Paleo Pines - úvod

Paleo Pines – ostrov přátelských dinosaurů

26. 4. 2024

Paleo Pines přináší okouzlující ostrov plný přátelských dinosaurů a unikátní místní obyvatele. Vaším úkolem v tomto neskutečném prehistorickém a barevném světě bude odhalit tajemství tohoto ostrova. Titul vás zavede do rozsáhlého dinosauřího světa, jenž se skládá ze tří map, a vše vás nechá  prozkoumat. Paleo Pines míchá klasický farmářský život, jak ho znáte například ze Stardew Valley, Farm Together, Coral Island či Immortal Life, s chovem dinosaurů. Díky dinosaurům máte pomocníky na orání polí, zalévání plodin či k drcení balvanů.

Za tímto titulem stojí vývojáři z Italic Pig, jež sídlí mimo Belfast v přímořském městečku Holywood, které je také domovem Paper Owl (tvůrce filmu a seriálů jako například Pablo), Yellow Moon a Waddell Media. Vydavatelem Paleo Pines je Maximum Entertainment. Pod jejich křídly najdeme tituly jako Squirrel with a Gun, Until Then, Spirit of the North 2, Pixelshire či Gordian Guest.

Vaše kamarádka Lucky

Příběh začíná vzpomínkami vaší postavy na dinosauří kamarádku Lucky. Můžeme vidět její život od vajíčka až po dospělost, kdy se s vámi vydává na ostrov. Lucky je parasaurolophus, a jak to tak vypadá, dokonce poslední svého druhu. Váš příjezd do Paleo Pines vzbudí mezi místními velkou zvědavost, která se netýká pouze vás, ale i vaší dinosauří kamarádky. Vaši budoucí přátelé Marla a Owynn vám velmi rádi pomohou vyřešit místní záhadu ohledně ztracených parasaurolophů.

Paleo Pines - malá Lucky

Co je však vaším hlavním úkolem? V první řadě musíte společně s Lucky vybudovat ranč, jenž bude prosperovat. Do toho pomáháte místním a oni vás za to odmění, ať už surovinami pro pěstování, věcmi, či mušličkovou měnou, za niž si sami koupíte, po čem vaše srdce touží. Hlavně však nezapomeňte společně s kamarády odhalit ztracenou historii ostrova.

Bezpečné útočiště

Na ostrově si vytvoříte svůj bezpečný domov, takový ranč pro všechny dinosaury. Titul Paleo Pines vám nabízí místo pro vaši kreativitu a možnost vyjádřit svoji individualitu skrze zkultivovávání vašeho pozemku. Máte možnost stavět kotce čtvercové, obdélníkové i klidně mnohoúhelníkové, záleží opravdu jen na vaší představivosti. Zároveň zde můžete postavit jedno či více políček na pěstování plodin pro dinosaury či na prodej. Můžete si zde postavit romantickou zahradu nebo zahrádku s čarodějným nádechem. Ani jeden ranč totiž není a nebude nikdy stejný.

Pokud chcete, máte možnost se vyřádit i při tvorbě vaší postavy. Vyberete si jednoho z hlavních představitelů, děvče či chlapce. Dále si vyberete barvu a střih jejich vlasů, barvu pleti, očí a podobně. Poté už přichází na řadu jen výběr oblečení. Mezi možnosti spadají výběr celkového outfitu (se změnou barev) či vybrání jednotlivých vršků a spodku, opět s možností vybrat si svoji oblíbenou barvu.

Takový roztomilý Jurský park

Pokud jste milovníci dinosaurů, tento barevný ostrov by pro vás mohl být tím pravým. Najdete zde nejrůznější druhy dinosaurů, od maličkých až po velké. Jsou tu zkrátka všichni – býložravci i masožravci. Jakmile opustíte ranč, najdete je doslova na každém kroku. Pokud toužíte rozšířit své řady o pár nových dinosauřích kamarádů, kteří vám pomohou s úpravou vašeho pozemku, nesmíte zapomenout použít flétnu. Přesně tak, zahrajete jim stejně jako krysař krysám, když je chtěl dostat z města. Avšak to není vše, vaše hraní na flétnu je nejprve osmělí, aby se k vám přiblížili. Poté napodobujete za pomoci barevných koleček píseň dinosaura. Jestliže se vám to daří, je pak potřeba stvrdit vaše přátelství ještě nějakou tou pořádnou pochoutkou.

Vaši noví kamarádi za vámi dorazí až domů. Zde pak jejich důvěru budujete za pomoci budování nových kotců, krmením speciální stravou či plněním jejich speciálních požadavků, jež je dělají šťastnými. S jejich požadavky vám pomůže váš deník – v něm je záložka o dinosaurech, kde naleznete opravdu vše.

Nejlepší pomocník je deník

Vaše postava vlastní ten nejúžasnější deník, jaký jsem zatím v jakékoliv hře viděla. Vše je krásně a přehledně označené a barevně veselé. Tradičně zde naleznete kalendář, v němž už se vám samy automaticky označují narozeniny kamarádů, oslavy a další speciální eventy. Deník také dále ukazuje počasí, časové období (ráno, odpoledne, večer) a sezónu (jaro, léto, podzim a zima). Dokonce se vám zde zobrazuje, co je potřeba zalít, odplevelit či které zvíře má hlad a tak podobně. Samozřejmě nechybí ani seznam úkolů.

Jak jsem zmínila výše, najdete zde i sekci jen a jen o dinosaurech, v níž si kliknete na daný druh a zjistíte o něm jeho schopnosti, jídelníček, oblíbenou věc, jak velký potřebuje výběh a malé shrnutí o daném druhu. Kromě této záložky je tu záložka pro květiny a plodiny, v níž najdete nezbytné informace pro pěstování a tak dále. Jsou zde sekce i pro „kolekce“ (collection), v nichž najdete vše, co jste nasbírali, a poslední záložkou jsou informace o komunitě. V komunitě vidíte, jaké vztahy s jednotlivými členy máte, kdo jsou jejich dinosauří kamarádi, a spoustu dalších věcí.

Paleo Pines - diář, období

Nemusíte jen budovat

Pokud vás začne už nudit budování ranče, můžete jet společně se svým dinosauřím kamarádem na dobrodružnou cestu za průzkumem ostrova. Navštívíte květinami porostlá pole ve Veridian Valley nebo se podíváte do kaňonu Ariacotta. Všude můžete nalézt nové rostliny, plody, dinosaury či různé sběratelské předměty. Pátrejte po zmizelých parasaurolophech i ostatních, kteří se vyskytují jen na určitých místech ve speciální dobu, a proto je není snadné odchytit.

Opakující se melodie

Za zmínku stojí, že pokud Paleo Pines hrajete delší dobu, mohl by vám na nervy jít trochu soundtrack. Ten, ač je většinou velmi příjemný, by po několika hodinách mohl být pro někoho velmi otravný, neboť je repetitivní.

Jak bych shrnula hru Paleo Pines? Za mě osobně je to jeden z dalších roztomilých zemědělských simulátorů, tentokrát však s dinosaury. Všechno je to barevné a strašně roztomilé. Rozhodně vám tento titul zabere několik hodin, než najdete a splníte vše. Velmi ráda vám tuto hru doporučím, hlavně pokud jste milovníci dinosaurů, pohodových her nebo si chcete prostě jen u něčeho pochillovat.

• sbírání dinosaurů (velké množství druhů a barevných variací)
  • dinosauři pomáhají s prací
  • krásně přehledný informační diář