neoverse Claire úvodní

Neoverse – karetní souboje a krásné ženy

27. 10. 2021

Neoverse je krásná, fantastická hra, která se skládá z dobrodružství s různými napínavými výzvami. Tento titul nám přináší vývojář Tino games Inc. Jedná se o strategickou akční rogue-lite hru, ve které si sestavíte vlastní balíčky karet a vyzkoušíte svoje dovednosti proti nespočtu různorodých nepřátel. Začněte dobrodružství s jednou ze tří unikátních hrdinek a zachraňte svět v různých časových osách.

Tři hrdinky

Na začátku čeká na hráče video s bojovou scénou agentky Nayi, jež je zároveň první unikátní hrdinkou, za kterou můžete hrát. Hra vám během prvního souboje vysvětlí základy. Dozvíte se například, kolik máte many na použití karet, které karty jsou soubojové, obranné, okamžitě použitelné apod. Po prvním vyhraném souboji dostanete svoji první odměnu – drahokamy (na nákup talentů), peníze (na nákup karet, itemů, drahokamů) a kartu nebo item. Občas vyhrajete obojí, kartu i item.

Poté se dostanete do menu, kde uvidíte i ostatní unikátní hrdinky této hry. Je to paladinka Claire (taková roztomilá zrzka se štítem) a třetí, poslední členkou je summoner (vyvolávačka) Helena, která si umí do boje přivolat draka, lva či grifona. Každá z nich má na výběr ze čtyř různých balíčků. Jedná se o bojový, obranný, hybridní – takový mix prvních dvou – a daily (denní) balíček. Ten se vám odemkne až později. U postav si také můžete vybrat jeden z šesti vzhledů, které se odemykají za různé splněné mise a úkoly.

Zároveň máte možnost si na začátku zakoupit tři geary (výbavu), které vás vylepší a kupují se za trofeje získané ve hře. Dále je tu možnost vybrání si ze tří módů hry. V Adventure módu procházíte příběh každé z postav, přes tři bossy a dvanáct mezibitev. Hunter mód vám umožní získávat ocenění a trofeje. Posledním módem je Challenge (výzva), ve které nefungují geary a stojí vás trofeje. Tento mód už je věnovaný zaběhlým hráčům, kteří vědí, co dělají.

neoverse ukládání balíčku

Agentka Naya

Jak už bylo zmíněno výše, je to první postava, za kterou můžete začít hrát. Naya používá v boji meč a pistoli k rychlým a silným útokům. Naya má k dispozici balíček s názvem Shoot (střílení), který je hodně zaměřen na útoky se zbraní, a balíček Radioactivity (radioaktivita), jenž nepřátelům načítá poškození radiací. Mně se nejlépe hrálo s balíčkem Radioactivity, protože i když jste začátečník, dáváte neskutečné poškození nepřátelům.

Paladinka Claire

Je nakrátko střižená zrzka s obřím štítem a božskou holí. Claire využívá k porážení nepřátel buď božské, nebo ďábelské síly. Prostřednictvím Faith (víry) dokáže získat životy, zatímco její schopnost Punishment (trest) poškozuje nepřátele při použití protiútoku. Claire také umí využít vampirismus k uzdravení při přímém útoku od nepřátel. Její balíčky nesou název Priest (kněz) a Vampire (upír).

Summoner Helena

Helena je, dalo by se říci, přímo božské stvoření. Je oděna v bílém, s korunou na hlavě a magickou holí v ruce. Jako jediná si umí přivolat společníky do boje. Jsou jimi různí Guardians (strážci), každý se svojí vlastní schopností, aby jí mohli pomoct v jakékoliv situaci. Helena si umí přivolat bílého lva, draka a grifona. Zároveň tu ale máte možnost soustředit se na boj jen sami za sebe bez strážců, za pomoci karet, které se stanou silnější.

Mise a to okolo

Průběžně během hry můžete nakupovat karty do balíčku, vyhazovat karty z balíčku (pokud na to máte speciální kartu), vylepšovat karty, kupovat si itemy (tři, ale dají se i rozšířit na víc), plnit mise atd. Po boji si můžete vybrat, kterou ze tří nabízených karet si vezmete do dalšího souboje. Mezi souboji v misích si můžete nastavit dovednosti za drahokamy – každá z postav má jiné a je potřeba je vybírat opravdu pečlivě. Před každou bitvou máte možnost na výběr ze tří misí na splnění. Dvě bývají obvykle jednodušší, třetí je těžká a bývá za ni zajímavější odměna. Odměnami bývají karty do balíčku, obnovení many a zdraví nebo přidání nějaké schopnosti do každého kola. U boss battlů bývají těžké odměny dvě, nebo dokonce všechny. Odměny si můžete vybírat průběžně během boje, nebo až pak.

Při boji existuje použití takzvaného vzplanutí, což vám zvýší vaše útočné schopnosti okamžitě při zahrání další karty. Toto vzplanutí se nabíjí pomocí „Battle Tech“, jež se nachází vlevo dole nad ukazatelem many. Jedná se o uskupení karet v nějaké barevné variaci. Například modrá, červená, červená, modrá. Pokud přesně podle toho zahrajete danou barevnou variaci, nabije vás to a vy takzvaně vzplanete.

Monstra a příšery

Celkem tu najdeme kolem sedmdesáti typů monster a příšer včetně bossů. Všichni jsou velice pěkně provedení a je radost na ně koukat. Každé monstrum, příšera či boss má svoje speciální schopnosti a útoky. Během hry máte kdykoliv možnost si je prohlédnout a zjistit, jaké mají na sobě zrovna ability, kouzla, buffy apod. To samé samozřejmě můžete i u své postavy. Po každém ukončeném kole nepřátel uvidíte, co se chystají použít po vašem tahu, a můžete na to reagovat. Například vidíte, že jeden chce použít na sebe štít a druhý zaútočí zvýšeným poškozením nebo vám nahodí kartu do ruky (což vzhledem k omezené maně bývá někdy problém). Bossové mají samozřejmě mnohem lepší schopnosti a více života, většinou si během souboje ještě přivolávají pomocníky.

Vizuální zpracování a hudba

Neoverse je rozhodně hra, která dobře vypadá. Krásné ženy i zajímavá monstra – prostředí možná za tím malinko pokulhává, ale je ucházející. Efekt vzplanutí vypadá dosti zajímavě, kolem postavy šlehají plameny. Dá se říci, že je v jednom ohni. Zároveň pokud použijete nějaký buff, začnou kolem vás kroužit třeba zelené kruhy, září kolem vás jasné světlo apod. Čím více toho na sobě máte, tím více jste barevnou koulí všeho možného na obrazovce. Po hudební stránce nemám co vytknout, neboť si myslím, že perfektně dotváří atmosféru hry.

neoverse vzplanutí

Ač nejsem hráčkou karetních her. Neoverse mě strašně nadchlo svým vzhledem a tím, že není tolik náročné. Rozhodně se dá lehce zvládnout. Tři krásné hrdinky vás provedou velkým množstvím soubojů a vy, jakmile se dostanete do hraní, nebudete chtít přestat. Neoverse je dosti návyková hra. Takže šup šup, sestavit balíček a jde se na to.

• animace postav a příšer
  • uspokojivé karetní souboje
  • velká možnost experimentování