Ruined King: A League of Legends Story - nahledovka

Ruined King: A League of Legends Story – kapesné od taťky Riotu

13. 12. 2021
Zdroj náhledu: igdb.com

Před pár týdny nám Riot Forge oznámilo konferenci s Nintendem, kde jsme očekávali nové informace o všech připravovaných hrách, ale nikdo nečekal, že Ruined King: A League of Legends Story vyjde ihned. Vývojářství Airship Syndicate, kteří stojí za tituly jako jsou Battle Chasers a Darksiders, se pod křídly Riot Forge má opravdu dobře a odráží se to i na kvalitě hry, ale každému by se pracovalo dobře, kdyby do něj pumpovaly peníze samotné Riot Games. Ruined King: A League of Legends Story je zpracované ve stylu komiksového výtvarníka Joea Madureiryho. Hru nalezneme na všech herních platformách za příjemnou cenu 29,99 €. Pojďme se společně podívat na recenzi Ruined King: A League of Legends Story.

Zdroj: igdb.com

Komplexní příběh Ruined Kinga, který opravdu funguje

Jako zarytý lolkař si libuji v příběhu světa League of Legends. Spisovatelé odvádí skvělou práci, všechno do sebe zapadá a každá nová postava vždycky obohatí novými poznatky, začne další dějovou linku nebo odhalí neznámé. Vyprávění Ruined Kinga spíše dodává detaily příběhu hlavních postav a krásně ukazuje jejich povahu, mění psanou podobu příběhu na grafickou a za mě nejzábavnější a nejpovedenější částí je, jak mezi sebou šampioni komunikují a jaké mezi sebou mají vztahy. Nikdy mě například nenapadlo, že se Yasuo setká s Braumem, a vznikají z toho zajímavé a vtipné scénáře. Nejvíce pobaví krátké dialogy u táboráku a dobrého jídla – pokud navíc znáte aspoň lehce povahu postav a příběh, nasmějete se a budete mít potřebu shlédnout všechny cutscény. Přidejte do toho narážky na okolní svět mimo Bilgewateru a budete sledovat příběh napjatě jako u Arcane.

Illaoi – namakaná ortodoxní kněžka

Mužatka, kterou opravdu nikdo nechce naštvat. Ortodoxní hlavní kněžka z lidu Buhru uctívající své božstvo tak moc, že ve všech dialozích aspoň jednou zazní „Mother Serpent“. Chrání svůj lid a Bilgewater před jakoukoliv hrozbou a černá mlha ze Stínových ostrovů je v příběhu Ruined Kinga hlavním nepřítelem. Ve vašem týmu zaujme roli damagera, healera a tanka v jednom, záleží, jakou cestu si vyberete. Jako první postava je také tou nejsilnější ve všech stránkách. Průměrné poškození a léčení ze způsobeného poškození jsou její hlavní sílou. Na pomoc do boje jí přijdou chapadla a jejich větší počet také zvyšuje sílu schopností. Illaoi se hodí do jakékoliv sestavy – pokud vám jde čistě o procházení příběhem a nehledáte výzvu, je tahle nabouchaná kněžka vaším favoritem.

Zdroj: igdb.com

Braum – nejmužnější dítě s dveřmi místo štítu

Opravdu jsem nečekal, že mojí nejoblíbenější postavou v Ruined Kingovi se stane právě Braum. Všichni jsou přehnaně vážní na cestě za dosažením svého cíle a promýšlejí každý svůj další krok. Braum v celé partě vytváří jakousi bizarní a roztomilou atmosféru svým velkým srdcem a lehkou hloupostí. „The heart is the strongest muscle“ je jeho ikonická hláška, která ho zároveň nejlépe popisuje. Za pomoci malých chlupatých maskotů světa League of Legends, takzvaných porů, zaujme roli tanka a shieldera. Zároveň dokáže pomocí své pasivní schopnosti omráčit nepřátele. Braum dokáže s jeho velkou výdrží ochránit celý tým, ale v pozdější fázi hry je určitě potřeba k němu přihodit i healera, protože nepřátel bude opravdu moc i na něj a jeho masivní štít.

Yasuo – protivný ronin ovládající větry

Tento mečíř, vyhnaný ze své země, utíkající před svým lidem, bojující za svou čest a s tragickou minulostí, je zároveň největším terčem posměchu v League of Legends. Mohou za to hlavně hráči, kteří jsou stejně nepříjemní jako on sám, ale žádnou čest a pokoru ke svým spoluhráčům naopak nemají. Naštěstí Ruined King je singleplayerová hra a Yasua si zde zamilujete. Je čistě založený na udělování poškození a zakládá si stejně jako v lolku na kritické zásahy. Šanci na kritický zásah má znásobenou, ale ten nebolí tak moc jako od ostatních. Větrný samuraj funguje skvěle jak proti samotným silným protivníkům, tak do boje proti třem. Stačí na něj postavit co nejvyšší šanci na krit, nějakou tu sílu útoku, možná i nějaké léčení ze způsobeného poškození a hodí se do jakéhokoliv týmu.

Miss Fortune – přitažlivá pirátská královna, která si nebere servítky

Jak přitažlivá, tak i drsná kapitánka. Sára Fortunová velí celému Bilgewateru potom, co svrhla předešlého krále Gangplanka, který jí zabil matku. Vyčkávala několik let na správnou příležitost a pak ho potopila i s jeho lodí a převzala po něm vládu. Trošku s božským komplexem si přivlastnila vedení celé party, protože má loď a bez ní by se na Stínové ostrovy přece nedostali. Ráda využívá všechny kolem sebe pro svůj prospěch, obzvlášť když jsou schopní v boji nebo jinak užiteční. Miss Fortune rozdává slušné poškození svými pistolemi, když má dostatečný prostor. Pomocí svého základního útoku „tapne“ nepřítele a ostatní schopnosti mu pak způsobují vyšší poškození. Sára funguje skvěle s Braumem a dá se i říct, že by měli být v týmu vždycky spolu. Braum svojí pasivkou zpomaluje nepřátele a chrání Miss Fortune před tím, aby ztratila svou pasivní schopnost, která ji zase naopak zrychluje. Pokud se správně zahraje, máte z Miss Fortune kulomet na ničení potvor.

Pyke – zabiják, jak se patří

Rozparovač z Krvavého přístavu se dá považovat za nejdrsnější postavu, kterou kdy Riot vymyslel. Honba za pomstou těm, kdo ho zaživa zradili, z něj vytvořila nelítostného vraha, jenž vraždí kohokoli, kdo mu odpoví kladně na jeho otázku – „Ty jsi kapitán?“. Tento harpunář se rád skrývá pod hladinou a zabíjí své oběti ze zálohy. Podle toho taky funguje celý jeho styl hraní. Zvýšené poškození na jeho schopnostech, podle toho, jestli je ve stealthu, spousta různých oslabení, jako jsou třeba krvácení nebo vzplanutí, a bonusové zlaťáky za dorážení jsou klasickou výbavou jeho arzenálu. Pasivní schopnost má podobnou jako Yasuo – nezískává z předmětů tolik životů, ale zato zase spoustu bonusového poškození. Krom jedné z jeho ultimátních schopností jsou všechny Pykeovy schopnosti pouze do jednoho nepřítele, proto si Pykea vždycky berte, když očekáváte souboj proti nějakému bossovi. Pyke si bere cenu ze svých nepřátel, ale stejně tak i oni z něj. Stačí, aby ho trefil nějaký celoplošný útok, a zruší se mu neviditelnost. Přidejme k tomu ještě jeho malou výdrž a neochrání ho ani Braum a Illaoi. Na Pykea jsem se dost zaměřil a snažil jsem se nějak vymyslet, aby byl použitelný v jakékoli situaci, nejen na rychlé vymazání bossů. Osobně bych však ho vzal jen tehdy, pokud hledáte nějakou výzvu nebo hrajete na nejnižší obtížnost.

Zdroj: Riot Games

Ahri – vlhký sen každého lolkaře

Liščí démonka, která dříve putovala Ionií samotná a stranila se lidí. Nenavazuje žádné vztahy se smrtelníky – ne že by nechtěla, ale je pro všechny okolo sebe nebezpečná, jakmile se v ní probudí zvíře, které chce lovit. Do Bilgewateru sebou vzala Yasua na svou… obranu? Ahri opravdu žádnou ochranu nepotřebuje, takže buď chtěla mít společnost, anebo Riot četl fanfikce fanoušků a nějak jim chtěl dopřát uspokojení. Tato devítiocasá liška zaujme roli damagera a healera, uděluje obrovské poškození i léčení. Většina jejího arzenálu zasahuje čistě jednotlivě nepřátele, ale i tak bych ji uznal za nejsilnější postavu ze všech šesti šampionů. Jakmile nabude devíti stacků své pasivní schopnosti, její další kouzlo způsobí zvýšené poškození, a navíc vyléčí přátelského šampiona nebo sebe, podle toho, který má nejméně zdraví. Do toho má skvělé základní staty, takže stačí vedle ní postavit Brauma a je naprosto ochráněná a má spoustu času na nabití ultimátky nebo pasivní schopnosti. Boje s ní sice budou trvat dlouho, ale na rozdíl od Pykea tu není žádný risk.

Zdroj: Riot Forge

Ruined King: A League of Legends Story a soubojový systém

Tahovka, jak má být. Posledně jsem takhle ocenil South Park: Stick of Truth a The Fractured but Whole. Tady vývojářům dávám obrovský palec nahoru za skvěle odvedenou práci. Přidejme k tomu hlášky různých šampionů (obzvlášť ty Braumovy) a dokáže i občas pobavit. A jak vlastně funguje? Je to prosté, ale zároveň komplikované. Nejdůležitější je taková časová osa celého boje. Na začátku se seřadí všichni v boji za sebe, od nejrychlejšího po nejpomalejšího, což se určuje podle jejich statů. Pak už se rozhodujete, co použijete za útok, jestli dáte třeba někomu štít, někoho vyléčíte nebo posílíte, například zvýšením šance na kritický zásah. Dále záleží na tom, jestli je daná schopnost „instant“, nebo „lane“.

Instanty

Útoky, které budete používat většinu času. Jsou to jednoduché útoky nebo ochrany, které mají krátkou přebíjející dobu, nebo někdy i žádnou – šampion pak může útočit dříve a nemusí dlouho čekat. Dále instantní útoky přidávají „overcharge“, zde se inspirovali vývojáři v Legends of Runeterra. Overcharge nahrazuje manu, kterou potřebujete na sesílání kouzel. Na rozdíl od životů a many se overcharge nepřenáší z boje do boje, takže ho využívejte, co jen můžete.

Lane

Lane schopnosti jsou komplexnější. Každý šampion jich má šest, všechny stojí manu a dokážou značněji ovlivnit průběh boje. Zato však trvá déle, než je šampion provede a než bude zase moct použít další schopnost. Je tady ale možnost si tuto dobu zkrátit. Lane kouzla se dají seslat v různých formách – speed, balanced a power. Speed schopnosti jsou samozřejmě rychlejší a nebudete muset tak dlouho čekat, až postava přijde na řadu, a naopak power forma útok zesílí, ale za cenu čekání.

Ultimátky

Je tu však ještě jedna forma spellů, a to ultimátní. Ty se nabíjejí postupem boje, když jakýkoliv šampion uděluje nebo dostává poškození. Tyto spelly dokáží už úplně otočit průběh celého boje se skvělými akčními animacemi. Akorát je velkou škodou, že se nabíjejí strašně rychle a nebudou vám připadat tak moc úžasné.

Zesilte se uprostřed boje

Ještě aby toho nebylo málo, může se vám stát, že váš šampion vleze na časové ose boje do speciálních afektujících regionů. Ty jsou buď kladné, nebo záporné pro váš tým. Tady využijete skvěle formy sesílání kouzel, abyste se jim vyhnuli, případně se do nich trefili.

Hazardy

Hazardy naleznete různě po mapě, jsou čistě negativní a mají vliv jen na váš tým. V boji se objeví pouze tak, že započnete souboj s nepřítelem přímo v dané zóně. Většinou se jedná o otrávení nebo oslabení, ale někdy je mohou přidat samotní nepřátelé, i když jste boj v hazard zóně nezapočali.

Boony

Také afektují pouze váš tým, ale ty mají pozitivní dopad. Získáte je z různých oltářů na mapě a trvají po dobu pár soubojů. Mohou vás léčit, přidat vám více zlaťáků za zabití nebo rozžhavit vaše zbraně.

Divoké karty

Stejně se většinou setkáte s takzvanými wildcards, které se aktivují pouze tehdy, když není v boji hazard ani boon. Tyto divoké karty si zamíchají a vybere se náhodně jedna. Naštěstí jsou všechny jen kladné, ale mají efekt jak na váš tým, tak i nepřátele. Nemusíte se však bát, jsou to jen jednoduché zvyšování základních statů, jako třeba šance na kritický zásah nebo ochránění štítem.

Enchantování jak z Minecraftu

Jak vybavení postav v RPG funguje, víme všichni. Bota sem, brnění tam, tohle přidává tohle, tohle dává zase větší poškození, tohle má větší vzácnost, a ještě hezky vypadá – zkrátka klasika. Jediné, co stojí za zmínku, je možnost očarování. Obohaťte třeba Yasuovu katanu o zvýšené poškození, Braumův štít o větší resistenci proti magii nebo Pykeovu harpunu o šanci na způsobení krvácení (opravdu doporučuji). Recepty se odemykají postupem hry samovolně, ale nepoužívají se zadarmo. Je potřeba k nim mít materiál, který získáte z nepřátel. Pokud se však dostanete do situace, kdy nemáte dostatek materiálu, nezoufejte – Riot Forge přidal malý gambling. Pokud vám chybí třeba jedna kůže z vlka, šance na úspěšnost se jen lehce zmenší. Můžete pak zariskovat a mít silné vybavení dříve, než to hra od vás čeká. Tady to vývojáři trochu nedomysleli, protože je tu možnost manuálního ukládání a načítání, takže zbytek si dokážete domyslet. Jinak je tento systém jednoduchý a funguje skvěle.

Budete hladovět po každém novém levelu

Co se kouzel týče, je tu i strom dovedností, ale ne tak, jak byste očekávali. Schopnosti jsou dané předem, ty se nemění, ale můžete si je poupravit, nebo dokonce k nim přidat nový efekt. Občas za úroveň dostanete zkušenostní body, které pak můžete vložit do jedné z cest u každé schopnosti. Ku příkladu Ahrinin základní útok bude mít šanci na zahrání ještě jednou nebo sníží o několik procent přebíjející dobu. Opět jednoduché, ale funguje skvěle. Po čase se však začnete chytat za hlavu a přemýšlet nad vytvořením perfektního šampiona, jako kdybyste řešili hlavolam.

Může se však stát, že za novou úroveň nedostanete zkušenostní bod, ale runu. Systém vylepšování schopností mění schopnosti, ten runový zase samotné šampiony. Každý runový slot má určený počet, kolik run je do něj potřeba vložit. Ty levnější sloty třeba zvyšují poškození vaší postavy, ale ty drahé mění základní aspekty postav nebo je výrazně posílí. Každý šampion má také dva runové stromy, které určují styl hraní. Kupříkladu u Illaoi je jeden spíše orientovaný na tanka a druhý na healera. Tyto stromy se naplňují podle toho, kolik run do kterého vložíte.

Drsný, ale krásný Bilgewater

Další pochvala vývojářům patří za skvělý level design. Jediné, co mi tak vadilo, bylo, že mapy připomínají procházení uličkami, ať jste kdekoliv. Bylo by fajn občas udělat nějakou volnější plochu, zbytek ale jinak na jedničku. Krásně v průběhu příběhu navštívíte všechny známé lokace v Bilgewateru, z nichž má každá jinou kulturu, ale pořád tam základ pirátského města je. Zajímavým aspektem, který hodně oceňuji, je, že když míjíte třeba ulovenou mořskou příšeru zavěšenou na háku, kamera se vám oddálí, abyste si ji mohli prohlédnout celou. Když si takhle procházíte městem, narazíte na spoustu barelů se zlaťáky, beden se vzácnějším vybavením, než najdete u obchodníků, a také na nějaké ty příběhové spisy o tom, co se děje mimo vás. Velkou škodou je, že se truhlice a spisy ukazují na mapě, takže nemáte prakticky žádné překvapení. Barely se sice na mapě neukazují a občas se vám může stát, že jsou buď zabugované, nebo se k nim nedostanete, ale kvůli pár zlaťákům se nemusíte vztekat.

Zdroj: igdb.com

A co dělat krom hlavní questové linky?

Vedlejší úkoly tady jsou, dokonce i zábavné, a vyplatí se je dokončovat. Dodělal jsem vždycky všechny, co mi hra nabídla, a když jsem se následně vrátil se vším tím novým vybavením k hlavní dějové lince, necítil jsem prakticky žádnou změnu v síle mého týmu. Dalo by se říct, že jsou tady vedlejšáky spíš pro odpočinek než pro nesmyslné grindění, jako v jiných RPG. Ještě lepší jsou však zatykače. V Bilgewateru to funguje trochu jinak, zde berou jenom to, co je mrtvé. Úkol je jednoduchý, dojdi a zabij potvoru. Musím zde vývojáře ocenit, že nevzali základní příšeru, nezvětšili ji, nezměnili jí barvu a nezačali ji nazývat bossem. Každý boss je unikátní jak vizáží, tak i útoky. Zajímavější jsou ještě odměny. Nejen že získáte vybavení a goldy, ale i speciální měnu, černé marky, které vyměníte za velmi vzácné vybavení, nebo dokonce i skiny pro vaše šampiony. Pokud se opravdu hodně nudíte, je tu i možnost rybaření. Dojděte na vyznačené místo na mapě, nahoďte návnadu a můžete rybařit. Samotné rybaření je jednoduché a intuitivní a nestalo se mi, že by mi nějaká ryba utekla. Následně pak můžete ryby prodat rybáři, také za černé marky, nebo si u něj nakoupit lepší prut a návnadu.

Ruined King: A League of Legends Story je za mě ta nejlepší hra, kterou jsem tenhle rok hrál. Konečně jsem mohl poznat postavy jinak než z psané formy. Skvěle promyšlený soubojový systém, který dokáže nabídnout i výzvu. Příběh, napínavý jak kšandy, který jsem konečně neproklikával, celý ho poslouchal a hodně se u něj i zasmál. Atmosféra Bilgewateru se nedá ani popsat. Dá se už jenom zkrátka říct, že očekávám pokračování, nebo klidně i stejnou hru, ale odehrávající se třeba na jiném místě na Runeteře. Tohle dílo dokazuje, že Riot se o své dítě Riot Forge stará dobře.


Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.

Klady
  • příběh
  • postavy a dialogy
  • RPG systém
  • soubojový systém
  • cutscény
  • grafika
Zápory
  • nějaké bugy tam občas jsou
  • mapa jsou prakticky jen uličky
Platforma PC
  • Datum vydání 16.11.2021
  • 0.0

    Doporučujeme

    Gaming Professors

    Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.