Ranch Simulator - náhled

Ranch Simulator – dobrodružství na ranči

24. 7. 2021
Zdroj náhledu: IGDB.com

Vývojářské studio Toxic Dog vydalo v nedávné době nový herní titul. Hra nese název Ranch Simulator, a jak je již z názvu jasné, vše se bude točit kolem starého malého ranče na americkém venkově.

Díky, dědo

Po našem dědečkovi jsme zdědili starý rozpadající se ranč. Čeká nás zde nelehký úkol, musíme vdechnout tomuto ranči opět život a vrátit mu prosperitu. V úvodu nás přivítá krátký a jednoduchý tutoriál, který nás naučí základy hry a ovládání. Dále nás provede celou mapou, abychom se v tomto světě neztratili. Tutoriál nás také zavede k dopisu od našeho dědečka, ve kterém přiznává, že tento ranč už velice chátrá, avšak má v nás důvěru a věří, že se nám podaří ranč opravit a znovu jej probrat k životu. Máme zde také truhličku, v níž nám náš děda ponechal nějaké peníze do začátku a zbraň určenou k lovu zvěře.

Stereotyp hned v úvodu

První zvíře, které si můžete dovolit pořídit, je jen a pouze slepice. Na ostatní totiž nemáte peníze. V úvodu tedy můžete získávat výdělek pouze prodejem vajíček a lovem zvěře. Pro mě tato část nebyla vůbec zábavná a hru jsem si neužívala. Bylo to až příliš stereotypní, což by se v úvodu hry dle mého názoru stávat nemělo. Jak tedy vypadal váš nudný den? Vstanete v brzkých ranních hodinách a zkontrolujete, zda slepice mají potřebnou obživu. Následně se vydáváte do nedalekého lesa na lov, kde ulovíte pár majestátních jelenů a medvědů, maso prodáte v obchodě a jedete zpět na váš starý ranč.

Konečně máme vytouženou stodolu

V téhle hře máte také možnost budování, avšak jen do určité míry. V momentě, kdy do své ruky uchopíte kladivo, se vám na ranči objeví místa, na kterých můžete stavět. Kolečkem myši poté vyberete, co chcete postavit. Nachází se zde asi čtyři plochy na postavení různě velkého kurníku, jedna plocha na postavení stodoly, jedna plocha na postavení domu a pak menší plochy například pro studnu. Stodola je velice důležitá, díky ní můžete začít chovat i další zvířata, jako je prase nebo kráva. Konečně ve hře můžete dělat i jiné činnosti a máte také další možnosti, jak si vydělat peníze.

Předběžný přístup

Hra se nachází v předběžném přístupu, a tak bohužel pro hráče nabízí velice málo obsahu. To je opět jeden z dalších důvodů, proč mi připadá tak stereotypní. Momentálně si ve hře můžete zakoupit pouze čtyři zvířata, konkrétně slepici, kohouta, prase a krávu. Jakmile si pořídíte krávu, nemáte ve žádný další cíl, kterého byste chtěli dosáhnout. Zjednodušeně řečeno, není se kam dál v Ranch simulatoru posouvat. Můžete si sice kupovat nová auta a přívěsné vozíky ale to už vám k ničemu nebude. Stejně můžete prodávat jen maso, mléčné výrobky a vajíčka. Vývojáři ale slibují a plánují do hry přidat více obsahu v podobě nových chovných zvířat. Časem by se zde tak měl objevit například kůň, ovce nebo koza.

Mapa a obchody

Mapa je poměrně malá, ale pro tuhle hru dostačující. Mapu otevřete pomocí tlačítka M a hned si všimnete různých popisků a skvrn, které označují nějaké místo či obchod. Na herní ploše se nachází celkem pět pojmenovaných míst – Hardware store, Gas station, Car shop, General store a váš ranč. Nejčastěji navštěvujete zcela jistě General store, kde najdete chovná zvířata, která si můžete koupit, stravu pro zvířata a také nářadí všeho druhu a různého použití. Co mě dělalo vrásky na čele ve všech obchodech, byli prodavači a prodavačky. Všichni nehybně stojí nebo sedí, čas od času pohnou hlavou ze strany na stranu, avšak žádná jiná interakce s nimi není možná.

Grafické zpracování a optimalizace

Grafické zpracování tohoto titulu mě nijak neoslovilo. Je to jednoduchá grafika, která je sice postačující, ale ne dechberoucí. Simulátory podobnou grafiku používají často, avšak tento žánr by měl nedostatky ve grafickém zpracování nahradit obsahem hry. Jak již jsem ale zmínila, obsah Ranch Simulatoru je zatím velice chudý. Optimalizace je téměř bezchybná, žádné bugy nebo chyby jsem ve hře nezaznamenala. Jediný problém mi lehce dělalo ovládání auta, dá se na to ale časem zvyknout a získáte v tom určitý cvik.

Velký update 15. července

Ze začátku bych chtěla říct, že hru jsem hrála hlavně před updatem, a proto tomu odpovídají téměř všechny obrázky a také recenze. Tento update hře dal nový nádech a musím vývojáře pochválit. Grafické zpracování je vylepšené a příroda a lesy kolem vás vypadají mnohem lépe. Další velkou změnou je budování. V Car shopu si vyzvednete knížečku, ve které máte všechny možné stavby. Není nadále určeno, kde co můžete a nemůžete stavět. Na svém ranči si odteď můžete vybudovat cokoliv absolutně kdekoliv. Tohle považuji za velice kladný bod. Vývojáři tímto updatem ukazují, že naslouchají svojí herní komunitě a snaží se hru vylepšovat, jak to jen jde. U zvířat nastala pouze jedna změna. Prasata jsou nově rozlišována pohlavím, to znamená, že se nejspíše dokáží sama rozmnožovat, stejně jako slepice.

Ranch Simulator má stále nějaké nedostatky hlavně v malém herním obsahu. Hlavní ale je, že vývojáři na hře usilovně pracují a nový obsah snad tak časem přibude. Tento titul proto ode mě dostává pouze šest bodů z deseti. Jsem ale přesvědčena, že za rok bych Ranch Simulatoru dala lepší hodnocení. Těším se až se ke hře znovu vrátím a budu si ji moci užít již s rozsáhlejším herním obsahem.

• zajímavý koncept pro hru
  • nový update 15. července
  • hra má velký potenciál po přidání více obsahu
  • hru je možné hrát v multiplayeru
  • málo herního obsahu
  • stereotypní
  • ze začátku je složité si vydělat peníze
  • Datum vydání 04.03.2021
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.