Divinity - náhled

Od tvůrců Baldur’s Gate 3 přichází oznámení nové hry s názvem Divinity

18. 12. 2025
Zdroj náhledu: Larian Studios

Belgické studio Larian Studios dalo světu jasně najevo, že po fenomenálním úspěchu Baldur’s Gate 3 rozhodně nehodlá brzdit. Na The Game Awards 2025 totiž oficiálně představilo svůj další velký projekt s prostým, ale o to významnějším názvem Divinity. Podle samotných tvůrců má jít o jejich dosud největší a nejambicióznější RPG, které má v mnoha ohledech překonat i Baldur’s Gate 3. A to už je samo o sobě pořádně odvážné tvrzení.

Oznámení proběhlo formou znepokojivého traileru, jenž okamžitě naznačil, že tentokrát Larian míří do mnohem temnějších vod. Video zachycuje brutální rituál, při němž je muž upálen zaživa, zatímco kolem probíhá slavnost pod dohledem maskovaných kultistů. Atmosféra je mrazivá, zneklidňující a výrazně vážnější, než na jakou jsme byli u předchozích her studia zvyklí. Rituál navíc neproběhne podle plánu a uvolní neznámou, nepřirozenou sílu, která napadne přítomné a promění je v děsivou masu těl připomínající záhadnou sochu, jež už dříve rozproudila spekulace mezi fanoušky.

Samotný název Divinity naznačuje, že by mohlo jít o restart celé značky a vytvoření nového výchozího bodu pro budoucí příběhy. Tvůrci tak nejsou svázáni předchozími událostmi. Mohou si dovolit jít výrazně dál, ať už po stránce vyprávění, tematiky nebo herních mechanik. Zatím však zůstává otázkou, jak moc se hra bude hlásit k předchozím dílům a zda půjde spíše o duchovního nástupce, nebo skutečně nový začátek.

Divinity zatím nemá stanovené datum vydání ani potvrzené platformy, což naznačuje, že vývoj je stále v ranější fázi. Víme ale, že nejde o jediný projekt, na kterém Larian aktuálně pracuje. Studio má ve výrobě hned dvě ambiciózní RPG, což jen potvrzuje, že po Baldur’s Gate 3 získalo nejen sebevědomí, ale i chuť posouvat hranice žánru. Pokud se podaří naplnit sliby o větším rozsahu a temnějším tónu, Divinity by se mohlo stát jedním z nejvýraznějších RPG nadcházejících let.

Matěj Pejsar

Videohrám propadl s příchodem modernějších herních systémů, jako bylo Nintendo 64, následované konzolemi SEGA Saturn a první PlayStation. Postupně se přidal i k hraní na PC, kde se nemohl odtrhnout od her jako Empire Earth, první Mafia nebo Gothic. Od roku 1999 nevynechal jediný díl ze série FIFA. Už od střední školy se věnuje světu her psaním článků a mezi jeho nejoblíbenější žánry patří RPG, FPS, strategie a akční adventury – i když ve skutečnosti není herní žánr, který by mu byl cizí.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.