Kill It With Fire – úvodka

Kill It With Fire – plamenomet je řešení!

24. 12. 2021

Kill It With Fire se vám (ne)bude líbit, pokud za A) máte rádi všechny formy života, jeho druhy na planetě a rádi byste byli zadobře se vším, nehledě na to, kolik to má nohou či očí, nebo za B) k smrti se bojíte pavouků. Pokud vás ani jedno netrápí a váš strach z pavouků je o dost menší než vaše nenávist k nim, bude se vám tato hra velice líbit. Pokud jste ovšem ochránce zvířat a patříte do jistého spolku, asi skončíte jako jeden z komentátorů na fóru, na kterého hra opravdu neudělala dobrý dojem.

Co dělat, když uvidíte pavouka – nezkoušet doma!

Jaká bude vaše první reakce, když uvidíte tu malou osminohou bestii chodit po pokoji? Utečete? Začnete ječet? Trhat si vlasy? Omdlíte? Co takhle popadnout plamenomet a spálit vše, co se hýbe? Nepřijde vám to jako lepší řešení? Tak aspoň uvažovali vývojáři hry, které napadlo, jak by asi vypadalo, kdyby měli odpůrci pavouků po ruce arzenál, za který by se nestyděla jakákoliv armáda. Od už zmíněného plamenometu se dostanete až k C4 nebo revolveru, případně postačí obyčejný notýsek, se kterým začínáte. Jak hrou postupujete, odemykáte všelijaké zbraně, které už jsem zmínil, plus ještě něco navíc. Za body získané lovem našich osminohých miláčků si zpřístupňujete vylepšení vašeho radaru, který vám pak dokonce prozradí mnohem víc a sníží tak úroveň vašeho stresu na minimum. Víte s nimi už lépe, kde hledat, co na vás odkud vybafne a tak dále. Vylepšování, i v malé míře, je nedílnou součásti hry a bez něj byste byli spíše v pasti nekonečného strachu, lekaček a nejistoty, jestli se dožijete dalšího herního dne.

Tím nám pak nastává problém, že hra s dalšími vylepšeními přichází o původní napětí. Výměnou za to dostaneme nové a o dost rozlehlejší mapy, takže jsou tato vylepšení ke konci nutnost – taková výměna „něco za něco“. Samozřejmě je toto jen malá výtka, protože si upgrady nemusíte ani kupovat a můžete nechat hru být takovou, jaká byla, když jste ji zapnuli. Rozhodnutí, jak hru budete hrát nebo jak budete zabíjet, je prostě na vás a na tom, kolik munice nebo plechovek s lakem na vlasy máte u sebe. V tom případě můžete z domu okolo sebe udělat peklo, ovšem kdybyste tam žili, asi si dvakrát rozmyslíte metody, co vám hra umožní. Proto je to taková zábava!

Zdroj: Casey Donnellan Games

Hra na schovávanou!

Pavouci se nedají jen tak lehce zabít. Rádi utíkají, a ještě radši se schovávají. Musíte kolikrát přeházet celý byt, dům, nebo dokonce benzínku, prohledávat polštáře, barely nebo fotky, abyste na nich našli číhat tyto potvůrky, které po vaší následné srdeční zástavě odcupitají a schovají se zase někam, kde vás rády vystraší. Celá honba na kočku a pavouka tak začíná od podlahy. Pavouci jsou totiž velmi chytří, takže jakmile jsou objeveni, nejenže vezmou nožičky na ramena a začnou utíkat, ale hned si najdou jinou schovku, aby vašemu srdíčku přivodili další těžký moment, který budete chvilku rozdýchávat. Jakmile si zvyknete, už to tak hrozné není, a moment, kdy otočíte fotku a najdete pavouka, vás sice zarazí, ale postupně se to zlepšuje. Vlastně bych si troufl říci, že tato hra vás velmi efektivně zbaví arachnofobie, nebo vám s ní aspoň pomůže, ale znovu vás prosím, neberte to jako simulátor. Neponesu odpovědnost za nikoho, kdo zkusí zabíjet pavouka podomácku vyrobeným plamenometem.

Zdroj: Casey Donnellan Games

Roztomilé, ale i tak smrtící!

I když se vývojáři rozhodli pro roztomilejší způsob grafiky, pavouci jsou velice věrní a dobře animování. Když poprvé pavouka uvidíte, oceníte, že je stylizovaný, ale přesto vám jeho detaily připomenou, proč se ho vlastně bojíte. Ať je to jemný pohyb nožek, když se pavouk schovává, nebo jejich skvěle zpracovaný vzhled. Hra vám bude připomínat, že se nebere vážně, ale vůbec jí to neškodí, protože je velice dobře graficky zpracovaná. Pavouků je tu i několik druhů, každý druh vydrží jiné poškození a může mít speciální vlastnosti. Jsou zde například skákaví pavouci nebo pavouci, kteří, když zabijete, se promění v menšího pavouka. Příliš malé rozmanitosti pavouků se proto bát nemusíte. Je tu tedy nějaký risk? Je čeho se bát? Ve hře není smrt a jediný cíl, na který hra míří, jste vy.

Tím jak před vámi hra pavouky schovává, vás nechává v nejistotě a snaží se vás opakovaně vylekat. To, jak jsem už napsal, ke konci nebude až takový problém a všechny druhy pavouků si budete dávat jako cereálie ke snídani. Pokud je máte rádi křupavější, je to taky možnost, ale brokovnici bych nedoporučoval už proto, že by z pavouků nic nezbylo. S náboji se tady šetří a jediné, co dostanete, jsou ty, co sami najdete. Není zde obchod ani jiná možnost jak si doplnit svůj arzenál, kromě průzkumu.

Zdroj: Casey Donnellan Games

Výzvy pro ty, kteří si troufnou

Aby toho nebylo málo, hra má výzvy, které vás pobaví nebo vám doopravdy dají zabrat. Dá vám třeba revolver a jen omezený počet nábojů a musíte zasáhnout přesný počet pavouků. Tyto výzvy vám dají body navíc k vylepšování, nebo prostě jen delší herní čas. To neznamená, že je hra krátká nebo to nutně potřebuje. Kill It With Fire je tak akorát dlouhá hra a každý bonus, pokud vás baví zabíjet pavouky, je podle mě super věc. Za mě je toto už v základu skvělá záležitost.

Když vás už nebaví zabíjet bezduchá NPCčka ve střílečkách nebo lovit toho kance v zakázaném lese, ale přece byste si rádi ulovili nějakou tu potvoru, není nic lehčího než si koupit toto.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Bohuslav Majkrzák.

• roztomilá a skvěle zpracovaná grafika