Medieval Dynasty Recenze

Medieval Dynasty – vybuduj svou vlastní rodovou linii

30. 11. 2023
Zdroj náhledu: toplitz-productions

V nedávné době se do našich rukou dostala hra Medieval Dynasty. Stále ještě poměrně čerstvá novinka studia Render Cube byla představena na Gamescomu 2020 a slibovala řadu skvělých věcí, jako je otevřený svět, střídání ročních období, lov divoké zvěře a sběr surovin, ale také odemykání nových schopností a dovedností. Autoři hru představili jako sandbox ve středověkém prostředí. Co se za hrou, která má momentálně na Steamu hodnocení kolem 90 %, skutečně skrývá a jak se hra hraje?

Zdroj: Toplitz Productions

Dělej si co chceš

Ujmete se role chudého, řekněme až ztroskotaného rolníka, který ve světě hledá nové místo. Po prvním přihlášení do hry vás uchvátí svět, ve kterém se ocitnete – je nádherný. Hru pohání technologie Unreal Engine 4 a lze říct, že grafika se tomuto malému studiu skutečně povedla. Ihned se začnete seznamovat se základními funkcemi, přičemž okamžitě budete mít pocit, že něco podobného jste již hráli, nebo alespoň viděli. Kingdom Come: Deliverance od studia Warhorse vypadá až příliš podobně, nicméně hratelností je úplně o ničem jiném, tudíž žádný strach. Hra vás přirozenou cestou dovede do první vesnice, kde narazíte na místního starostu. Ten vám nabídne něco k snědku a také zdarma tolik půdy, kolik se vám zamane. Prakticky vám řekne dělej si, co chceš. To zní skvěle! Za vším se skrývá menší příběh, který bych však nerad prozradil.

Zdroj: Toplitz Productions

Česká lokalizace

Již při prvním rozhovoru se ale objeví problémy. Postavy v Medieval Dynasty vypadají podivně, pohybují se podivně, a obzvlášť podivně se vyjadřují. Hra není nadabovaná, ale disponuje českou lokalizací, což je na jednu stranu velké plus, na stranu druhou je to skutečně horor číst. V textu jsou hrubky, překlepy, nesmysly. Věty nedávají smysl, jedné místní paní jsem pochválil šaty, odpověděla mi: „Ani mi to nepřipomínej. Je to tak nepraktické, těžké se pohybovat, nosit ho na cokoli, co není cesta.“ To člověka skutečně zamrzí.

Klasický survival s craftingem

Medieval Dynasty se snaží být klasickým survival sandboxem. Musíte si tedy hlídat, zda vám nekručí v břiše a neumíráte žízní. Kromě toho je zde klasicky ukazatel zdraví a výdrže. Hra sice obsahuje lehčí tutoriál, nicméně nějak zvlášť vás za ručičku nedrží. Řekne vám, že by bylo fajn postavit si nějaké obydlí a že k tomu bude potřeba sekera a kladivo. Pochybuji, že, ten, kdo si tuhle hru koupí, nikdy žádný survival nehrál, a proto vás zde nic nepřekvapí; obstaráte pár základních surovin a pustíte se do craftingu. Ten je poměrně dobře zpracovaný, založený klasicky na receptech a přehledném craftícím kole.

Medieval Dynasty rozhovor

Vybuduj si vlastní dynastii

Jak již nastíněno výše, kromě samotného crafting systému hra obsahuje pár RPG prvků, a především možnost budování vlastní vesnice. Vaším úkolem je splnit pro místní obyvatele pár jednoduchých úkolů a tím získat jejich přízeň. Následně jim můžete nabídnout, aby se přidali k vaší nově vznikající osadě a pomohli vám ji rozvíjet. Jak již název hry napovídá, důležitou součástí je budování vlastní dynastie. Ve světě si tak najdete lásku a zplodíte potomky, kteří budou dále nést vaše jméno. Když už někoho přemluvíte, aby se k vaší osadě přidal, musíte se o něj postarat, zajistit mu obydlí a něco k snědku. Po nějaké době vám s tímto však začnou ostatní pomáhat.

Zdroj: Toplitz Productions

Když se podíváte na mapu světa, nic vás vyloženě nezaujme – svět působí pustě a ničím nezajímavě. Setkáte se nicméně s poměrně rozmanitou flórou, hra obsahuje mnoho druhů stromů i rostlin, které vás bude bavit sbírat. Stejně tak zvěře je zde poměrně mnoho, tu navíc můžete (nebo spíše musíte) lovit a různě zpracovávat. K tomu vám dopomohou různé pasti, luky či oštěpy.

Medieval Dynasty mapa
Medieval Dynasty lov

Zdroj: Toplitz Productions

Chápu, že hra je stále ve fázi vývoje, a beru, že vývojáři se nijak netají tím, že cesta do verze 1.0 je ještě daleká. Já jsem byl nicméně zklamaný. Hra obsahuje obrovské množství glitchů a bugů, problémy jsou se zvukem i s překladem, texty často nedávají smysl. Ohlasy také zmiňují problémy s některými questy. Ani s optimalizací jsem nebyl zcela spokojen, hra zkrátka úplně plynule neběží. V tomto kontextu skutečně nerozumím vysokému hodnocení, které hra na Steamu má, vývojáři se nicméně opravdu snaží a vydávají aktualizace jako na běžícím páse. Hra má obrovský potenciál a já jí držím pěsti, aby jednou byla tím, co si hráči přejí. Věřím, že jednou se k ní ještě vrátím.

Recenzi napsal pro Gaming Professors Ondřej Suchan

• propracovaný crafting systém
  • nádherná grafika