Outpost: Infinity Siege možná nevypadá jako typická čínská hra. Většinou si člověk pod produkcí této země představí gacha tituly s anime stylizací (hlavně zásluhou úspěchu her studia miHoYo), případně ještě fantasy hry s wuxia / xianxia estetikou. Ovšem ani střílečky nejsou čínským vývojářům cizí. Možná si někteří vzpomenou na Boundary, hru silně inspirovanou vesmírnými pasážemi v Call of Duty Ghosts, nebo tamní fenomén Crossfire – je sice původem korejský, ale v Číně se těší velké popularitě a dočkal se mnoha spin-offů, animovaného seriálu a dokonce hraného seriálu z prostředí profesionálních hráčů.
Outpost: Infinity Siege je střílečka z pohledu první osoby kombinující extraction shooter a tower defense. Do toho přimíchává survival, prvky RTS, crafting, správu základny, správu zdrojů (včetně lidských) a budování obranné stanice. Není toho málo, ambice a zápal vývojářům z Team Ranger rozhodně nechybí.
Boots on the Ground
Hlavní část tvoří kampaň v režimu Tour mode. V něm jste poslán s vaší bojovou stanicí na průzkum oblasti, v níž většinou máte vyzvednout intel, abyste se mohli posunout v kampani dál. Hlavní činností je looting. Vysadí vás, vy prozkoumáte místo, seberete, co se dá nebo co má cenu a odešlete. Po každém průzkumu dostanete nějaký bonus a jdete do další oblasti. Tohle budete opakovat, jak uznáte za vhodné, nebo dokud má vaše stanice energii. Pak dochází k vyzvednutí.
V tu chvíli se stanice připravuje na odeslání surovin, což přiláká pozornost nepřátel a hra přechází do tower defense fáze. Během ní si připravíte základnu, doplníte munici, či postavíte ještě dodatečnou obranu. Z počátku stojí obrana hlavně na vaší pušce. S rostoucí základnou bude čím dál víc stát na samotné stanici a hráčovou hlavní úlohou bude dobíjení munice. Postupem času se i tahle činnost automatizuje.
Po úspěšné obraně je hráč vyzvednut. Na základně si vylepší svého vojáka, zbraň, základnu a jde se znovu.
Krom hlavního hrdiny Fae se můžete chopit nějakého vojáka, kterého máte ve své posádce. Tito vojáci se od Faeho liší skilly a taky tím, že když umřou, mizí ze hry natrvalo. To se týká i výzbroje, kterou máte v poli. Časem získáte možnost obojímu předejít.
Vojáky ještě můžete poslat na misi, která přinese pár surovin. Dále je pak můžete vyhradit pro různé sekce základy a získat různé pasivní bonusy. Jejich efektivita se odvíjí od jejich úrovně a kvality vybavení.
Zdroj: igdb.com
Nuda ve vesmíru
Outpost: Infinity Siege je dost repetitivní a pocítíte to hlavně v rané fázi hry, kdy nemáte moc možností ve vlastní customizaci ani ve stavbě základny.
Průzkumná část je nudná. Oblasti nemají kromě lootu žádný prvek náhodné generace, takže se budete vracet na stejná místa a ani u assetů není přítomna moc široká variabilita. Ať už jste kdekoliv a narazíte na věž, tak ta bude vždycky stejná. Zároveň mapy mají pár nešťastných míst, které designéři nevychytali, takže můžete spadnout do rokle a pokud nemáte třeba grapling hook, tak jste uvězněni bez možnosti se vysvobodit.
Průzkumné fázi moc nepomáhají ani nepřátelé. Pokud vás nepřekvapí a vy nejste bez munice, tak nepředstavují téměř žádnou hrozbu. Ani jejich umělá inteligence není moc dobrá. Nezřídka se stávalo, že po spatření si zvolili nejkratší cestu k hráči, i když v ní stál útes a nepřítel se zasekl.
Hra běží na Unreal Engine 5. Vypadá technicky velmi hezky. Ovšem má problém s optimalizací a bugy. Hra mi za celou dobu spadla snad jen jednou. Ovšem při jakékoliv změně nastavení se přepnul jazyk dabingu do angličtiny a komponenty na zbrani se chvěly. Může to být způsobeno mojí slabší sestavou, ale problémy s optimalizací jsou hlášeny i od hráčů s high-end zařízeními.
Když ale přežijete prvních 10 hodin, začnou se vám otevírat nové možnosti a Outpost: Infinity Siege může ukázat svůj potenciál.
Zdroj: igdb.com
Nekonečná linie obrany
Krom Tour mode hra obsahuje ještě režimy Return to Dawn base a samotný Infinity Siege.
Return to Dawn base slouží jako série výzev, kdy musíte přežít určitý počet vln nepřátel s předdefinovanou stanicí, případně se stanicí postavenou podle zadaných omezení.
Předdefinované základny mají často elementy dostupné až v pozdní fázi hry a slouží jako dobrá motivace, co hráče čeká, když bude mít dost trpělivosti.
Samotný Infinity Siege, jak už název napovídá, je režim, kde čelíte stupňujícím se vlnám nepřátel. Po určitém počtu vln můžete skončit a sebrat loot. Výše a kvalita lootu se odvíjí od nastavené obtížnosti, kterou si hráč sestaví podle modifikátorů. Bonusy, znevýhodnění, tipy a množství nepřátel – to vše je v hráčově režii. Díky tomu má Outpost: Infinity Siege vysokou znovuhratelnost.
Výhodou všech módů (včetně kampaně) je možnost hrát v co-op režimu s kamarádem, případně náhodným hráčem. Během hraní můžete požádat o pomoc či naopak na volání o pomoc odpovědět.
Tohle je má puška. Je spousta takových, ale tahle je moje
Vašim hlavním nástrojem je automatická puška připomínající samopal Vector. Jde i modifikovat různými pažbami, optikami nebo hlavněmi. Z automatické brokovnice můžete mít odstřelovací pušku. Další možnost customizace u zbraně je systém XEN.
Ten určuje, jak zbraň bude střílet, jakou bude mít kadenci, nebo kolik „nábojů“ spotřebuje jeden výstřel. Můžete tak střílet obyčejné projektily rychle za sebou, nebo místo toho třeba metat miny.
Zdroj: igdb.com
Tohle je má stanice. Je spousta takových, ale tahle je moje
Krom XEN pušky, bude vaším nástrojem mobilní stanice. No, mobilní... V pohybu ji uvidíte pouze v cutscéně, kdy opouštíte oblast.
Design vaší stanice je zcela na vás. Limitem jsou akorát vaše zdroje. Z počátku to tak bude jednoduchá budka, která je na obranu vybavena kulometnou věží. Ale časem, kdy budete mít víc surovin na výrobu součástí, vývoj nových technologií apod., skončíte s komplexní mnohaúrovňovou automatizovanou stanicí vybavenou taktickými nukleárními zbraněmi.
Důležité není jen množství zbraní, co máte k dispozici, ale i to, jak je nastavíte. U věží jde totiž nastavit priority cílů a vzdálenost, na jakou mají fungovat. Konfiguraci věží není radno podceňovat. V kampani se dostanete do situace, kdy si nebudete moct dovolit další posílení obrany a správné nastavení a prioritizace cílů může být hranice mezi úspěchem a selháním.
Budování stanice a její postupný vývoj je devízou Outpost: Infinity Siege a důvodem, proč si vás hra udrží. Co může být trochu problém, je skutečnost, že se brzo dostanete do fáze, která vyžaduje nemalý grind pro stavbu pokročilejších věcí. Ten je někdy srovnatelný s free-to-play tituly.
Outpost: Infinity Siege je zajímavý mix střílečky z pohledu první osoby a tower defense strategie. Chce dělat toho strašně moc, ale většina věcí působí nedovařeně. Největší devízou je široká paleta možností úprav vlastní zbraně a základny. Herní módy nabízí vysokou znovuhratelnost, bohužel se titul rychle stává repetitivním a hlavní motivaci pro pokračování je do větší míry snaha grindovat kvůli novým stavbám na stanici, nikoli samotné potěšení z hraní.
Recenzi pro Gaming Professors napsal Martin Vašička.