Overwatch 2 - Cover

Overwatch 2 – validní pokračování, či remake?

31. 10. 2022

Společnost Blizzard Entertainment je plná skandálů a kontroverzí, to už všichni víme. S prvním dílem Overwatche to tak hrozné ještě nebylo. Tehdy, když se vývojáři a komunita ještě vzájemně respektovali, vyšel FPS titul Overwatch. Po prvním traileru mnozí hráči předpokládali, že „napodobenina“ od Blizzardu nadobro pohřbí svou inspiraci – Team Fortress 2. A ono tomu tak bylo. Propracovaný lore s akční hratelností vytvořil silnou komunitu a velmi rychlý vznik esportové scény zajistil, že se Overwatch zapíše do herní historie. Jak je zvykem u pánům z Blizzardu, tak vytvoří něco velkého, co si oblíbí spousta hráčů, jenže si je pak nedokáží udržet.

Nenávist ještě před vydáním

Zničehonic ve chvíli, kdy to nikdo nečekal, přišel Blizzard na Blizzconu s oznámením o pokračování své týmové střílečky. Když jsem se o této novince dozvěděl poprvé, nevěděl jsem, co si mám o nové hře myslet. Podíval jsem se na detaily a okamžitě jsem pochopil. Vývojáři se zjevně inspirovali sérií Counter-Strike od Valve. Counter-Strike je série, v níž se díly liší jen grafikou a novými aspekty, a stejnou cestou se evidentně chce vydat i Overwatch 2.

Ohlášený režim PvE byl navíc velkým zklamáním. Záběry slibovaly možnost vydat na mise v různých zemích světa proti robotům, v tomto režimu ještě měla být unikátní možnost si navolit výbavu a schopnosti vašeho hrdiny. Každý nový hráč by si mohl snadno a intuitivně zapamatovat všechny schopnosti hrdiny, za kterého už alespoň jednou hrál. Pro již ostřílené hráče to bude po několika měsících hraní docela ohraná záležitost. Několik postav dostalo nové vychytávky, ale většinou zůstaly stejné. I tak je tento aspekt přizpůsobení hrdiny vašemu hernímu stylu darem z nebes a tajně jsem doufal, že se dostaví i do PvP. Jenže měsíce ubíhaly a po Overwatchi 2 se slehla zem. Několik úniků se sice dostalo na veřejnost, ale nikdo jim nevěnoval příliš pozornosti. Nyní je OW2 venku, ale PvE režim bude údajně k mání až v roce 2023.

Teď však zůstává otázkou, co je vlastně Overwatch 2 zač.

Zdroj: Blizzard

Každý si najde toho svého

Stejně jako League of Legends se i Overwatch může pyšnit svými skvěle propracovanými postavami. Každé z nich byla věnována veliká pozornost, mnoho testování, balancování (to už se o LoL říct nedá) a práce na designu a gameplayovém zážitku. V základu si zde můžete vybrat mezi třemi rolemi – tank, DPS a support. Každá z těchto rolí disponuje velkým výběrem (zejména DPS), takže si každý může zvolit tu svou kategorii. Líbí se vám ninjové, velká pohyblivost po bojišti a voice chat plný nadávek? Sáhněte po kybernetickém ninjovi Genjim. Máte rádi když můžete chránit celý svůj tým a cítit se jako nezastavitelná hromada svalů? Pro vás je tu německý strýček Reinhardt.

Případně pokud jste spíš strašpytel, co se radši schová pod křídly týmového tanku,nabízí se vám možnost hrát za Mercy, anděla, jenž dokáže oživovat padlé spoluhráče. Do Overwatche bude přidáno mnohem více postav, přibližně tři do roka. S vybalancováním jejich schopností nikdy nebyl velký problém, i když některé uvidíte častěji než ty ostatní, ale to spíš proto, že jsou pro daný zápas velmi žádoucí. Například nejhranější DPS na profesionální scéně je Widowmaker, sniperka, která dokáže zabít nepřátele s malou hodnotou životů. Je silná z jednoho prostého důvodu – je těžká. Blizzard ji nechce oslabit, protože by už nebyla “high risk - high reward” ale “high risk - zero reward”.

Zdroj: Blizzard

Táhni vozík nebo ukradni vlajku

Overwatch 2 má spousty herních režimů, které čerpá z předešlého dílu: nechybí tu Deathmatche, Capture the flag…. Tyto herní módy nalezneme v arkádovém režimu, kde se mění každý týden nebo den. V hodnoceném režimu máme dostupné pouze čtyři. Ještě z předchozí hry tu máme Payload, King of the hill a Hybrid, jenž je kombinací obou. Novým hodnoceným režimem se stává i tzv. Push: oba týmy se snaží dostat jednoho robota na stranu svého soupeře. Je to něco jako dětská hra na přetahovanou, akorát se snažíte dostat provaz na druhou stranu.

Battle pass nesmí chybět…

Jak už je zvykem, každá multiplayerová hra, ať už placená, nebo F2P, má battle pass. Overwatch 2 není výjimkou. Spousta lidí si na tuto novou implementaci stěžuje, ale z mojí strany je toto rozhodnutí Blizzardu pochopitelné, vzhledem k tomu, že titul je nyní zdarma. Celá záležitost s lootboxy začala ve hře Overwatch, a tak se Blizzard rozhodl, že trefí dvě mouchy jednou ranou – přiláká více hráčů a zruší lootboxy.

Problémem je však samotná propustka. Dříve byla malá šance na získání jakéhokoliv legendárního skinu z lootboxu. Nyní si však musíte připlatit za to, že dostanete dva určité legendární skiny z passu, a ještě k tomu na postavy, za které nemusíte hrát. Rovněž zmizela možnost koupit si vysněný vzhled hrdiny. Dříve jste mohli dostat z lootboxů měnu, kterou jste mohli uplatnit. Protože lootboxy již neexistují, musíte si skiny koupit za reálné peníze.

Zdroj: Blizzard

Upřímně si myslím, že se pod názvem Overwatch 2 skrývá spíše „Je to stejná hra, ale chceme se poučit z chyb, prosím odpusťte nám.“. Vývojáři nám ale poskytli spoustu novinek a je vidět, že se snaží. Jako veterán Overwatche bych tento titul doporučil jak starým, tak novým hráčům. Zkuste u hry vydržet a počkejte, jak se vývojáři vypořádají s náporem ze strany fanoušků. Pokud to nevyjde, můžeme na ni rovnou zapomenout.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.

• postavy
  • zábavný gameplay (nejlépe s kamarády)