Asi byste jen těžko hledali více ikonickou hru ztělesňující naprosto unikátní herní zážitek, než je právě Journey. Tato explorativní adventura se stala nekorunovaným králem všech podobně laděných titulů a pro své konkurenty nastavila laťku opravdu vysoko. V Journey se vydáte na spirituální cestu k vrcholu vysoko se tyčící hory, abyste svůj životní cyklus mohli opět začít znovu s čistým štítem. Jako zahalená postava surfujete po rozlehlých písečných pláních, ale navštívíte také temná zákoutí s nelítostnými protivníky. Těžko tomu uvěřit, ale už je to úžasných deset let, co jsme si Journey poprvé zahráli 13. března roku 2012 na Playstationu 3 (14. března ve Spojeném království). Až v roce 2019 se hra dostala také na PC.
K prvním kulatinám se o vývoji rozpovídal její kreativní ředitel, Matt Nava, a prozradil nám zajímavé i vtipné okolnosti spojené s uvedením této hry na trh. Matt Nava nyní zastává stejnou pozici kreativního ředitele Giant Squid a podílel se na tvorbě dalších fascinujících her, jako je například ABZÛ či The Pathless. K příležitosti 10. narozenin se s fanoušky podělil o několik interních informací.
„Journey určila směr mé kariéry a mé tvorby. Jsem navždy vděčný komunitě hráčů a jejich neuvěřitelné lásce ke hře,“ píše Nava. Jako první ukazuje různé návrhy zahaleného protagonisty. „Každá iterace byla důležitým krokem k nalezení finálního designu.“
Every character here was playable at one point in an early version of the game. I went from humanoid to very detailed, and back to as minimal as possible. Each iteration was an important step in finding the final design. #Journey pic.twitter.com/i8D8m2jL7U
— Matt Nava (@matt_nava) March 13, 2022
Funny story: #Journey had no automatic shadows. I painted them all by hand. The shadow texture was not hi res. To get the iconic sunset columns to cast sharp shadows, I made sure that they aligned with the pixel grid of the texture. Here you can see the shadow map I painted. pic.twitter.com/9KeocwchQ0
— Matt Nava (@matt_nava) March 13, 2022
In early prototypes the bad guys were snake-like dragons before they turned into stone beings. The game was actually codenamed "Dragon" in the very early days. #Journey pic.twitter.com/uzJqJ0C2Vq
— Matt Nava (@matt_nava) March 13, 2022
Při průchodu temnými částmi narazíte na několik červených kousků šálky volně se třepotajících ve vzduchu. Nava prozrazuje, že recenzenti si prý mysleli, že se jedná o krvavé efekty, a kvůli tomu Journey málem dostalo označení Teen (T) – hra by byla kategorizována od třinácti let. Autoři barvu lehce poupravili a nakonec je Journey hratelné od šesti let, tedy spadá do kategorie Everyone (E).
Později ve hře se také objevuje část, ve které musíte vystoupat až na vrcholek zářící věže. Nava původně plánoval lokaci zbarvit do temných barev, ale poté své plány přehodnotil a s přihlédnutím k celkovému barevnému konceptu celé hry barvy změnil na teplé. Po vystoupání na vršek věže vás čeká chladná zasněžená oblast. Volba teplých barev prý měla navodit pocit tepla před tím, než se vydáte do zimy.
Later in the game you climb a ceremonial tower. My concepts were tinted with cool colors. Later in development I switched it to warm colors, to improve the bigger picture color script of the game. There needed to be a sense of warmth before you head to the cold mountain. #Journey pic.twitter.com/5BzLpbi5ae
— Matt Nava (@matt_nava) March 13, 2022
Final moment of the game vs a concept I created during one of the very first days of dev, years before. At the time, I didn't know what the ending would really be. I remember the moment right at the end when we got the timing just right for this. It made the game! #Journey pic.twitter.com/bj5HsGbst5
— Matt Nava (@matt_nava) March 13, 2022
Journey si momentálně můžete na Steamu zakoupit s 50% slevou. Tato nabídka platí až do 17. března, proto se dlouho nerozmýšlejte. Za málo peněz totiž dostanete hodně krásné muziky.
Zdroj: pcgamer.com, twitter.com/matt_nava