RWBY Arrowfell

RWBY: Arrowfell – mlátička se čtyřmi hrdinkami

26. 2. 2023

Připravte se na akční dobrodružství se členkami týmu RWBY, tedy s Ruby Rose, Weiss Schnee, Blake Belladonnou a Yang Xiao Long. Děvčata mají ale spoustu nepřátel a jedna z jejich misí je donutí vydat se na dobrodružství, které prověří všechny jejich schopnosti. Jednoduchá 2.5D mlátička na postřeh RWBY: Arrowfell od WayForward zabaví, jen trpí tím, že si na klávesnici propletete prsty a už je nikdy nerozmotáte.

Skvělé čtyři hlavní postavy

V hlavních rolích se představí čtyři oficiálně licencované lovkyně jménem Ruby, Weiss, Blake a Yang. Hra navazuje na anime, v němž se právě hrdinky teprve snaží stát lovkyněmi. V nejnovějším dobrodružství narazí na vojenskou technologii, jež přitahuje grimmy (monstra). Lovkyně se snaží najít jejich původ, ale zapletou se do koloběhu událostí, jaký si nikdy nedovedly představit.Nejedná se sice o žádný nadprůměrný příběhový počin, spíše jej udržuje hromada klišé a předvídatelných zvratů, nicméně dovede hráče upoutat a přinese dost podnětů k tomu, abyste se nad vším, byť minimálně, zamysleli. Bohužel hra navazuje na anime, takže zatímco vy neznáte jedinou postavu, hrdinky je znají a nebojí se na anime pravidelně odkazovat, což je v dialozích hrozně matoucí.

RWBY: Arrowfell je akční plošinovka, jejíž hlavní trik spočívá v tom, že mezi jednotlivými postavami můžete volně přepínat. Každá dívka umí něco jiného, má vlastní zbraň, speciální dovednosti, a ještě extra schopnosti, pomocí nichž budete řešit různé hádanky. Kupříkladu Yang Xiao Long je neuvěřitelně vyrýsovaná a svými pěstmi dokáže kdykoliv otevřít zablokovaný průchod. Blake zase dokáže vytvořit stínový klon, který může stát například na podstavci, pomocí něhož dočasně otevřete nějaký průchod, aby mohla proběhnout.

Dívky jsou od sebe odlišné, ale hra stále postrádá mechaniku, jež by vás nutila využívat všechny pravidelně. Především do jednotlivých soubojů jsem vždy vstoupil s Ruby Rose a její kosou smrti. Má největší dosah a pomocí svých schopností dokáže „proskočit“ soupeře. Oproti jiným je pro bitky ideální. Dostáváme se tím k tomu, že zbylé tři členky týmu jsou vyloženě do počtu a vyberete je jen tehdy, když chcete využít jejich schopnost. Tento kombinovaný systém mezi hrdinkami se stává nefunkčním a vyloženě otravným, protože v některých momentech na klávesnici si prokličkujete prsty při potřebných výměnách postav.

Dejte každé hrdince v RWBY: Arrowfell dovednostní body

Postupem v příběhu a plněním vedlejších úkolů lze získávat dovednostní body. Dávají se ale jen do útoku nebo obrany. Tento systém opět motivuje k tomu, abyste se drželi pouze jedné členky týmu a té namixovali statistiky, jak nejlépe to půjde. Stejně je nasazená vždy jen jedna hrdinka, tak proč si s ní hru neusnadnit.

Většina úkolů je sice zabij, navštiv, přines, ale je opět na vás, jestli je chcete plnit. Hrdinky totiž mají jen pár životů a neustále se vracet do lokací, kde se resetují nepřátele a kde jste několikrát málem prohráli, je nejen repetitivní, ale i k vzteku. Špatně udělané jsou také energetické střely. Všechny lovkyně kromě své primární zbraně umí ještě střílet laser, jenomže za střelbu se platí energií, které je velmi málo. Střely navíc neubírají zdaleka tolik životů jako běžný útok. Jejich použití je naprosto zbytečné a je lepší si energii šetřit jako štít. Slouží též jako obrana, než ztratíte srdíčko života.

Grafika, hudba a nedostatky

RWBY: Arrowfell vsadil na animovanou grafiku. Perfektní, hodně barevný, do sebe splývající a především funkční vizuál dává prostor hře vyniknout. Detaily jsou v tomto formátu občas vzácností. Titul je využívá na sto procent, a to i ve chvílích, kdy by se jiné 3D tituly pravděpodobně zasekly.

Hudbě se nedá vytknout snad nic. Ke hře padla jako poklice na hrnec, a dokonce ani nevadí, když se ve smyčkách pravidelně opakuje. Občas je rychlá a energetická, i se zpěvačkou nabuzující do akce, a jindy zase příjemná, orchestrální a uklidňující. Záleží na tom, v jaké fázi hry samozřejmě jste. Počin mě v tomto hledisku velice mile překvapil, protože takto kvalitních soundtracků není nikdy dost.

Bohužel, je tu množství nedostatků. RWBY: Arrowfell je původně dělaná na Nintendo, a ačkoliv je verze pro PC upravená, ovládání rozhodně není plně domyšlené. Občas se skutečně prsty propletou a umřít jen kvůli tomu, že neovládáte psaní deseti prsty na postřeh, je sakra škoda. Druhou věcí jsou určité herní mechanismy. Kdyby byly například střely a vylepšování dovedností vybalancované, rozhodně by se titulu dýchalo lépe. Stejně tak RWBY: Arrowfell neobsahuje minimapu. V několikaúrovňových levelech je nutné běhat tam a zpět, než skončíte ve zbytečném bludišti. Je až s podivem, jak malé detaily dokáží titul ovlivnit, když jich je více. Stačilo by totiž jen pár úprav a měli bychom tu hned kvalitnější počin.

Stejné je to s využíváním 3D modelů ve 2.5D enginu. Počin vypadá jako 2D, ovládá se jako 2D, chová se jako 2D, ale je plný 3D modelů a obrysů. Vypadá to dobře? To rozhodně ano. Jenomže snímková frekvence poté poletuje nahoru dolů, a ačkoliv se to na kvalitnějším stroji na designu nepodepíše, starší počítače by mohly mít problém.

RWBY: Arrowfell je kvalitní hra. Dobrá, se sice rutinním, přesto zajímavým příběhem a skvělým dobrodružstvím. Hlavní postavy jsou svou různorodostí zábavné a přitom si dokáží získat každého fanouška jednotlivě. Titulu bohužel neskutečně ubližují detaily, které ve větším množství přerostou do problémů, jež ne každý chce řešit a jež mohou odradit potenciální hráče. Pro fanoušky 2D animovaných her je tu dostatečně zábavný počin na pár hodin, jen si z něj bohužel nesednou úplně na zadek.

• skvělé hlavní postavy
  • animovaná grafika
  • parádní soundtrack