módů – Arcade mode, Online Mode, Practice Mode, Gallery Mode nebo výše zmíněný All Star Battle Mode. Dostanete tak velice solidní výběr, který se vás bude snažit zabavit na co nejdéle.

Počet coinů, které vás posouvají kupředu, se také liší podle druhu vítězství. Hodnocení je od S jako nejlepší (to je když svému soupeři namlátíte tak brutálně, že si ani neškrtne) až po D. To je, když sice vyhrajete (nebo prohrajete, tam je to jedno), ale bylo to těsné a nedokázali jste, že jste dominantnější.

Ovládání na klávesnici je peklo, a to i když si to upravíte

Ovládání celé hry je ale obrovská šílenost, která se na PC vůbec nepovedla. Celá hra je totiž založená na kombech. Udělat pak na klávesnici kombo, když máte k dispozici více než deset tlačítek, je něco neuvěřitelného, a podle mého i na hranici nemožnosti. Já jsem si tedy ovládání upravil podle svého, a i přesto jsem měl mimo pohybových dalších osm kláves, pomocí kterých je nutné bojovat nebo se krýt.

Ať jsem se poté snažil jakkoliv, nedokázal jsem trefit ideální pozice pro prsty, abych dokázal co nejlépe zužitkovat vybrané boje pro všechny postavy. Některé totiž bojují neuvěřitelně na blízko a některé mají zase vyšší dosah, což jde cítit v každém souboji. Zároveň i jejich komba fungují různě. Upřímně, mám pocit, že postavy s větším dosahem mají obrovskou výhodu, protože hrdinové bojující na blízko mají obrovský problém se k nim dostat. V případě přednastavených soubojů, kde právě soupeř má vyšší dosah, je neuvěřitelné umění ho porazit a neproplést si u toho prsty. Je to tedy něco nevychytaného a nepromyšleného.

Hru zdobí naprosto skvělá animace pocukrovaná speciálními útoky

Ačkoliv ovládání je prostě peklo, grafická podoba hry je naprosto parádní. Ona věrnost animované předloze sice není tak blízká, jak bychom si všichni mohli přát, nicméně je dost blízko na to, aby si každý fanoušek JoJo's Bizarre Adventure užil úplně všechno. Každá postava je totiž inspirována předlohou nejen vizuálně, ale i slovníkem a vystupováním, a některé hlášky skutečně stojí za to.

Takovou tou pomyslnou třešničkou na dortu jsou poté speciální útoky, které soupeřům nejen pořádně ublíží, ale zároveň naprosto skvěle vypadají.

Hru šperkuje i naprosto parádní hudba a dabing. Celá hra je o bitkách a akci, což hudba přesně vystihuje. Nebojíte se, prostě chcete bojovat a užíváte si i to, jak jste v boji hnáni kupředu. Bonusem je pak naprosto parádní dabing, který vás nutí mít všechny různé postavy z JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R v oblibě.

JoJo's Bizarre Adventure: All-Star Battle R je příjemnou mlátičkou na několik odpolední a na pohodový čas, který můžete trávit se svými přáteli. Sice má na klávesnici naprosto pekelné ovládání a rozdíl v obtížnostech je někdy na hlavu, nicméně dabing, hudba a animace hru jenom pozvedávají a nakonec je to i vcelku zdařilý kousek.

• grafická podoba hry
  • počet postav
  • hudba