Marvel's Midnight Suns - magie

Marvel's Midnight Suns působí spíše jako (vz)tahové RPG

2. 9. 2021
Zdroj náhledu: Firaxis Games

Jak tvůrci z Firaxis Games slíbili, tak splnili. 1. září proběhl na YouTubovém kanálu IGN stream, v jehož rámci jsme měli možnost vidět několik desítek vteřin ze gameplaye chystaného Marvel's Midnight Suns. Upřímně nevím, jak se na to tvářit.

Podle předešlých slibů se mělo jednat o tahové RPG. Podle nových záběrů to v nejlepším případě platí tak napůl. Důležitou součástí příběhu má být socializace a kamaráčofty s dalšími hrdiny. Podstatnou část vašich úkolů budou tvořit večeře, meditace, romantický vztah nebo starost o mazlíčka. Směle tedy můžete toto pojetí Marvel's Midnight Suns nazvat jako (vz)tahové RPG. Díky vzájemnému poznávání získáte nějaké zkušenostní body, které klasicky lze vyměnit za vylepšení postavy. To je sice zajímavé. Jestli se to ovšem hodí do akční taktické hry, je na pováženou. Co se hlavní postavy týče, je jí Hunter, potomek Lilith, tedy hlavní záporačky, které musíte utnout tipec jednou provždy. To je také důvodem, proč jste byli přivedeni hrdiny k životu, protože jste jediná bytost, která ji dokáže přemoci, což se ostatně v minulosti už stalo. 

Tvůrci slíbili prozkoumat temnou stránku Marvelu a tu zřejmě skutečně dostaneme. Hunter totiž spolu s dalšími dvěma postavami bojuje zejména proti démonickým silám tohoto universa, což rozhodně není žádná procházka po duhové louce. Veliký prostor tak určitě dostane Doctor Strange, jehož animace a kouzla patří k tomu lepšímu v celé hře. Bohužel s vizuálem to zase není až tak slavné. Jistě, Marvel's Midnight Suns má nádherné a vizuálně přitažlivé sekce, ovšem většinou máte pocit jako byste koukali na našlapanou mobilní hru nebo jeden z prvních titulů na PlayStation 3. Ne, že by to zásadně vadilo samotnému hraní, ovšem od hry pro novou generaci konzolí lze očekávat úplně něco jiného. 

Systém soubojů je založený na náhodně vylosovaných kartách, které určují, co uděláte ve svém tahu. Na vás je pak tyto karty zkombinovat v co nejlepší a nejsilnější útok či obranu. Další karty získáváte postupem ve hře. To slovíčko náhodně je velmi důležité, protože skutečně není možnost si předem zvolit svou vlastní skladbu balíčku. Avšak i přes tento systém tvůrci hráče stále ujišťují, že se zde nevyskytnou žádné mikrotransakce a lootboxy spojené s kartami. Nehrozí tak, že by si někdo doslova koupil lepší postavu. Reálné peníze lze utratit za skiny, které na hráčovy schopnosti nemají žádný vliv. 

Jelikož zřejmě ani sami Firaxis Games neví, co je cílem Marvel's Midnight Suns, mnoho hráčů zůstává zmatených. Titul působí jako by pejsek s kočičkou vařili dort – trochu karetní hra s náhodným systémem, trochu klasické RPG, trochu akce, trochu taktizování, trochu romantiky… Příběh je standardní, nic emočně vypjatého ani natolik důležitého, že by měl diváka usadit do herního křesla. Vizuál je povětšinou průměrný, místy zajímavý a efektní. Když sečtu zkušenosti studia, jeho předchozí práci a obrovský potenciál, který spojení s Marvelem přineslo, cítím se být podveden. Přijde mi, že se tvoří jeden malý, lehce nadprůměrný projekt, a přitom se mohlo jednat o velikou a reálně vojensky promyšlenou taktickou akci. To, že se jedná o komiksové postavy, které umí šlehat lasery, měnit realitu nebo mají adamantiové kosti, neznamená, že nemůžou mít pořádnou taktiku. Z Marvel's Midnight Suns nemám radost, protože po Marvel's Avengers jsme si zasloužili něco kvalitního a pořádného na konzole i PC.


Novinku pro Gaming Professors napsal Michal Černý.

Gaming Professors

Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.