No Rest for the Wicked - Cover

No Rest for the Wicked – smíšené pocity hráčů předběžného přístupu

24. 4. 2024
Zdroj náhledu: Moon Studios

Zcela jedinečný pohled na žánr soulsborne vzalo za pačesy rakouské studio Moon Studios, které se rozhodlo se svou hrou No Rest for the Wicked vzít izometrický pohled typický pro diablovky a vložit do něj prvky typické pro hry od From Software.

18. dubna hra vstoupila do předběžného přístupu, a jak se dalo čekat, hráči ji vzali útokem. Propagaci a nadšení dopomohla i velká streamerská jména jako Asmongold. I přes počáteční nadšení však má titul na Steamu pouze smíšené hodnocení. I když je s ním aktuálně spokojeno 66 % hráčů, vypadá to, že studio se svou známkou spokojeno není a bude si chtít napravit své jméno. V českých sférách si dle recenzí na Steamu hráči stěžují převážně na velké množství bugů a dlouhé načítání. Taktéž je problémem nepříliš povedené ovládání za pomoci myši a klávesnice.

Mnoho hlášených problémů bylo avizováno v událostech na Steamu, kde se k nim vývojáři vyjádřili a přislíbili brzká řešení. Zdůraznili, že se jedná o předběžný přístup, a tak jsou chyby a výkonnostní optimalizace stále předmětem k jednání na základě hráčské odezvy. Žádají hráče, aby v případech problémů využili zákaznický servis pro nahlášení chyb anebo podání zpětné vazby. Taktéž pracují na možnosti změny způsobů ovládání. Pokud si chcete změnit tlačítko například pro útok, aktuálně máte smůlu. Vývojářské studio rovněž zmiňuje, že hra by se primárně měla instalovat na SSD disk, a v případě nízkého počtu snímků za vteřinu doporučuje snížit detaily. Hra totiž vyžaduje pro optimální zážitek přinejmenším grafickou kartu řady nVidia RTX3070Ti nebo Radeon RX6800 XT.  

Doufejme tedy, že vývojáři opravdu dodrží svá slova, jelikož titul má svým nápadem a grafickým zpracováním našlápnuto k tomu, aby si upevnil své místo v poměrně nově vzniklém subžánru soulsborne. K vychytání problémů právě předběžný přístup slouží, ale nesmí být vývojáři zneužit jako odpověď na každý nově objevený problém. Aktuální situace okolo No Rest for the Wicked nápadně připomíná situaci, v které se ocitla i hra Wayfinder po svém spuštění pro předběžný přístup. Ta neměla vyřešené zásadní herní prvky, jimiž se sama prezentovala. A problémy – ty se Wayfinderu dotýkají do dnešního dne.

Moon Studios nejsou žádní amatéři a proslavili se svými tituly žánru metroidvania Ori and the Blind Forest a Ori and Will of the Wisps. Jejich vstup na pole jiného žánru může znamenat nejenom novou vývojovou éru, ale také nově vzniklé výzvy, spojené s vývojem tohoto ambiciózního titulu.


Článek pro Gaming Professors napsal Ivo Matyšek.

Gaming Professors

Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.