The Legend of Zelda Breath of the Wild

Modifikace do Legend of Zelda: Breath of the Wild

28. 3. 2021
Zdroj náhledu: nintendo.com

Od vydání úspěšného titulu The Legend of Zelda: Breath of the Wild už uběhl nějaký ten rok. Nicméně komunita a moddeři nezahálejí. Ze začátku se zaměřovali pouze na menší modifikace, jakými byla změna barvy nebo změna určitých 3D modelů (mezi jeden z nejznámějších patří CJ z GTA). V roce 2019 se modeři pustili do zatím největší výzvy v historii celé ságy, a to je vytváření vlastních dungeonů, nebo jejich budování chcete-li.

Svatyně, což jsou mini dungeony v Breath of the Wild, jsou oddělené od světa hry a jsou přístupné skrze vchody ukryté po celém světě. Nahrazení těchto míst je však mnohem složitější, než se může na první pohled zdát. Důkazem toho může být i poměrně dlouhý časový úsek, který uběhl od prvotního spuštění. Teprve po prakticky dvou letech byly spuštěny první mapy, které ze začátku však nebyly vůbec stabilní. V roce 2019 se modeři pustili do zatím největší výzvy v historii celé ságy a to je vytváření vlastních dungeonů.

Svatyně, což jsou mini dungeony v Legend of Zelda Breath of the Wild, jsou oddělené od světa hry a bývají přístupné skrze vchody. Tyto vchody nebo vstupy jsou ukryté po celém světě. Nahrazení těchto míst modifikacemi je však mnohem složitější, než se může na první pohled zdát.  Důkazem toho může být i poměrně dlouhý časový úsek, který uběhl od prvotního spuštění. Teprve po praktiky dvou letech byly spuštěný první mapy, které ze začátku však nebyly vůbec stabilní.

Když komunita čaruje

V roce 2021 se však celá situace značně změnila. Patrně i díky celosvětové pandemické situaci se tak mohli moddeři zaměřit na opravu několika chyb a nedodělků. Mezi jedním z nejznámějších (a nejúspěšnějších) modderů celé komunity je HailToDodongo, který vydal první modifikace již v roce 2019. „Mým cílem je získat dojem starých, větších dungeonů Zeldy,“ říká HailtoDodongo z Breath of the Wild. HailtoDodongo vytvořil sadu nástrojů, které umožnily postavit vůbec první mod pro Breath of the Wild na emulátoru CEMU pro PC.

HailtoDodongo začal pracovat na zpětné analýze potřebných formátů souborů: „Po mnoha frustrujících týdnech jsem se dostal do bodu, kdy jsem mohl vytvořit soubory kolizí speciálně pro svatyni.“ Po tomto kroku bylo možné vytvářet již vlastní svatyně. Nicméně někteří moddeři se zalekli ruční úpravy kořenových souborů, která je značně komplikovaná. „Nejtěžší částí nebyla samotná editace souborů, ale spíše získání a spojení mnoha částí hry dohromady, aby bylo snadná implementace,“ říká HailtoDodongo.

Staré, ale dobré

Vůbec první byla Ancient Cave – i když podle některých názorů nebyla příliš líbivá, ukázala, že hluboké modifikace jsou opravdu možné.

Druhá vlastní svatyně, kterou vytvořil HailtoDodongo, Sky Maze, byla vytvořena, aby navržena, jako by ve skutečnosti mohla patřit do hry Zelda. Autor designu Sky Maze věnoval více úsilí,  dal mu lesklý bílý exteriér plný stromů a interiéry ve stylu Zeldy osvětlené pochodněmi. Na konci čeká další souboj, tentokrát s jedním ze skutečných bossů Breath of the Wild – Fireblight Ganonem.

A proto jestli i vy patříte mezi fanoušky hry, určitě si vyzkoušejte tyto modifikace.

Petr Polák

Hry hraje již přes 25 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.