might is right nahled 2

Might is Right – tuctová tahovka bez budoucnosti

28. 11. 2021

Tahová strategická hra Might is Right od nezávislého studia Lazy Kitty vyšla už v únoru letošního roku, nicméně jestli doteď utíkala vašim pohledům, můžete ji klidně nechat běžet dál. Hra rozhodně nemá ve své kategorii vysoké postavení a velmi snadno byste našli silnější konkurenci, a to třeba i v mnohem starších titulech, jako je série Heroes of Might and Magic. Nakonec, nejednou si na ni při hře vzpomenete, protože Might is Right je vlastně taková modernější vykrádačka základů HOMAM. A když píšu základů, tak myslím opravdu jen základů. Víc vám totiž Might is Right bohužel nenabídne.

might is right menu

Fungovalo to i předtím…

…a ono to vlastně ale tak nějak funguje i v případě Might is Right. Tedy, alespoň zhruba první hodinu to tak vypadá. To si zkoušíte ovládání, pročítáte si tutorial, zkrátka se tak nějak seznamujete s hrou. Jakmile pochopíte její opravdu velmi jednoduchý princip, celkem rychle začne být až otravně repetitivní. Všechny souboje jsou úplně stejné, nabídka jednotlivých hrdinů a jejich parťáků je opravdu značně omezená. Hra zkrátka nepřichází s ničím, co by ve mně zanechalo alespoň náznak „wow“ efektu. Nic, co by mě nějak víc lákalo se ke hře někdy vrátit znovu, nebo co by ji udělalo alespoň méně nudnou. Lehký náznak atraktivity přichází s narůstající obtížností hry, kdy už musíte s rozvahou přemýšlet, kam který skill pointík umístíte.

Ať hledám, jak hledám

Bohužel ani co se příběhu týká není Might is Right nic výjimečného a to samé se dá říct vlastně i o jeho grafické podobě. Tady vývojáři z Lazy Kitty trošku (víc) zaspali dobu a byly chvíle, kdy jsem se slzou v oku zamáčkla slzu při vzpomínce na rozmanitost starých dobrých HOMAM nebo pestrost Warcraftu. Tomu se zrovna i středověký svět Might is Right trošičku podobá a je pravdou, že svět samotný je zpracovaný celkem koukatelně. Nicméně v nabídkách se musíte spokojit s velmi prostými ilustracemi, inventářem à la nákupní seznam a opravdu jednoduše zpracovanými postavami. Opravdu jen občas a jen málokterý nepřítel je nad vaše možnosti. Pokud ale najdete takového, který má nad hlavou výhružně vyhlížející krystal žluté nebo jiné, tmavší barvy teplého spektra, můžete se občas lehce zapotit.

Každá legrace něco stojí

Might is Right je ukázka toho, jak špatně může dopadnout třeba i dobrý nápad, pokud na jeho realizaci není dostatek prostředků. Párkrát mi v hlavě během hraní proběhla nějaká myšlenka o lowcostové verzi strategické tahovky, která by se spíš hodila na mobilní zařízení. Na počítač mi to přijde skoro až škoda. A když už jsem u té PC verze, minimálně ta moje má celkem dost problémů. Několikrát se mi hra sama zastavila, zamrzla, nebo třeba úplně nesmyslně zmrazila nepřátelské jednotky, které vám bránily v jediném možném průchodu na mapě. Hra má stále ještě spoustu nevychytaných much, otázkou ale je, jestli se o jejich další nápravu někdo ještě bude starat.

Už v roce 2019, kdy byl spuštěn předběžný přístup do Might is Right, studio Lazy Kitty založilo na Kickstarteru kampaň na podporu jeho vývoje. Toto se ale nesetkalo s velkým ohlasem, našlo se doslova 17 dobrých dušiček, kterým se tento nápad zamlouval – bohužel však vybraných 340 dolarů nepokrylo ani zlomek požadované finální částky. Studio tedy na hře pracovalo s minimálním rozpočtem a jde to opravdu poznat. Byť bych jim přála na jejich další tvorbu více peněz, 13 € je za tuhle tahovku lehce nad mou představou, když navíc vezmu v potaz aktuální velmi jednoduchou podobu hru nebo třeba množství chyb v ní.

Byť mám tahové strategické hry ráda, Might is Right mi opravdu nic neřeklo. Pokud bych si chtěla nějakou takovou hru zahrát, nejspíš bych sáhla po jiném titulu. Might is Right ničím neoslní a nepřináší nic nového. Je bohužel jen lacině vyhlížející kopií povedenějších a slavnějších strategických titulů.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Vránová.

• fungující (převzaté) herní prvky
  • narůstající obtížnost hry