LIGHT OF MOTIRAM - mamut

Koncept Light of Motiram je Sony povědomý. Tencent má na krku žalobu

29. 7. 2025
Zdroj náhledu: Polaris Quest

Nejen ve videoherním průmyslu není žádným tajemstvím, že vývojáři i další tvůrci čerpají inspiraci, kde se dá. Třeba také u jiných titulů. Někdy to fanoušci kvitují, jindy je to však až tak do očí bijící, že by se inspirace dala považovat za kopii. Na toto téma se minulý rok vedly debaty ohledně titulu Palworld a tahanice s Nintendem doznívají dodnes. Tentokrát je však na straně žalobce společnost Sony. Té, stejně jako milionům fanoušků po celém světě, nemohla neujít jistá… vlastně poměrně velká podobnost hry Light of Motiram se sérií Horizon. 

Podle agentury Reuters byla podána žaloba u kalifornského federálního soudu na čínskou společnost Tencent, pod jejímiž křídly je ve vývoji titul Light of Motiram. Důvod je zřejmý – porušení autorského práva a ochranné známky. Když byl Light of Motiram poprvé představen na konci minulého roku, mnozí novináři jej přirovnávali k sérii Horizon. Ostatně, v našem článku jsme jej označili za klon Forbidden West. Jiní zašli dokonce až tak daleko, že hru nazvali jako Horizon Zero Originality. Není proto divu, že se Sony ohání duševním vlastnictvím.

Čínské studio Polaris Quest, které celý projekt vyvíjí jako svou prvotinu (pod hlavičkou Tencentu), titul popisuje jako postapokalyptický svět ovládaný kolosálními stroji s rusovlasou protagonistkou. Oproti sérii Horizon má však Light of Motiram přinést survival prvky odlišující dynamiku hratelnosti. Mezi robotickými nepřáteli Mechanimals totiž budete stavět základny, sbírat suroviny a vyrábět předměty ve společnosti až devíti dalších hráčů. Mechanimals bude možné používat v boji a trénovat. Jisté odlišnosti tu sice jsou, ale co se týče vizuálu, není o čem spekulovat. 

Když už jsme u toho Horizonu, v Guerrilla Games mohou slavit prodejní úspěchy. Franšíza hlásí již třicet osm milionů prodaných kopií. A tím to rozhodně nekončí. V přípravě jsou další projekty spojené s touto značkou.

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG videohry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na žlutých TV kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také po starších titulech, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem. Když zrovna nebojuje s bossy, nejspíše se ztrácí mezi stránkami knížek, nebo hladí svou milovanou kočkovitou šelmu… ideálně obojí zároveň.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.