Knock on the Coffin Lid úvod

Knock on the Coffin Lid – probuzení v rakvi

6. 2. 2022

Podle názvu by nejednoho z vás mohlo napadnout, že se jedná o nějaký hororový titul. Není tomu ale tak. Knock on the Coffin Lid je rogue-like karetní hra, která má své osobité kouzlo. Je prozatím v předběžném přístupu, ale už teď hráčům nabídne nejednu výzvu.

V rakvi

Jak název hry Knock on the Coffin Lid napovídá, příběh našeho hrdiny začíná bohužel v rakvi. Není to sice příjemné probuzení, na druhou stranu zase lepší než zůstat mrtvý. Hlavní myšlenkou příběhu je, že ten, kdo vás oživil na oplátku žádá malou službičku. Tou službičkou je zabití pro vás zatím neznámé osoby. Ač se může příběh zdát na první pohled nudný, po chvilce vás doslova vcucne dovnitř. Příběh je napínavý a má pěkný zvrat. Hráč tu má navíc možnost jej do určité míry měnit na základě toho, jak se v jednotlivých situacích rozhodne. Co udělat a co naopak ne. Ať už se jedná o okradení mrtvoly, vyléčení zraněného nebo zasazení tak zvané rány z milosti.

Postavy

V Knock on the Coffin Lid máte prozatím možnost na výběr ze dvou hrdinů. Prvním je sir Persival – s tímto hrdinou bojujete, dokud se nedostanete na konec příběhu. Po ukončení příběhu se vám odemkne další z hratelných postav a tou je Bjorn. Hráči si jistě všimnou, že je tu ještě jeden hrdina, který je ukrytý v rakvi a prozatím není přístupný. Jeho jméno je Vanadis – jaký to bude hrdina můžeme jen hádat, ale vzhledem k tomu, že na jeho rakvi jsou šípy, mohlo by klidně jít o lukostřelce. Každá postava má možnost se zlepšovat pomocí levelů. Levely se vám zvětšují podle toho, jak daleko se dostanete, než zemřete, kolik bossů zabijete a tak podobně. Za určité levely dostává hráč pro danou postavu nějakou speciální schopnost. Další nové kolo pak může mít hráč například od začátku větší štít pro postavu, získávat více peněz ze zabitých nepřátel atd.

Mapy

Prozatím ve hře Knock on the Coffin Lid existují čtyři přístupné mapy, každá s jedním hlavním unikátním bossem. Kromě těchto unikátních bossů se může hráč potkat i s menšími bossy. Někteří z těchto menších bossů odkazují na známé postavy z jiných her či filmů, což může být někdy i úsměvné. Jako příklad uvedu setkání s otcem a synem, kteří odkazují na boha Kratose a jeho syna ze hry God of War. Dále jsem tu narazila i na trpaslíky Phillyho a Killyho, kteří jsou zřejmě odkazem na postavy Killyho a Filliho z Hobita.

Karetní systém

Mechanika hraní karet a jejich cena se mění dle postavy, za kterou hrajete. Persival využívá energii na hraní karet, kdežto Bjorn zdraví. Sice to hráči může znít složitě, ale vlastně je to k pochopení velice jednoduché. Většinou už po druhém oživení víte, které karty a jak použít a kolik vás to bude stát.

V Knock on the Coffin Lid najdeme čtyři druhy karet. Jsou to karty útoku, karty dovedností, kletby a karty talentů. Zatímco útočné karty zraňují nepřítele, karty talentů vám přidají trvalý bonus po dobu trvání bitvy. Karty kletby bohužel nemůžete využít, neboť se nedají hrát a zužují tak váš balíček a počet karet dostupných v boji. A posledními kartami jsou dovednostní karty, které bývají většinou obranné a přidají vaší postavě štít apod.

Kromě karet můžete ještě ve hře využít lektvary, a to tři různé, které si nastavíte v inventáři před každou bitvou. Některé z těchto lektvarů vám zvýší zdraví, brnění, zruší všechna očarování nebo také mohou snížit cenu karet ve vaší ruce na nulu.

Velký vliv na bitvu má i brnění. To se v průběhu příběhu a bitev mění. Můžete ho získat poražením menších bossů, příběhovým obráním mrtvoly nebo ho zakoupíte u obchodníka. Hráč si tu může na své postavy sehnat i plný set, který mu přidává určité dovednosti podle kusů stejného brnění. Brnění vám během boje může přidat speciální karty, schopnosti anebo atributy.

Výzvy

Hra Knock on the Coffin Lid se mi zdá í jednoduchá na pochopení a ovládán i pro nehráče karetních her. Bossové, a hlavně ti unikátní bossové na konci každé mapy, jsou docela velkým oříškem. Nikdy k nim totiž nedojdete se stejnou výzbrojí, lektvary, atributy apod. Tito bossové nebojují většinou sami a umí si přivolat i několik dalších spolubojovníků s dalšími speciálními schopnostmi. Takže hráč musí neustále taktizovat, kterou cestou půjde, kde zahne, zda si doplní život v kempu či navštíví radši obchodníka, aby měl u sebe co nejlepší možné vybavení. Již několikrát se mi stalo, že dostat se k prvnímu bossovi na mapě nebyla legrace. A já dokonce zemřela třeba těsně dvě políčka před ním.

Knock on the Coffin Lid je pěkný kreslený karetní zážitek, který mě opravdu moc baví. Jakmile odemknete druhou postavu Bjorna, hra se stává ještě taktičtější i zábavnější. Rozhodně vám doporučuji tuto hru vyzkoušet, i když nejste milovníky karetních her. Hra má opravdu co nabídnout – od svých kreseb, příběhu až po drsné a nelítostné souboje s bossy.

• umělecké ztvárnění
  • příběh
  • zajímavé výzvy