Noble Fates – stavějte, lovte, braňte se

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: Xobermon
Noble Fates je 3D fantasy pro ty, co rádi staví a starají se o své království. Odehrává se v dalekém světě, kde smrtelníci soupeří o moc a bohové, kteří na ně dohlíží, se snaží vnést rovnováhu. Proti nim stojí démoni a ďáblové, kterým se v chaosu daří. Jste Kontra, polobůh s mocí ovlivňovat a ovládat smrtelníky, a chcete se prokázat vybudováním království, které vydrží navěky. To znamená dělat rozhodnutí, která ovlivňují jeho osud. Noble Fates se snaží spojit Rimworld se středověkým nádechem. Pokud chcete vyzkoušet něco trochu jiného než běžné stavění, pak si myslím, že je tohle skvělá volba – hra je překvapivě dobře propracovaná.

Grafika a zvuk

Je zde příjemné grafické zpracování. Noble Fates využívá styl low-poly designu, který dobře funguje s prostředím, a odehrává se ve fantasy prostředí s různými monstry a démony či ďábly. Hra běžela plynule a při hraní jsem nepociťoval žádné problémy. Hudba na pozadí byla poklidná a hraje velkou roli v tom, aby vše působilo živě. Najdou se tuV i různé zvuky zvířat a zvuky při používání zbraní a nástrojů, a díky nimž je akce realističtější.

Hratelnost

Noble Fates má spoustu obsahu pro ty, kteří milují tento žánr her. Různé přístupy k typu království, které budujete, nabízejí širokou škálu různých příběhů. Vidíte, jak začínáte od srubu se třemi kolonisty a dostanete se až k velkému hradu a přelidněné zemi. Je tu tak pravděpodobnost nahrát mnoho hodin. Prvních pár let ve hře slouží jako tutoriál a pomohou vám se naučit její základy. Noble Fates začíná trochu jako Rimworld a dává vám kontrolu nad několika vyvrženci. Poté začnete stavět věci, lovit, sázet a budovat opevnění. Každá postava si všechny akce, úkoly a konverzace pamatuje hodně dlouho. Pokud tedy v určitém okamžiku popravíte někoho z jejích blízkých, zachráníte někoho v boji nebo ji donutíte jíst maso jejího dobrého přítele, očekávejte, že se informace o tom, jaký jste vládce, rozšíří dál. Zajímavé je, že můžete přepínat mezi perspektivou ve stylu RTS shora dolů při stavbě, osazení polí a správě vašeho království, a perspektivou z třetí osoby při lovu nebo obraně proti útočníkům. Osobnost každého jednotlivce je důležitou součástí úspěchu vašeho království. Mají své vlastní myšlenky, pocity a ambice, což znamená, že nemůžete uspokojit každého. Vaše vztahy s ostatními v Noble Fates ovlivňují vše, od míru až po dobré obchodní ceny. Různí členové království začínají s vrozenými dovednostmi, ale mohou se rozvíjet, a dokonce se učit nové. To znamená, že každý má svůj účel, od farmaření až po shánění potravy. Oceňuji možnost pohybovat se svým vlastním tempem, s možnostmi od úplné pauzy až po extra rychlý posun vpřed a sezónní změny. To znamená mít spoustu času na přípravu nebo na rychlé získání určitých bodů ve hře. Jedna věc, kterou považuji za iritující, je potřeba udržet vaše kolonisty šťastnými – člověk chce hezčí pokoj, ale i přes následné úpravy tu potřeba na vylepšení stále existuje. Vytváří tak různorodou kolonii, ale v praxi vede k tomu, že potěšit vaše kolonisty je skličující úkol a následně vás stejně začnou nenávidět a začnou vás opouštět.
Zdroj: Xobermon

Svéhlaví kolonisté

Boj zatím vypadá docela jednoduše a je to jedna z mála věcí, při které můžete jen sedět a dívat se. Postupování hrou mi však přijde trochu komplikované. Shromažďování zdrojů by mohlo být o něco efektivnější a systém rozpadu surovin je trochu krkolomný. Mám zásoby jídla uvnitř, ale uvádí se, že jsou venku – prostě všechno se rozkládá podobně jako v Rimworldu, a nevím, jak úplně zabránit jakémukoli rozkladu, protože je vše evidováno jako odkryté a odhalené. Spřátelit se s lidmi a následně je naverbovat je až příliš snadné. Ti, kteří hráli Rimworld, vědí, že nábor není úplně příjemná činnost – je to téměř stejný koncept, jen říkáte, co chce nový kolonista slyšet. Myslím, že by se to mělo trochu upravit, ale prostě nerad vidím, jak se to zvrhává ve vyčerpávající úkol. Existuje také případ, kdy se kolonisté rozhodnou spát venku za dveřmi nebo na různých místech, i když máte dostatek postelí.
Zdroj: Xobermon
GP uvozovky

Noble Fates si zaslouží pozornost a vidím zde obrovský potenciál. Je to zábavný zážitek se spoustou potenciálu. Titul je v současné fázi vydání působivý a doufám, že bude dále prosperovat. Prostředí a budování světa jsou detailní, ale prezentace prostřednictvím dialogu je zde slabším článkem. Hra na to, že je v early accessu, běžela plynule a prostředí vypadalo překvapivě slušně. Objevují se i příjemné zvuky a hudba v pozadí, bohužel design postav a jejich dialogy se už tak dobře nepovedly. Vaši lidé jsou často přepadáváni, takže je důležité, jak stavíte. Doporučuji a jsem nadšený, až uvidím, kam se hra dále posune.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Daniel Korda.

Klady

celkově je hra dobře vyvážená
slušný koncept založený na systému hry Rimworld
grafika prostředí je krásná
schopnost přímo ovládat svého vůdce je skvělý nápad
hra běží plynule

Zápory

postavy se nezlepšují v provádění úkolů tím, že je dělají
přesvědčovat lidi, aby se k vám připojili, je extrémně únavné
vztahy mezi vůdcem a pracovníkem se mohou zhoršit, i když se shodli
AI může být příliš pasivní při plnění prioritních úkolů
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn