MX vs ATV Legends – jak pohřbít tuto legendu opravdu hodně hluboko

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: igdb.com

Sportovně-závodní série MX vs ATV od vývojářského studia Rainbow Studios je tu s námi již dlouho. Kdo by to byl řekl, že se její začátky se datují již do roku 2005, kdy na svět přišel první kousek v podobě MX vs ATV Unleashed, tehdy ještě pro konzole Xbox a Playstation 2 – je to dlouho, co? Unleashed zažil ve své době nebývalý úspěch, a proto není divu, že jsme se později dočkali dalších pokračování, která většinou taktéž u hráčů zabodovala. Dnes recenzovaný MX vs ATV Legends už je osmým dílem série a i od něj se očekávalo, nebo alespoň tedy já očekával, že půjde ve šlépějích svých předchůdců. Jak se však ukázalo, MX vs ATV Legends je možná tím nejhorším dílem, který kdy Rainbow Studios vydalo. A to je rozhodně zklamání, zvláště po takové době a úspěších. Více vám řekne naše dnešní recenze.

Legenda právě zemřela a s ní i ovládání

Takový zvláštní a rozhodně ne moc pozitivní pocit ve mně hra dokázala vzbudit už na samotném začátku, když jsem se se svým jezdcem vydal na první trénink. Proč? Obvykle jsem totiž zvyklý na to, a většinou se i tak stává, že si nastavení ovládacích kláves přenastavuji na šipky. Nechápu totiž, proč má někdo potřebu neustále umisťovat plyn, brzdu a zatáčení na WSAD. Pro mě je tato kombinace značně nepohodlná, a to hlavně v případech, kdy neprobíhá žádná práce s myší. Takové nastavení většinou uvítáte u stříleček, RPG a všeho ostatního, kde hraje prim samotná myš. U závodních her je to tak čistý nesmysl, ale budiž.

Abych se však dostal k jádru věci, jestli si myslíte, že si s ovládáním dokážete vyhrát i u MX vs ATV Legends, jste na omylu. Titul má pevně dané nastavení kláves a světe div se, plyn, brzda a zatáčení jsou umístěny na mnou nenáviděných klávesách WSAD. Nemožnost přenastavit si ovládání pro mě byla značným nedostatkem, který zásadním způsobem dokázal ovlivnit i moje výsledné výkony. Tipuji totiž, že právě kvůli pevně danému nastavení jsem musel zvolit pouze normální obtížnost protivníků. Pokud bych měl možnost nastavit ovládání dle svých preferencí, věřím ve schopnost odehrání i na obtížnost těžkou. Jediné, co si v MX vs ATV Legends můžete po stránce ovládání nastavit, jsou různé typy řízení, pomocí nichž si pouze zapínáte či vypínáte některé asistenty řízení. Já se spokojil s defaultním nastavením, které mi hra nabídla sama, tedy jen ovládání plynu, brzdy, zatáčení a některých úkonů jezdce, jako je sed či nahnutí se do stran. V celkovém součtu je ovládání, alespoň na počítači, docela tragické, což by možnost mapování kláves zcela vyřešila, ale bohužel.

Zdroj: THQ Nordic

Fyzikální model je arkádový, ale ne moc dobrý

Rovnou si můžeme říci něco i o závodění a řízení vozidel. Jak už z názvu vyplývá, opět nás čekají tři typy závodů, a to pomocí motorek v podobě série MX, čtyřkolek známých jako ATV a bugin pod zkratkou UTV. Co musím pochválit, je to, že každý typ závodu se ovládá a řídí trošku jinak, a pokud skočíte z jedné série do druhé, chvíli potrvá, než vše dostanete do rukou. Učení by však šlo možná o poznání lépe, kdyby MX vs ATV Legends netrpěl zvláštním chováním protivníků a chybami v samotném jízdním modelu. Pojďme první na ty soupeře, jejichž inteligence a někdy i agresivita je poměrně zvláštní. U takového sportu by člověk čekal trochu respektu a nějakého toho, alespoň drobného, gentlemanského chování. To se však v tomto případě moc neděje, a pokud vás protivníci chtějí předjet, udělají to i za cenu vytlačení mimo trať. Mnohdy jim stačí také prostý nárazem do vás, který vás dokáže zbrzdit nebo i vymrštit z vašeho prostředku, což by v realitě většinou bylo pro váš závod fatální. Ačkoliv do hry vyšlo už i několik opravných aktualizací, stále se nevyvarujete chyb, jako je přistávání soupeřů na vaší hlavě, jejich sekající se animace při startu nebo nevysvětlitelné pády jezdce.
Tím se tak nějak dostáváme k jízdnímu a fyzikálnímu modelu. Jak jsem zmínil, v MX vs ATV Legends budete velmi často padat, což je u tohoto typu hry běžné, nicméně v tomto případě je těch pádů až moc, a to i při opravdu malém nárazu, který by váš jezdec jinak bez problémů přečkal. Dokonce se mi několikrát stalo, že náraz, kterých bych za normálních okolností asi neustál, jsem ve hře bez problémů přežil, a naopak mírná korekce při přeskočení malého skokánku mě nevysvětlitelně vymrštila ze čtyřkolky pryč. Takových situací ve hře zažijete dost, a to hlavně v době, kdy váš stroj nemáte žádným způsobem vylepšen. Jakmile však nasadíte nějaký ten upgrade, stanete se o něco odolnějšími, byť nedostatky stále úplně nezmizí. Hraní tak bude o něco zábavnější a frustrace o něco menší.

Co se týče vozového parku, v základní hře bez DLC nalezneme celkem šestnáct motorek, čtyři buginy a čtyři čtyřkolky, což rozhodně žádná sláva není, alespoň tedy v případě posledních dvou zmiňovaných. Co je možná vtipnější, je fakt, že zde nenajdete žádné licencované produkty, a pokud byste nějakou tu licenci chtěli, můžete tak učinit pouze zakoupením dodatečných balíčků. Docela vtipné, že, za 40 euro, co MX vs ATV Legends stojí. Značka čtyřkolek THQ Nordic nebo Gold Edition totiž asi moc licencovaná nebude.

Zdroj: THQ Nordic

Kariéra je rozsáhlá, ovšem bez šťávy

Pokud hledáte hru s dlouhou herní dobou, může být MX vs ATV Legends tou pravou volbou. Otázka ovšem je, zda vás to bude bavit. Kariérní režim je rozdělen do tří tříd podle toho, s jakým prostředkem chcete momentálně závodit. Každá část nabízí 194 závodních víkendů, které z vás jakožto z amatéra mají udělat nezapomenutelnou závodní legendu. Tato legenda ovšem zemře dřív, než se na ono magické číslo 194 dostanete. Byť se ve hře nachází několik typů závodů, a dokonce rozličných tratí, kariéře chybí nějaká ta šťáva. Většinu času totiž strávíte jen kecáním s lidmi z vašeho závodního týmu, kteří vám občas odemknou nějaký ten upgrade, nový stroj nebo vám seženou nového sponzora. V druhé části už jen vyberete závod a vrhnete se na něj. V MX vs ATV Legends mi úplně chybí nějaký ten management, který by se rozhodně u tak rozsáhlé kariéry určitě hodil. Prostá konverzace s týmem a výběr závodů na příliš dlouhou dobu nezabaví.

Kromě kariérního režimu najdete ve hře i tzv. exhibice, což jsou pouze přejmenované časovky, a volné závody neboli Quick Race. Dále se ve hře nachází i online multiplayer, který však moc aktivní není, a také Split Screen, tedy hraní s kamarády na jednom počítači.

Zdroj: THQ Nordic

Vizuální stránka není úplně špatná, ta technická se zlepšila

Co se týče vizuální stránky, ta sice není nijak závratná, ale rovněž neurazí. Za skvělé považuji především grafické zpracování tratí, vozidel a také jejich animace. Projíždět jednotlivé tratě je jednoduše řečeno zábava a tato stránka hry je možná i to nejlepší na novém MX vs ATV Legends. Po vydání sice titul trpěl také několika technickými neduhy, ty se však v rámci opravných aktualizací podařilo takřka odstranit. I když nějaké ty bugy ve hře stále najdeme, jejich intenzita je o něco menší. Za celou dobu hraní se mi ani nestalo, že by mi hra padala na plochu, což se po vydání stávalo docela často. Taktéž plynulost byla na velmi dobré úrovni, tudíž po technické stránce není s MX vs ATV Legends už prakticky žádný velký problém. Otázka však je, jestli to stačí. Nyní už se pojďme vrhnout na naše klasické hodnocení, které bohužel asi nebude úplné příjemné, jelikož je dnes recenzovaná hra opravdu špatná.

GP uvozovky

MX vs ATV Legends bohužel nedokázal navázat na úspěch svých předchůdců a po posledním díle z roku 2018 jsme se dočkali podprůměrného počinu, který má problémy snad ve všech ohledech – ať už to je zvláštní fyzikální model, nezajímavá kariéra, přehnaně agresivní a hloupí soupeři nebo i nemožnost si přizpůsobit ovládání dle svých potřeb. Tohle v Rainbow Studios opravdu nezvládli a doufejme, že kvality studia se nikam nevytratily. Teď nezbývá nic jiného než na MX vs ATV Legends rychle zapomenout a doufat v lepší zítřky. Za nás, za Gaming Professors, si titul odnáší tři a půl bodu z deseti.

Klady

zajímavě zpracované tratě
vizuální stránka neurazí
split screen

Zápory

nemožnost přizpůsobit si ovládání
zvláštní jízdní a fyzikální model
hloupí protivníci
jezdec a stroje se nechovají úplně reálně
příliš dlouhá kariéra vás po chvíli přestane bavit
chybí nějaká možnost managementu
za cenu 40 euro nelicencované stroje
0

Nedoporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn