No place like home dědečkova farma

No Place Like Home – vlastní postapo farma

6. 11. 2021

No Place Like Home je postapokalyptická simulační hra od Chicken Launcher, v níž lidstvo zničilo Zemi a odešlo na Mars. Na Zemi zbylo jen pár obyvatel, jedním z nich je i vaše postava. Společně s Ellen prozkoumáváte postapokalyptický svět – čistíte životní prostředí, vyrábíte z recyklovaných věcí, domestikujete zvířata a zkoušíte obnovit svou vesnici. Neexistuje totiž žádné podobné místo, jako je váš domov.

Nový domov

V No Place Like Home se ujímáte postavy mladé ženy Ellen, která po svém dědečkovi zdědila farmu plnou odpadků. Na farmě a kolem ní nacházíte doslova hory odpadu a znečištěné řeky. Ellen se však odhodlá vytvořit si zde nový domov. Proto se pouští do uklízení farmy a okolních oblastí. Všechny sesbírané odpadky využije k vytvoření nových věcí, například na výrobu kurníku pro slepice, nábytku v domě a různých přístrojů na výrobu. Při zapnutí hry No Place Like Home se hráči okamžitě spustí tutoriál, který ho seznámí se všemi herními mechanismy. Jakmile dokončíte tutoriál, Ellen je vržena na dědečkovu farmu.

No palce like home hory odpadu

Kam se poděl příběh?

Uvnitř samotné hry nejsou žádné cutscény ani náznak příběhu, popis hry hráči naleznou pouze na stránce Steamu. Odtud aspoň hráči tuší, kdo je vlastně Ellen a proč se zde ocitla. Zde se dozvídáme, že lidé poté, co zaplnili celou planetu odpadky, uprchli na Mars, aby ho kolonizovali a pravděpodobně zničili, stejně jako Zemi. Některá zvířata bohužel měla smůlu a zůstala uzavřena mezi hromadami odpadu na Zemi. Zde zůstala sama, aby se bránila agresivním robotům.

Ellen je jednou z mála, jež se rozhodla na planetě Zemi zůstat. Když její dědeček zemře, rozhodne se, že chce jeho domovu vtisknout opět starou krásu. Stěhuje se proto tedy na farmu, kde na ni čeká obrovské množství práce. Začíná s úklidem polí od hor odpadu, stavbou chlévů a kurníků, domestikováním zvířat a pěstováním plodin. Z farmy a okolí se tak díky její píli stává bezpečnější a hezčí místo pro život.

Tutoriál

Hra začíná tutoriálem, který vám ukáže, jak vše ve hře funguje. Před Ellen se táhne cesta lemovaná odpadky a značkami, na nichž hráč najde důležité informace. Například se dozví, jak se využívá Ellenin batoh, čím se zničí odpadková věž z různého materiálu, jak na výrobu, domestikování zvířat, farmaření, boj s roboty a podobně. Důležitou informací pro Ellen a hráče je, že v tomto světě se neplatí penězi, funguje tu jiná měna. Jedná se o konzervované jídlo.

No place like home tutorial

Odpadky, kam se podíváš

Jakmile se hráči dostanou přes tutoriál, jsou na farmě. V cestě však stojí ohromné množství odpadu. Ellen sotva vidí, kde začíná a kde končí farma. Hráč musí nejprve odklidit velké množství odpadu, vylepšit vrták a porazit některé agresivní roboty, aby měl dost materiálu na výrobu. Díky odklízení odpadu se může Ellen dostat i k některým místním obyvatelům, kteří tu zbyli. S nimi pak Ellen obchoduje a kupuje od nich recepty. Každé NPC ve hře má svůj vlastní obchod. V tomto obchodě může pak Ellen nakupovat stavební plány, vylepšení pro své nástroje a výrobní stanice. U jednoho prodejce dokonce může vylepšit svoji obranu a zdraví či si zvětšit obsah batohu.

Vaším úkolem ve hře je udělat z farmy znovu domov. Toto však není jediný úkol, s kterým se tu setkáte. Samozřejmě na vás čeká několik úkolů od místních. Za splnění úkolů pak můžete získat další zajímavé recepty, stavební plány apod. Zajímavou postavou, od které Ellen dostala úkol, bylo kuře, respektive slepice. Ta se chovala jako šlechtic a oslovovala Ellen „lady“.

Vzhled hry

Prostředí hry No Place Like Home je jedním slovem nádherné. Způsobu, jakým je svět prezentován hráči, byla věnována velká péče, ať už se jedná o modely postav, zvířat či okolní prostředí (řeky, rostliny, budovy). Hra vám dokonce umožňuje chovat psa, kočku a mývala jako domácí mazlíčky. Kromě nich může Ellen domestikovat slepice, kachny, prasata nebo robolamy. Každý z těchto tvorů je unikátní a vyžaduje od hráče, aby ho tu a tam i pohladil.

No Place Like Home také nabízí spoustu příležitostí, jak upgradovat a vyzdobit Ellenin dům, například různými sochami, tapetami, fontánami a dalšími zajímavými dekoracemi. Styl, hratelnost a krása hře nechybí. Rozhodně ale je zapotřebí ještě pár změn, než bude moci opustit předběžný přístup.

No place like home robo lama

Předběžný přístup

No Place Like Home je stále ještě v předběžném přístupu. Jsou tu dvě oblasti, do kterých se hráč prozatím nedostane. Také tu hráč může uvařit jídlo, ale dál už s ním nic bohužel neudělá. Jídlo totiž nesníte a ani ho neprodáte. Věc, která by mnoha hráčům udělala radost, je automatizace inventáře. Stejně tak by pomohlo i navýšení kapacity u stejných položek, které máte v inventáři. Momentálně se vám vejde na sebe pouze třicet kusů dané položky, pokud se tedy nejedná o odpad. Toho se vám vejde do inventáře na sebe víc než dost (až pět set kusů). Vývojáři z Chicken Launcher slibují, že až přejde hra do plné verze, mají se hráči na co těšit. Přibudou tři nové zóny, přes padesát úkolů, pět dalších zvířat na domestikaci, divoká zvířata, více než dvacet nových plodin a další dekorativní předměty.

No Place Like Home je sice stále ještě v předběžném přístupu a má pár chybiček, rozhodně to ale nekazí celkový dojem ze hry a z její hratelnosti. No Place Like Home je rozhodně relaxační, roztomilá, rodinná a zábavná hra. Určitě se vám tedy vyplatí si na ni počkat.

• výroba (crafting)
  • krásné grafické zpracování
  • příjemná cena