Safari Bar - horní krabice

Safari Bar: Nové šelmy před barem – obří tlačenice

26. 11. 2023

Čekání ve frontě, než vás pustí do oblíbeného klubu, může být dost frustrující a někdy i vyústí v pěknou rvačku. Ta může být pěkně ošklivá, obzvlášť když jsou kolem vás samá zvířata, a v této hře doslova. Safari Bar vám představí situaci před barem, kde se zvířátka snaží dostat dovnitř, a jelikož někteří jsou lovci a jiní zase kořist, bude brzy v davu pěkné horko. Vydavatelství REXhry, které dělá i vlastní recenze deskových her vám v Safari Bar: Nové šelmy před barem představí bizarní situace, které by se staly, kdyby se zvířátka snažila dostat do prestižního klubu.

Na velikosti záleží

Když otevřete krabici, najdete uvnitř 48 karet zvířat, dvě karty nebeské brány, jednu kartu TO JE KONEC (ulička hanby) a Safari Bar. Přičemž zde jsme hned zpočátku narazili, protože krabice je příliš malá na to, aby se do ní vešly velké karty, a je tak nepatrně deformovaná. Mimo jiné se mají uvnitř nacházet dvě přehledové karty a návod. Přehledovou kartu jsme našli jen jednu, druhá naštěstí leží v návodu, takže jsme si poradili. Tady se opět karta a pravidla lehce zasekávaly v krabici, takže by mohla být jen o pár milimetrů větší. Na druhou stranu, aktuální velikost je skvělá pro hry na cesty.

Různé karty, různé schopnosti

Jak už jsem zmínila, Safari Bar: Nové šelmy před barem obsahuje 48 karet zvířat. Z toho se zde nachází dvanáct různých druhů zvířat ve čtyřech barvách – tudíž dvanáct karet pro čtyři hráče. Je to velice jednoduché. Každá karta se zvířetem má speciální schopnosti, které může ve frontě použít. Například pštros je rychlý, může tedy předbíhat zvířátka ve frontě. Gepardice je šelma, tudíž sežere slabší zvířátka, než je ona sama.
Vaším úkolem je dostat do baru co nejvíce svých zvířátek. Fronta před barem se skládá z pěti členů, přičemž první dva vcházejí dovnitř a poslední ve frontě letí do špinavé uličky (karta TO JE KONEC). Proto musíte kombinovat jednotlivé schopnosti vašich zvířat a dostat se pokud možno na začátek fronty. Každá karta se zvířátkem má určitý počet bodů a vyhrává hráč s nejvyšším počtem.

Silnější přežije

Toto pravidlo platí v celé přírodě a potravinovém řetězci. Jak je známo, šelmy jsou vždycky na jeho vrcholu, zatímco drobní býložravci se musí schovávat a bojovat o přežití. Naštěstí si díky evoluci někteří živočichové vybudovali imunitu právě proti největším predátorům, kteří si při pokusu o sežrání maximálně vylámou zuby. Stejně je tomu i v Safari Baru, kde ne vždy platí, že největší šelma je ta nejsilnější. Jednotlivá zvířátka mají speciální schopnosti, díky nimž není vždy výhodou být nejsilnějším. Karty musíte strategicky kombinovat, abyste dostali dovnitř i méně slabší jedince, hlavně protože za ně bývá více výherních bodů. Hra je každopádně výbornou strategií, u níž se náramně pobavíte. I když u ní musíte trochu přemýšlet, potenciál využití schopností vás nikdy nepřestane překvapovat a vám nezbývá nic jiného než se nad tím pousmát.

Nahoď oblek

Přesně touto radou se řídil každý potenciální účastník, jenž chce zavítat do klubu. Musím neskutečně pochválit ilustrátora, který si vyhrál se všemi kartičkami, a každý účastník má specifické oblečení, které skvěle sedí ke zvířecí povaze. Zatímco páv se natřásá v disco stylu 90. let, obávaný tygr se vymódil v elegantním stylu připomínajícím nebezpečné období mafie. A to jsem ještě nezmínila výbornou paní netopýřici, která už vypadá, že má nejlepší léta za sebou, avšak na jejím duchu to není znát. Dost mě pobavil překupník karet tučňák, který má dokonalý outfit. Ilustrace se v tomto případě povedly a myslím, že se nad nimi pousměje každý, kdo je uvidí.

Čím více tím lépe

Safari Bar: Nové šelmy před barem je hra pro 2 až 4 hráče a v tomto případě uděláte lépe, pokud budete hrát s vícero lidmi. Potřebujete zde více přemýšlet nad strategií, kterou kartu máte právě použít, a to je primárním účelem této hry. Budete kombinovat a dostávat svá zvířata do baru s vyššími ztrátami pro soupeře. V tomhle ohledu musím ocenit důslednost vývojářů během vyvíjení schopností, které zvířata mají. Jednak pasují k charakteristice daného zvířete a zároveň se karty skvěle doplňují. Během hraní jsme si užili spoustu zábavy a natolik jsme se do toho zapálili, že jsme hráli několikrát po sobě, což se stává hlavně u těch lepších her. Karty ze Safari Baru můžete kombinovat se starší verzí hry a mít tak několik kombinací karet, čímž si hru ozvláštníte. Pokud jde o výklad pravidel, jsou velice jednoduše napsaná, a dokonce je dostanete v zjednodušené formě prostřednictvím přehledové karty. Po několika hrách ji však nebude potřeba.

Safari Bar: Nové šelmy před barem jsou skvělou volbou, pokud rádi hrajete svižné hry s přídavkem strategie. Skvěle se pobavíte nejen nad podařenými ilustracemi, ale i při zrazování a sežrání karet všeho soupeře. Kromě toho cena odpovídá zábavě a rozhodně vás hra nezklame. Vřele doporučujeme, pokud chcete strávit příjemný večer s kamarády. Dejte si ale pozor, aby se vám vaše strategie nevymstila.

• zábavná strategie
  • výborné ilustrace
  • skvělá tematika
  • píliš malá krabice
  • chybí jedna přehledová karta
  • Autoři Stefan Kloß, Anna Oppolzer
  • Vydavatelství REXhry
0.0

Interakce

Cena/výkon

Téma

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.