úvodní obrázek

Minoria – jeptiška, princezny a čarodějnice

7. 9. 2021

Minoria je 2D plošinovka, která je součástí desetileté série Momodora. Nacházejí se tu tak stejné prvky jako v předchozích hrách: podivná stvoření, čarodějnice, tajné sekty a tak podobně. Bombservice má za sebou již více jak deset let zkušeností. Díky tomu se jeho herní série tak rozrostla o další titul. Nemusíte se bát na hře Minoria to není znát. Hra vypadá zastarale a herně taky není moc dokonalá. To je vzhledem k dlouhodobému působení Bombservicu v herní branži dost divné.

Království v rozpadu

Příběh se odehrává v sousedících královstvích Ramilia a Ramezia, která jsou sídlem církevních organizací. Obě tyto země jsou ve válce s čarodějnicemi, protože čarodějnictví bylo označeno jako hřích a postaveno mimo zákon. Ramezia byla zničena a nyní ji ovládají zlé čarodějnice, které si zotročují princezny z království. Skupina jeptišek, které jsou oddané řádu The Saint, je poslední a jedinou nadějí pro toto prohnilé místo plné krve a mrtvol.

Sestra Semilla

Hráči budou hrát za postavu sestry Semilly. Netradiční jeptišku, jež nosí typický černý hábit, avšak její minulost je stejně temná jako její šaty. Pomáhat jí bude sestra Anna Fran, která je její věrnou společnicí na cestě vymýtit všechny zlé hrozby. Tomuto duu budou pomáhat ještě další postavy, s kterými se setkáte v rámci příběhu. Naše duo začíná svoje pátrání v Hildrethově katedrále, která zároveň slouží jako centrum, jež spojuje všechna ostatní místa naší výpravy. Během cesty potkáme množství mocných nepřátel a odhalíme nejedno ukryté tajemství.

Ulož, obnov, pokračuj

Naše duo tak prozkoumává nové místnosti při procházení skrze různé platformy. Po každé porážce většího nepřítele musíte najít místo pro uložení celé hry, jinak vás čeká neustálé opakování. Na tomto místě si nejenom uložíte hru, ale také si tu obnovíte své zdraví. Ocitáte se totiž v bludišti, jenž se rozprostírá hned několika směry. Navíc má různá podlaží a zamčené dveře, které se vám po nalezení klíčů podaří otevřít. Dále tu najdete různé užitečné položky, archívy s informacemi o postavách a příběhu, skryté pasáže, smrtící pasti a strašidelné příšery. Toto vše je totiž součástí království Ramezie. S postupem příběhu získáváte nové síly a silnější útoky. Ovšem některá tato vylepšení jsou skrytá, a proto je nutné, abyste vše řádně prozkoumali.

Bojový systém

Boj je tu relativně jednoduchý, stačí vám na něj tři tlačítka. První slouží k útoku, druhé ke krytí nebo popřípadě k protiútoku a třetí má schopnost vás vyléčit. Sestra Semilla používá jako zbraň meč, takže tlačítkem útoku seká své nepřátele hlava nehlava. Druhé tlačítko, které má funkci krytí, samozřejmě kryje sestru Semillu. Zajímavější je však možnost protiútoku. Ta se spustí při správném načasování vykrytí fyzického útoku nepřítele nebo kouzla. Sestra Semilla tak získá superschopnost, díky níž zasáhne větší silou více nepřátel. Je lepší si tedy svoje krytí načasovat – ušetříte si práci se zabíjením nepřátel po jednom.

Nakonec je tu tlačítko pro uzdravování, to samozřejmě léčí, ale ne donekonečna. Možnost počtu uzdravení se odvíjí od vašich vylepšení a je omezena v rámci dané lokace. Jestliže máte ve sklepě možnost pouze pěti uzdravení, musíte se dostat k místu pro uložení hry. Zde si svůj postup uložíte a obnovíte si i zdraví. Jinak musíte doběhnout do další lokace, například ze sklepa na nádvoří. Tady se vám automaticky doplní počet uzdravování zase na pět.

Ač se titul zdá jednoduchý na ovládání. Hráči by měli vědět, že bohužel i nejslabší nepřítel dokáže sestru Semillu celkem rychle zlikvidovat. Musíte proto být neustále ve střehu. Hráči se také musejí připravit na nepřátele na blízko i na lstivé útočníky na dálku. Kromě nich hra nabízí í nepřátele, jež mají schopnosti vás umlčet a vy se pak nemůžete uzdravovat. Dále se můžete těšit na nepříjemné bitvy s bossy, každý vám nabídne jiný styl boje a vlastní speciální útoky.

Minoria a její designová stránka

Graficky je Mnoria velice pěkně vyvedena do detailů, pokud se jedná o místa, kterými procházíme. Co se týče postav, některé mi přišly skoro naprosto totožné. Díky tomu jsem měla problém rozlišit, s kým vlastně mluvím (sestra Anna Fran a první zachráněná princezna). Efekty při bojích jsou celkem nudné a nezáživné. Nepřátelé jsou roztomilí, bohužel tak i bossové. Sice si hra hraje na temné, děsivé místo a prostředí je pochmurné. Avšak díky animaci vypadá zbytek jako roztomilé anime.

Zvukový doprovod též není stoprocentní. Hudba začne být po určité době docela otravná a do některých lokací i nevhodná. U bossů je ale naopak milým překvapením, zde je hudba akční. Konečně tak víte, že se na obrazovce také něco děje. Jediný zvukový efekt, který bych ale rozhodně označila za nejzajímavější z celé hry, je hlas sestry Semilly, když padne v boji.

Hra se vás snaží nalákat na temné prostředí s náročnými bitvami, realita je ale malinko jiná. Jsou to spíše náročné bitvy s roztomilou jeptiškou. Pokud jste fandové 2D plošinovek, tato hra rozhodně ničím nevyčnívá z řady, ba právě naopak. Minoria se svými produkčními hodnotami sice nemůže rovnat podobně laděným titulům, avšak na pár herních večerů vás jistě zabaví.

• pěkné prostředí katedrály
  • hlas Semilly, když padne v boji
  • nezáživný hudební doprovod