Red Line - náhled

Red Line – propojeny skrze paralelní světy

3. 9. 2023
 

Red Line je příběhová hororová hra se středně náročnými hádankami z pohledu dvou protagonistek. Titul pochází ze studia Rolling Cat Studio, od něhož můžete znát například titul Melody in the moonlight. V této hře se můžete těšit na pořádné dobrodružství, jež se odehrává v několika časových osách. Obě hlavní hrdinky se ocitly v pasti, a proto se rozhodnou spolupracovat. Sbírají a analyzují stopy, aby odhalily skrytou pravdu, kterou všichni opomíjejí, a vzájemně se snaží najít cestu k vykoupení.

Prokletá budova

Ve hře Red Line se setkáváme s dvojicí hlavních hrdinek Chen Suian a Yang Lerong, jež spolu mají spojení skrze tajemný deník. Příběh začíná nastěhováním Chen Suian do skoro opuštěné budovy, o které se traduje, že je prokletá. Několik obyvatel domu totiž zemřelo za záhadných okolností nebo spáchali sebevraždu, a proto se místní raději této stavbě zdaleka vyhýbají. Jak se říká, na každém šprochu pravdy trochu, a nejinak je tomu i v tomto případě, jak brzy Chen zjistí.

Red Line - úvod

Za pomoci tajemného deníku se dorozumívá s původní majitelkou zápisníku. Jistě vám to připomíná slavnou scénu z filmu Harry Potter a Tajemná komnata, kde si Harry dopisuje skrze deník s Tomem Raddlem alias mladým Voldemortem, jenž mu ukazuje část minulosti, kdy otevřel Tajemnou komnatu. Zde to funguje podobně. Deník se stává jakýmsi prostředníkem pro komunikaci mezi Chen a Yang, které se nachází v rozdílných časových osách, ale ve stejné budově. Nebojte se, Yang však není záporná postava jako Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit. Naopak se snaží spolu s Chen najít cestu ven z této prekérní situace.

Očistec

Chen je velice smutná dívka, kterou tíží tajemná minulost, jež se postupně rozplétá skrze celý příběh hry Red Line. Shodou okolností se v současnosti nachází ve stejném bytě, v němž před několika lety bydlela Yang. Ta postupně zjišťuje, že je v tom samém domě, ale budova se nalézá v jakémsi očistci, v němž je společně s ostatními sousedy (každý z různého časového období) uvězněna. Nikdo z nich prostory nemůže opustit, dokud mu Yang a Chen nepomohou vyřešit jejich bolest, lítost či ztrátu, aby se mohla jejich duše pohnout dál. Většina sousedů nemá nejmenší tušení, že jsou po smrti. Na protagonistky proto čeká hned několik nečekaných zvratů a překvapení.

Charakteristické prvky

Red Line se pyšní hned několika charakteristickými prvky. Jsou to časové osy, podmanivý příběh, hádanky, pixelový umělecký styl, spolupráce a emoční dopad. Hra obsahuje unikátní mechaniku, jež hráčům umožňuje se pohybovat mezi různými časovými osami společně s hlavními hrdinkami. To jim umožňuje shromažďovat nápovědy a informace z různých perspektiv a díky tomu poskládat dohromady větší obrázek dané situace.

Co se týče podmanivého příběhu, hra se nebojí ponořit do témat, jako je paměť, identita či důsledky rozhodnutí. Tím se příběh stává pro hráče více zajímavý a komplexní. Díky hádankám budete muset bedlivě zkoumat své okolí, interagovat s předměty a pečlivě analyzovat informace, jež budete dostávat z obou stran.

Red Line - oltář

Výše jsem též zmiňovala prvek spolupráce. Ten se týká vztahu mezi hlavními postavami Chen a Yang. Hráč má možnost ovládat obě dívky. Každá z nich má své vlastní hádanky a dilemata k vyřešení. Jejich rozhodnutí však ovlivňují tu druhou, což vede k rozvětvení cest a také k různým výsledkům. Vzájemná spolupráce a porozumění mezi dívkami je tedy klíčem k rozuzlení celého příběhu.Posledním zmiňovaným prvkem je emoční dopad. Hra Red Line si klade za cíl vyvolat v hráčích nějaké emoce prostřednictvím inspirativního vyprávění a vývoje postav. Nebojí se zkoumat hluboce zakořeněné problémy a poskytuje i momenty k zamyšlení, které dalece přesahují typický hororový herní zážitek.

Pixlíky a muzika

Ohromující a malebná grafika v Red Line propůjčuje této pixelové hře dynamický vizuální styl. Pixel art se také používá k vylepšení hororových prvků titulu, což vytváří pocit neklidu a noční můry. Vývojáři z Rolling Cat Studio navíc do prostředí začlenili výraznou barevnou paletu, která se do značné míry spoléhá na kombinaci tmavých a tlumených tónů s občasným vyskočením zářivého odstínu pro dramatický efekt. Využití barev je nejen esteticky příjemné, ale také hraje zásadní roli při nastavování nálady různých scén a časových linií, což jim dodává onu tajemnou a surrealistickou kvalitu.Dobře navržené zvukové efekty a hudba na pozadí jsou pak už jen slibovanou třešničkou na dortu. Vše dohromady dává hráčům tu správnou dávku děsivé atmosféry.

Co mne nepotěšilo

Co mne na této hře opravdu nepotěšilo, byl problém s titulky. Jelikož se jedná o asijský titul, využila jsem možnost anglického překladu. Problém však nastal ve chvíli, kdy titulky ukazovaly čínská slova přepsaná foneticky nebo se rovnou zobrazovaly čínské znaky uprostřed věty. Dále jsem se setkala s bugem, kdy po chycení příšerou obrazovka zčernala a já jsem netušila, na kterou stranu běžet. Po několika pokusech jsem musela hru načíst od posledního možného uložení, což bylo cca třicet minut zpět. Vřele proto doporučuji ukládat co nejčastěji.

Něco málo o Rolling Cat Studio

Rozhodně stojí za to, říct také nějaké malé informace o tomto vývojářském týmu. O Rolling Cat Studio toho ale není mnoho k nalezení. Podařilo se mi zjistit, že studio vydalo hry dostupné na Unity Asset Store a Steamu, což naznačuje, že jde o legitimní vývojáře s potenciálem růst. V komunitě herních tvůrců si zatím nezískalo příliš pozornosti ani publicity. Samo se však prezentuje jako profesionální herní studio, jehož cílem je hráčům usnadnit a zpříjemnit hry. Tak uvidíme, s čím se na nás ještě vytasí.

Red Line od Rolling Cat Studio rozhodně nabízí jedinečnou směs hororu, řešení hádanek a vyprávění příběhu. Pokud preferujete atmosférické zážitky a hratelnost řízenou příběhem, je tato hra přímo pro vás, tak ji neváhejte vyzkoušet. Mě osobně velmi zaujal tento psychologický horor s pohlcujícím vyprávěním a estetickým pixel artem, a proto ho velice ráda doporučím dál.

Klady
  • pixel art
  • pohlcující příběh
  • různé časové osy
  • hádanky a analýzy
Zápory
  • problém s titulky
  • bug v kapitole tři
Platforma PC
  • Datum vydání 20.07.2023
  • 0.0

    Doporučujeme

    Petra Svobodová

    Ke hraní se dostala jako malá, když s tatínkem hráli na TV konzoli Maria a tanky. Na střední začala hrát s nejlepší kamarádkou wowko a už u hraní zůstala. Nejoblíbenější herní sérií je Dragon Age (dohraná snad milionkrát). Převážně hraje hororovky a příběhové hry. Ráda si přečte dobrou knihu, sleduje horory a miluje kávu.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.