Light of Motiram náhled

Sony a Tencent se dohodly. Osud Light of Motiram je nejistý

21. 12. 2025
Zdroj náhledu: IGN

Je to už více než rok, co se objevily první záběry z připravované open world hry jménem Light of Motiram studia Polaris Quest vlastněného čínskou společností Tencent. S vydáním hry se počítalo pro rok 2027. Oznámení však vyvolalo spoustu otázek a mnoho hráčů ji v první chvíli považovalo, když ne za pokračování, tak minimálně za spin-off ze světa Horizon, titulu studia Guerrilla Games, původně vytvořeného exkluzivně pro PS4.

Nebylo se čemu divit. Záběry ukazovaly souboje lidí oděných do kožešin, bojujících oštěpy a luky s robotickými zvířaty v divoké přírodě. Na záběrech ze hry a propagačních materiálech se objevovala rudovlasá hrdinka, připomínající protagonistku konkurenčního Horizon – Aloy.

V popiscích hry se sice zmiňovaly i takové věci jako budování vlastní základny a bojování s roboty v kooperaci s dalšími hráči, to ale nedokázalo zakrýt fakt, že šlo o kopii oblíbené značky. Jak následně vyšlo najevo, Tencent ještě před oznámením Light of Motiram projevil zájem podílet se na přípravě dalšího dílu Horizon, Sony jej však odmítla.

Letos v létě podala Sony na společnost Tencent žalobu kvůli porušení autorských práv. Tencent nejprve argumentoval, že hra nabízí své vlastní, originální mechaniky a kroky společnosti Sony vedou k omezování tvůrčí svobody. Následně došlo k úpravám v popiscích hry Light of Motiram a i propagační materiály byly voleny tak, aby podobnost se sérií Horizon nebyla do očí bijící.

Skutečný zvrat ale přišel nyní, když se na svět dostaly dokumenty o tom, že se Sony s Tencentem dohodly mimosoudní cestou. Na tuto skutečnost upozornil server The Game Post, kterému se dostaly do rukou dokumenty, podle nichž byla žaloba stažena s tím, že je spor urovnán a v budoucnu už jej nebude možné řešit před soudem. Co přesně bylo obsahem dohody není známo.

Profil hry Light of Motiram na Steamu i na Epic Games je nyní nedostupný. Nepředpokládáme, že by všechno, co bylo během prací na hře vytvořeno, skončilo v koši, a v budoucnu si možná zahrajeme hru pod jiným názvem s odlišnou tematikou, která bude na Light of Motiram stavět. Jak by si ale hra v podobě, v jaké byla oznámena, vedla při srovnání s originálem se už asi nedozvíme.

Libor Šebesta

S hraním videoher začínal v devadesátkách na nejmodernějším výkřiku tehdejší doby – Famicomu. Následně přesedlal na PS2 a značce PlayStation zůstává věrný do dnešních dní. Jako introvert si užívá singleplayerovky a když už zkusí multiplayer, tak nejlépe ten gaučový nebo alespoň v kooperaci. Nepouští se zběsile do každé novinky, protože jakmile se mu jednou nainstaluje seznam trofejí, musí získat alespoň 70 %, i kdyby ho hra nebavila. Radši si zahraje léty prověřené a vydavateli opatchované fláky. Jeho herní chutě jsou do značné míry ovlivňovány ročními obdobími, proto má nejraději podzim, kdy krátké dny a ponuré počasí lákají k hraní hororovek.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.