Sky Fleet

Sky Fleet – já si pluji se svou vzducholodí

5. 2. 2023
Zdroj náhledu: IGDB.com

Představte si, že vysoko nad zemí existuje nadpozemská civilizace – co byste dělali? Já bych se schovával v bunkru s obavami, že by z nebe neustále něco padalo dolů na zem/hlavy. Studio Enno Games se nad touto otázkou sice vůbec nezamýšlelo, ale přineslo na svět nebeskou hru Sky Fleet. Vzhůru do oblak!

Příběh-nepříběh

Hra nabízí kampaň a online PvP režim. Bohužel, oba jsou téměř totožné s tím rozdílem, že v online režimu můžete místo AI hrát s přáteli, to je vše. Sólo kampaň bych jedním slovem shrnul jako zklamání, důvodem je fakt, že má pouze osm úrovní a téměř žádný příběh. Mise sice mají stupňující se obtížnost, ale koneckonců je to stále velice jednoduchá záležitost, kterou zvládnete sfouknout během jednoho jediného odpoledne.

Nevyužitá je dokonce i zápletka. Každá správná kampaň by měla mít alespoň základní příběh. Sky Fleet ho má, ale… Země Aerth je místem, kde nebe křižují plující ostrovy mezi mraky. Aerth je napadena nepřátelskými bytostmi a vy musíte zachránit zbývající ostrovy před zničením. Tady se nabízí tolik prostoru pro kvalitní narativ, až to hezké není. Bohužel není využit ani zdaleka. Jediné, co „příběh“ rozvíjí, jsou informace z nápovědy a něco málo vám řekne tutorial. Ani tak se ale příliš nedozvíte. Získáváte pouze letmé informace o nebeských ostrovech. Osm misí, složitost stoupá, ale příběh je nulový, a to je něco, co hře nedokážu odpustit, když už přichází s takovým námětem.

Zdroj: Enno Games

Internet sem a internet tam

Jedné věci jsem stále neporozuměl. Musíte být vždy připojeni, včetně sólo kampaně. Pokud nejste, hra se neuvěřitelně buguje a stává se neohrabanou. Vzducholoď si kupříkladu pluje a nezastaví se, střílí a nepřestává, zatáčíte, ale pluje na druhou stranu. To po připojení zmizí a přichází relativně příjemná RTS hra na bázi tower defense, která by mohla vyhovovat i náročnějším hráčům. Bohužel polomrtvé servery negenerují v online režimu dostatečný počet hráčů.

Sky Fleet je velice jednoduchou hrou, kterou se naučíte během prvních pěti minut hraní. Vše tkví v tom, že plujete s vaší vzducholodí po nebesích a ničíte nepřátelské objekty. K tomu musíte získat dost zlata pro vylepšení základny natolik, aby kolem sebe měla dostatek štítů a generátorů, vznikla z ní nedobytná tvrz a nic se jí nestalo. V tom tkví základní princip tower defense.

Neustále na vás někdo útočí, doslova neustále. Vy bráníte svoji základnu a současně musíte útočit i na tu nepřátelskou. To vše děláte ovládáním jedné malé vzducholodě, která létá po nebesích a ničí všechno, na co přijde. Nakonec shrábne zlato a vy tak můžete začít stavět vlastní obranu. Je jen na vás, jak se rozhodnete vybudovat nebeský obranný val. Stejně tak si vybíráte vylepšování zbraní a dovedností vaší lodě. Můžete si zvolit, jestli chcete hrát za šíleného útočného tanka, pána obrany, nebo se snažit různě prokombinovat, abyste hrou prošli v pro vás příjemném časovém horizontu.

PvP režim je úplně jiná písnička. Doslova můžete cítit hmatatelný rozdíl mezi tím, když proti vám hraje AI, která posílá jednu loď za druhou, a soupeř, který si vybuduje tak silnou obranu, že spolu strávíte několik hodin a snažíte se pokořit jeden druhého.

Zdroj: Enno Games

Nebeský vizuál je ozdoba

Grafický styl nebeských ostrovů plujících si po nebi je velmi povedený, a to i v případě, že toho na obrazovce problikává současně mnoho. Menu, mapa, životy, útok, obrana, vesmírný chat. Stále je dostatek prostoru, aby vynikly vaše balóny a domečky levitující ve vzduchu. Příjemný je i pohled na modré štíty, které se kolem základny objevují – je to nenásilné a působí to velice přirozeně.

Každý ostrov je plný jedinečných detailů, které si budete moci prohlížet. Především barevnost nad mraky bych chtěl vychválit. Není nad koncept, kde se neztratíte v nepřehlednosti a vaše loďka, i když by mohla ve vzduchu neustále do něčeho bourat, si v klidu brázdí. Díky pohledu seshora si můžete užít různé detaily ostrovů, do toho je příjemně udělané i rozlišení mezi vaší základnou a tou soupeřovou.

Po většinu času hraje pianová uklidňující hudba, která vám má, předpokládám, dodat určitou lásku k aviatice. To však působí rušivě, když z vaší vzducholodě létají dělové koule sem a tam a útočí se na nepřátele. Je to zvláštní a dovolím si tvrdit, že to hře i lehce škodí.

Zdroj: Enno Games

Sky Fleet je jednoduchá, nenáročná, nebeská RTS hra žánru tower defense, která se pyšní příjemným a přehledným vizuálem. Herní mechanika není složitá na pochopení a naučíte se ji během pár minut. Problém je ale neustále vyžadované připojení k internetu, ztráta jakéhokoliv příběhu a občasné bugy. Osobní problém mám i se zenovou hudbou, kvůli níž se mezi nebesy plnými soubojů utápíte v klidném klavíru.

• přehledný vizuál
  • jednoduchý mechanismus hry
  • nenáročnost pro hráče