Shrnutí týdenních novinek k 4. 7. 2025

4. 7. 2025
Zdroj náhledu: 11 bit studios

1. Krvavá středa v Microsoftu    

Tento týden začneme neveselou zprávou. 2. července 2025 Microsoft dokončil nejrozsáhlejší kolo propouštění ve své herní divizi za poslední dva roky (celkem více než 9 000 míst), v rámci kterého bylo zrušeno očekávané oživení série Perfect Dark a studio The Initiative definitivně ukončilo činnost. Zasaženy byly také týmy King (Candy Crush), Raven Software (Call of Duty), Turn 10 (Forza Motorsport) a další studia jako například Blizzard Entertainment. Mezi hlavními důvody Microsoft udává investice do AI a cloudových platforem spojené s udržením profitability a růstu. I když je takováto strategie pochopitelná, tak zrušené neohlášené tituly ani další hry, které nadějné kreativní týmy mohly vytvořit, už hráči neuvidí.

Zdroj: gameinformer.com

2. Helldivers 2 míří na Xbox Series X/S    

Vývojáři z Arrowhead Game Studios potvrdili, že kooperativní střílečka Helldivers 2 vyjde digitálně na Xbox Series X/S 26. srpna 2025 s plnou podporou cross-play, čímž rozšíří komunitu hráčů. Zpráva přichází v době, kdy Helldivers 2 nadále láme rekordy v počtu současně hrajících hráčů a získává si uznání za svůj nekompromisní akční zážitek a humor. Zapoj se i Ty do boje za demokracii a svobodu po celé galaxii!

Zdroj: Xbox

3. Red Dead Online získává „Undead Nightmare“ zombie mise    

Studio Rockstar Games nasadilo menší aktualizaci Red Dead Online, která přidává čtyři nové příběhové mise s nemrtvými ve stylu Undead Nightmare. Hráči se v nich vydávají do Armadilla sbírat „infikované“ těla pro výzkum. Nejde sice o full-DLC, ale o menší doplněk zdarma, i tak potěší a neurazí.

Zdroj: Rockstar Games

4. EA Play na PlayStation za jedno euro    

Předplatitelská služba EA Play je na PlayStation 4 a 5 nyní nabízena za 1 € na první měsíc pro nové i vracející se předplatitele. Akce končí 10. července 2025, poté se předplatné automaticky obnoví za standardní cenu, takže opatrně.

Zdroj: Electronic Arts

5. 11 Bit Studios reaguje na generativní AI kontroverzi v The Alters    

O pozdvižení se postarali fanoušci hry The Alters, kteří byli pobouřeni objevem nezveřejněného použití generativní AI v texturách na pozadí a při lokalizaci. 11 Bit Studios vydalo na sociálních sítích prohlášení, že AI-generované assety byly využity výhradně jako dočasné pracovní verze a že jediný placeholder text omylem zůstal ve finální verzi. Studio přislíbilo důkladnou revizi, aktualizaci problematického assetu a transparentní informování hráčů, a omluvilo se za interní přehlédnutí a chybějící diskuzi o použití AI ve hře. Jak je vidět, než si hráči na používání AI pro tvorbu her zvyknou, bude to ještě nějaký ten pátek trvat.

Zdroj: gameinformer.com

6. Neil Druckmann opouští televizní seriál The Last of Us    

Neil Druckmann, spolutvůrce a výkonný producent televizní adaptace The Last of Us, oznámil, že po dokončení druhé sezóny „odchází od show“, aby se mohl plně věnovat vývoji her ve studiu Naughty Dog, včetně připravovaného projektu Intergalactic: The Heretic Prophet. Za odchodem by mohla také stát vlna kritiky ohledně druhé sezóny populární série, týkající se především herečky obsazené do role Ellie – Belle Ramsey díky odlišnostem s původní předlohou.

Zdroj: Business Insider

Naše recenze tento týden:    

Burden of Command – když rozkaz zní: nést zodpovědnost
Burden of Command vás postaví do role důstojníka v bitvách druhé světové války, kde každý voják má své jméno a příběh. 

Artifact Seeker: Resurrection – božská šachová partie
V tomhle 3D roguelike RPG prozkoumáváte ostrovy Auroria jako figurka na herní desce bohů. 

Crime Simulator – krok k svobodě
Crime Simulator vás vrhne do drsného světa zločinu, kde musíte díky riskantním loupežím splatit dluh a uniknout z vězení. 

Citadelum – když cihly formují impérium
Tahová strategie, ve které každý postavený blok a vykopaný důl ovlivňuje morálku obyvatel i zásobování. 

Kingdom: New Lands – na vlnách dobrodružství
Minimalistická tahovka rozšiřuje své předchůdce o průzkum ostrovů, stavbu lodí a nové sezónní efekty. 


Martin Kuchař

Hry ho chytly už od dob Atari 800XE a provází jej do dnes i v práci, jako producenta v jednom z českých předních studií. Baví ho být součástí týmů, tvořící skvělé a úspěšné hry, které si hráči užívají. Jeho top žánry jsou RPGčka, akční adventury a FPS na jakékoli platformě, ale rád dá šanci i menším indie titulům.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.