Před pár týdny nám Riot Forge oznámilo konferenci s Nintendem, kde jsme očekávali nové informace o všech připravovaných hrách, ale nikdo nečekal, že Ruined King: A League of Legends Story vyjde ihned. Vývojářství Airship Syndicate, kteří stojí za tituly jako jsou Battle Chasers a Darksiders, se pod křídly Riot Forge má opravdu dobře a odráží se to i na kvalitě hry, ale každému by se pracovalo dobře, kdyby do něj pumpovaly peníze samotné Riot Games. Ruined King: A League of Legends Story je zpracované ve stylu komiksového výtvarníka Joea Madureiryho. Hru nalezneme na všech herních platformách za příjemnou cenu 29,99 €. Pojďme se společně podívat na recenzi Ruined King: A League of Legends Story.

Zdroj: igdb.com
Komplexní příběh Ruined Kinga, který opravdu funguje
Jako zarytý lolkař si libuji v příběhu světa League of Legends. Spisovatelé odvádí skvělou práci, všechno do sebe zapadá a každá nová postava vždycky obohatí novými poznatky, začne další dějovou linku nebo odhalí neznámé. Vyprávění Ruined Kinga spíše dodává detaily příběhu hlavních postav a krásně ukazuje jejich povahu, mění psanou podobu příběhu na grafickou a za mě nejzábavnější a nejpovedenější částí je, jak mezi sebou šampioni komunikují a jaké mezi sebou mají vztahy. Nikdy mě například nenapadlo, že se Yasuo setká s Braumem, a vznikají z toho zajímavé a vtipné scénáře. Nejvíce pobaví krátké dialogy u táboráku a dobrého jídla – pokud navíc znáte aspoň lehce povahu postav a příběh, nasmějete se a budete mít potřebu shlédnout všechny cutscény. Přidejte do toho narážky na okolní svět mimo Bilgewateru a budete sledovat příběh napjatě jako u Arcane.

Illaoi – namakaná ortodoxní kněžka
Zdroj: igdb.com
Braum – nejmužnější dítě s dveřmi místo štítu
Yasuo – protivný ronin ovládající větry
Miss Fortune – přitažlivá pirátská královna, která si nebere servítky
Jak přitažlivá, tak i drsná kapitánka. Sára Fortunová velí celému Bilgewateru potom, co svrhla předešlého krále Gangplanka, který jí zabil matku. Vyčkávala několik let na správnou příležitost a pak ho potopila i s jeho lodí a převzala po něm vládu. Trošku s božským komplexem si přivlastnila vedení celé party, protože má loď a bez ní by se na Stínové ostrovy přece nedostali. Ráda využívá všechny kolem sebe pro svůj prospěch, obzvlášť když jsou schopní v boji nebo jinak užiteční. Miss Fortune rozdává slušné poškození svými pistolemi, když má dostatečný prostor. Pomocí svého základního útoku „tapne“ nepřítele a ostatní schopnosti mu pak způsobují vyšší poškození. Sára funguje skvěle s Braumem a dá se i říct, že by měli být v týmu vždycky spolu. Braum svojí pasivkou zpomaluje nepřátele a chrání Miss Fortune před tím, aby ztratila svou pasivní schopnost, která ji zase naopak zrychluje. Pokud se správně zahraje, máte z Miss Fortune kulomet na ničení potvor.
Pyke – zabiják, jak se patří
Ahri – vlhký sen každého lolkaře
Liščí démonka, která dříve putovala Ionií samotná a stranila se lidí. Nenavazuje žádné vztahy se smrtelníky – ne že by nechtěla, ale je pro všechny okolo sebe nebezpečná, jakmile se v ní probudí zvíře, které chce lovit. Do Bilgewateru sebou vzala Yasua na svou… obranu? Ahri opravdu žádnou ochranu nepotřebuje, takže buď chtěla mít společnost, anebo Riot četl fanfikce fanoušků a nějak jim chtěl dopřát uspokojení. Tato devítiocasá liška zaujme roli damagera a healera, uděluje obrovské poškození i léčení. Většina jejího arzenálu zasahuje čistě jednotlivě nepřátele, ale i tak bych ji uznal za nejsilnější postavu ze všech šesti šampionů. Jakmile nabude devíti stacků své pasivní schopnosti, její další kouzlo způsobí zvýšené poškození, a navíc vyléčí přátelského šampiona nebo sebe, podle toho, který má nejméně zdraví. Do toho má skvělé základní staty, takže stačí vedle ní postavit Brauma a je naprosto ochráněná a má spoustu času na nabití ultimátky nebo pasivní schopnosti. Boje s ní sice budou trvat dlouho, ale na rozdíl od Pykea tu není žádný risk.
Zdroj: Riot Forge
Ruined King: A League of Legends Story a soubojový systém
Instanty
Útoky, které budete používat většinu času. Jsou to jednoduché útoky nebo ochrany, které mají krátkou přebíjející dobu, nebo někdy i žádnou – šampion pak může útočit dříve a nemusí dlouho čekat. Dále instantní útoky přidávají „overcharge“, zde se inspirovali vývojáři v Legends of Runeterra. Overcharge nahrazuje manu, kterou potřebujete na sesílání kouzel. Na rozdíl od životů a many se overcharge nepřenáší z boje do boje, takže ho využívejte, co jen můžete.
Lane
Lane schopnosti jsou komplexnější. Každý šampion jich má šest, všechny stojí manu a dokážou značněji ovlivnit průběh boje. Zato však trvá déle, než je šampion provede a než bude zase moct použít další schopnost. Je tady ale možnost si tuto dobu zkrátit. Lane kouzla se dají seslat v různých formách – speed, balanced a power. Speed schopnosti jsou samozřejmě rychlejší a nebudete muset tak dlouho čekat, až postava přijde na řadu, a naopak power forma útok zesílí, ale za cenu čekání.
Ultimátky
Je tu však ještě jedna forma spellů, a to ultimátní. Ty se nabíjejí postupem boje, když jakýkoliv šampion uděluje nebo dostává poškození. Tyto spelly dokáží už úplně otočit průběh celého boje se skvělými akčními animacemi. Akorát je velkou škodou, že se nabíjejí strašně rychle a nebudou vám připadat tak moc úžasné.
Zesilte se uprostřed boje
Ještě aby toho nebylo málo, může se vám stát, že váš šampion vleze na časové ose boje do speciálních afektujících regionů. Ty jsou buď kladné, nebo záporné pro váš tým. Tady využijete skvěle formy sesílání kouzel, abyste se jim vyhnuli, případně se do nich trefili.
Hazardy
Hazardy naleznete různě po mapě, jsou čistě negativní a mají vliv jen na váš tým. V boji se objeví pouze tak, že započnete souboj s nepřítelem přímo v dané zóně. Většinou se jedná o otrávení nebo oslabení, ale někdy je mohou přidat samotní nepřátelé, i když jste boj v hazard zóně nezapočali.
Boony
Také afektují pouze váš tým, ale ty mají pozitivní dopad. Získáte je z různých oltářů na mapě a trvají po dobu pár soubojů. Mohou vás léčit, přidat vám více zlaťáků za zabití nebo rozžhavit vaše zbraně.
Divoké karty
Stejně se většinou setkáte s takzvanými wildcards, které se aktivují pouze tehdy, když není v boji hazard ani boon. Tyto divoké karty si zamíchají a vybere se náhodně jedna. Naštěstí jsou všechny jen kladné, ale mají efekt jak na váš tým, tak i nepřátele. Nemusíte se však bát, jsou to jen jednoduché zvyšování základních statů, jako třeba šance na kritický zásah nebo ochránění štítem.
Enchantování jak z Minecraftu
Jak vybavení postav v RPG funguje, víme všichni. Bota sem, brnění tam, tohle přidává tohle, tohle dává zase větší poškození, tohle má větší vzácnost, a ještě hezky vypadá – zkrátka klasika. Jediné, co stojí za zmínku, je možnost očarování. Obohaťte třeba Yasuovu katanu o zvýšené poškození, Braumův štít o větší resistenci proti magii nebo Pykeovu harpunu o šanci na způsobení krvácení (opravdu doporučuji). Recepty se odemykají postupem hry samovolně, ale nepoužívají se zadarmo. Je potřeba k nim mít materiál, který získáte z nepřátel. Pokud se však dostanete do situace, kdy nemáte dostatek materiálu, nezoufejte – Riot Forge přidal malý gambling. Pokud vám chybí třeba jedna kůže z vlka, šance na úspěšnost se jen lehce zmenší. Můžete pak zariskovat a mít silné vybavení dříve, než to hra od vás čeká. Tady to vývojáři trochu nedomysleli, protože je tu možnost manuálního ukládání a načítání, takže zbytek si dokážete domyslet. Jinak je tento systém jednoduchý a funguje skvěle.

Budete hladovět po každém novém levelu
Co se kouzel týče, je tu i strom dovedností, ale ne tak, jak byste očekávali. Schopnosti jsou dané předem, ty se nemění, ale můžete si je poupravit, nebo dokonce k nim přidat nový efekt. Občas za úroveň dostanete zkušenostní body, které pak můžete vložit do jedné z cest u každé schopnosti. Ku příkladu Ahrinin základní útok bude mít šanci na zahrání ještě jednou nebo sníží o několik procent přebíjející dobu. Opět jednoduché, ale funguje skvěle. Po čase se však začnete chytat za hlavu a přemýšlet nad vytvořením perfektního šampiona, jako kdybyste řešili hlavolam.
Může se však stát, že za novou úroveň nedostanete zkušenostní bod, ale runu. Systém vylepšování schopností mění schopnosti, ten runový zase samotné šampiony. Každý runový slot má určený počet, kolik run je do něj potřeba vložit. Ty levnější sloty třeba zvyšují poškození vaší postavy, ale ty drahé mění základní aspekty postav nebo je výrazně posílí. Každý šampion má také dva runové stromy, které určují styl hraní. Kupříkladu u Illaoi je jeden spíše orientovaný na tanka a druhý na healera. Tyto stromy se naplňují podle toho, kolik run do kterého vložíte.
Drsný, ale krásný Bilgewater
A co dělat krom hlavní questové linky?
Vedlejší úkoly tady jsou, dokonce i zábavné, a vyplatí se je dokončovat. Dodělal jsem vždycky všechny, co mi hra nabídla, a když jsem se následně vrátil se vším tím novým vybavením k hlavní dějové lince, necítil jsem prakticky žádnou změnu v síle mého týmu. Dalo by se říct, že jsou tady vedlejšáky spíš pro odpočinek než pro nesmyslné grindění, jako v jiných RPG. Ještě lepší jsou však zatykače. V Bilgewateru to funguje trochu jinak, zde berou jenom to, co je mrtvé. Úkol je jednoduchý, dojdi a zabij potvoru. Musím zde vývojáře ocenit, že nevzali základní příšeru, nezvětšili ji, nezměnili jí barvu a nezačali ji nazývat bossem. Každý boss je unikátní jak vizáží, tak i útoky. Zajímavější jsou ještě odměny. Nejen že získáte vybavení a goldy, ale i speciální měnu, černé marky, které vyměníte za velmi vzácné vybavení, nebo dokonce i skiny pro vaše šampiony. Pokud se opravdu hodně nudíte, je tu i možnost rybaření. Dojděte na vyznačené místo na mapě, nahoďte návnadu a můžete rybařit. Samotné rybaření je jednoduché a intuitivní a nestalo se mi, že by mi nějaká ryba utekla. Následně pak můžete ryby prodat rybáři, také za černé marky, nebo si u něj nakoupit lepší prut a návnadu.
Ruined King: A League of Legends Story je za mě ta nejlepší hra, kterou jsem tenhle rok hrál. Konečně jsem mohl poznat postavy jinak než z psané formy. Skvěle promyšlený soubojový systém, který dokáže nabídnout i výzvu. Příběh, napínavý jak kšandy, který jsem konečně neproklikával, celý ho poslouchal a hodně se u něj i zasmál. Atmosféra Bilgewateru se nedá ani popsat. Dá se už jenom zkrátka říct, že očekávám pokračování, nebo klidně i stejnou hru, ale odehrávající se třeba na jiném místě na Runeteře. Tohle dílo dokazuje, že Riot se o své dítě Riot Forge stará dobře.
Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.