Shing! - velký robot

Shing! – 2D bojovka s několika drobnými nedostatky

10. 10. 2021
Zdroj náhledu: Mass Creation

V dnešní recenzi zalovíme zase jednou do vod indie her, kde se podíváme na na první pohled skvěle vypadající 2D akční bojovku Shing!, která mě osobně dokázala zaujmout již podle obrázků v obchodě Steam. Musím přiznat, že nejsem zarytý fanoušek tohoto typu her a spíše se tomuto žánru snažím tak nějak velkým obloukem vyhnout. Přesto mi však moje myšlení nedalo a po přistání kopie v naší redakci jsem po titulu bez nějakého přílišného přemýšlení okamžitě sáhnul. Již v úvodu vám mohu povědět, že Shing! dokázal můj pohled na 2D hry značným způsobem změnit.

Na první dobrou poutavý příběh

Bojovka Shing! vypráví příběh o čtyřech hrdinech, tzv. Yokai Hunterech, kteří pronásledují nepřátelskou frakci, aby získali zpět vzácné hvězdné semeno, jež Yokai odcizili. Jak už to tak ale bývá, vše nejde úplně hladce, a tak se spolu vydáte na dlouhou záchrannou misi plnou překážek a strastí. Přestože je příběhová stránka relativně jednoduše zpracovaná, dokázala mě u titulu poměrně rychle zaujmout. Nejde sice o nic vyloženě srdcervoucího, co by se mohlo rovnat nějakému hollywoodskému trháku, ale samotný příběh je jednoznačným plusem a rozhodně dokáže mnoho hráčů dlouhodobě udržet při klávesnici.

Zdroj: Mass Creation

Pro jednoho i více hráčů

Shing! je další z řady her, které můžete hrát buď sami, anebo se spojit s dalšími hráči či kamarády do společné online kooperace. Již při zapnutí lze vidět, že autoři dopředu na kooperaci mysleli a hra je primárně dělaná právě pro společné hraní. To ale nemění nic na tom, že si Shing! bez problémů můžete užít, i když jste sám, a zrovna toto byl také můj případ. Ze začátku ve mně panovaly obavy, jestli moje (ne)zkušenosti s podobným typem her nebudou klíčové pro bezproblémové zvládnutí a zda si na pomoc nebudu muset nějakého toho kamaráda pozvat. Musím však říct, že i v jednom hráči se dá kampaň bez problému zvládnout, za což může možnost výběru obtížnosti a také fakt, že při zahynutí jednoho z hrdinů dostanete možnost ovládat dalšího z celkových čtyř.

Když už jsem zmínil kampaň, ta je rozdělena do sedmi úrovní. Každá úroveň má svou hlavní část, v níž se probijete několika řadami nepřátel, a tzv. boss fight. V něm, jak už název napovídá, máte za úkol zničit hlavního bosse dané úrovně.

Zdroj: Mass Creation

Klasická hratelnost

Po stránce hratelnosti není potřeba nic dalekosáhle popisovat. Jediným úkolem ve hře je zabíjet hordy nepřátel a postupovat neustále dopředu dál. Nepřátele jsou na vás házeni ve vlnách a vaším jediným úkolem je přežít a vyzabíjet všechno, co se snaží vaši cestu překazit. Jak už jsme zmínili, titul nabízí čtyři hratelné postavy a v případě hry pro jednoho hráče je zcela na vás, jakého hrdinu si vyberete. Na hře se mi jednoznačně líbilo, že jsem v průběhu hraní mohl mezi jednotlivými postavami přepínat, a pokud jsem se dostal až do fáze, kdy se moje postava ocitla na pokraji smrti, mohl jsem jednoduše přepnout na jiného hrdinu s plným počtem životů a pokračovat v nemilosrdném zabíjení dál. V případě kooperačního hraní s kamarádem jsou samozřejmě všechny vaše postavy k dispozici souběžně a věřím, že hraní v multiplayeru nabízí zcela jinou hratelnost.

Shing! obsahuje opravdu bohatý počet nepřátel a rozhodně nehrozí, že by vás hraní přestalo po nějakém čase bavit. Naopak, čím dále jsem hrou postupoval, tím více mi zdejší svět sednul. Pochválit jednoznačně musím také obtížnost, jež i na nejlehčí nastavení není úplnou procházku růžovým sadem. Některé úseky, zvláště v druhé polovině, pak dají docela zabrat i zkušenějším hráčům. Létající ptáky, kteří na vás střílí z kuše, nebo démony s elektrickými koulemi budete ze srdce nenávidět a zvláště ve větším množství vás titul dokáže silně nakopat do zadku. To samé platí i o boss fightech. Kromě krvelačného zabíjení vyřešíte občas i nějakou tu logickou hádanku. Samotnou hlavní kampaň, která je prezentována jako Adventure Mode, lze bez větších problémů dohrát za přibližně čtyři až pět hodin. Kromě hlavní kampaně zde nalezneme i různé výzvy, jako je zabít 10 nepřátel pomocí vzdušného útoku apod. Výzvy jsou ve hře umístěny přímo v samotných úrovních, ale lze do nich přistupovat i dodatečně po dokončení úrovní pomocí režimu Challenges.

Zdroj: Mass Creation

A co po hratelnostní stránce vytknout? Velkým problémem je ovládání na klávesnici a myši, které mi přišlo značně nešťastné a špatně optimalizované, a přitom nejde o nic neobvyklého z hlediska nastavení. Postava se pohybuje pomocí kláves WSAD a skáče pomocí mezerníku, jako u jiných titulů. Ten hlavní problém spočívá v pohybu myší. U každé postavy máte tzv. šipku, jež určuje, jakým směrem se vaše postava bude pohybovat či na jaké místo protivníka zaútočí. Šipku ovládáte posuvem myši, a kvůli rychlosti, kterou se daná hra musí hrát. je to s myší poměrně složité. Stačí totiž mírně jiný pohyb a může se stát, že vaše postava udělá úplně něco jiného, než byste chtěli. Mnohem lepší zážitek Shing! nabídne s gamepadem.

Vizuální stránka vypadá nádherně

Na závěr naší recenze nezbývá než vyzdvihnout skvěle zpracovaný animovano-komiksový vizuál, který Shing! obdržel. S tím také souvisí i výborná optimalizace, jelikož za celou dobu hraní jsem si nevšimnul žádného, byť malého zaškobrtnutí, takže po této stránce si titul zaslouží velký palec nahoru. Teď už nás čeká klasické hodnocení, jak v našich recenzích znáte.

Zdroj: Mass Creation

Po dohrání 2D bojovky Shing! odcházím mile překvapený, jelikož jsem ani v tom nejlepším snu nečekal, že dokážu k tomuto žánru najít novou cestu. Stručně řečeno jsem z této hry více než nadšený, a ať už jste zarytý fanoušek podobných her nebo absolutní nováček žánru jako já, budete s titulem maximálně spokojeni. Radost by mohlo zkazit akorát pár drobných nedostatků, jako je ovládání na klávesnici a myši nebo v některých částech nevyvážená obtížnost.

• poutavý příběh
  • zábavná hratelnost
  • možnost kooperace