Spy x Family 2 – úvodka

Spy x Family 2 – recenze

24. 6. 2022

Sice jsme vyhráli bitvu, ale válka ještě neskončila. Nejlepší agent v Ostanii, pod krycím jménem Soumrak si úspěšně zvládl sehnat dítě a manželku, jež společně tvoří pozoruhodnou rodinku, ne však ledajakou. Soumrak v roli otce před ostatními tají svou identitu špiona, matka je po nocích nájemná vražedkyně s přezdívkou Trnová princezna, a ani jejich dcera není úplně tak „normální“. Její telepatické schopnosti jí umožňují se v celé této zapeklité situaci bravurně orientovat, ale sama získané informace nesmí prozradit, protože by pak odhalila sama sebe. Ač byste sebevíce pátrali po náznaku nějaké normálnosti, u této rodiny byste jen těžko uspěli. Jak asi dopadne další náročná mise, a to přijetí na prestižní akademii Eden? Dozvíte se v dnešní recenzi na druhý díl světoznámé mangy Spy x Family.

Svět:

Tacuja Endó
Tacuja Endó
Crew
Spy x Family
Michala Kropáčková
196
brožovaná
říjen 2021
9788076790780

Zdroj: Crew

Taková (ne)normální rodinka pokračuje

První díl Spy x Family nás pozvolna seznámil s hlavními aktéry a naznačil problematiku celého příběhu. Agent Soumrak dostal úkol zajistit mír mezi Západem a Východem tím, že se dostane blíže ke svému cíli a vyzjistí tak důležité informace. Protože se předseda Strany národní jednoty osobně neúčastní žádných jiných akcí než těch pořádaných prestižní akademií Eden, kterou mimochodem navštěvuje jeho syn, musí Soumrak svou vyvedenou dceru Anyu na akademii taktéž zapsat. Písemné zkoušky s odřenýma ušima pokořili, ale vstupní pohovor si žádal přítomnost obou rodičů. Soumrak si tak k dítěti pořídil také manželku. Co čert nechtěl, pohovor se ne tak úplně vydařil a nyní ve vzduchu zůstává viset otázka… Uspějí, nebo operace Puštík jednou provždy selže?

Mise 003: uspět u přijímacích zkoušek

Výsledková listina hovoří jasně. NEUSPĚLI! Naštěstí existuje systém náhradníků, na jehož vrcholku stanula právě Anya, a tak i ona s prvním odpadlíkem hrdě nastupuje na akademii Eden. Loid má hned dva plány. Plán A spočívá v tom, že během studia Anya získá celkem osm hvězd za vynikající výsledky nebo službu společnosti a stane se takzvaným „císařským učencem“. Těmto vyvoleným a speciálně nadaným studentům se poté dostává určitých výhod a privilegií, jako je soukromá jídelna, ale také speciální schůzky, kterých se účastní i Soumrakův cíl. Plán A je tedy jasný, učinit z dcerky příkladnou studentku.

Správný agent má však několik es v rukávu, a tak plán B přichází s méně komplikovanou a časově možná méně náročnou taktikou, a to spřátelit se s mladším synem Damianem, který se opravdu čistě NÁHODOU ocitl ve stejné třídě jako Anya. Věci se dají do pohybu a Anya už během prvního školního dne zanechá vskutku obrovský dojem, když se jí podaří naděje na přátelství s Damianem zcela zmařit a navíc získat první blesk – za osm blesků hrozí bezpodmínečné vyloučení ze školy.

Mise 004: udělat z dcery příkladnou studentku

Plán B je v troskách, proto není času nazbyt a na řadu přichází učení. Jak se však Loid zvládne vypořádat s nepředvídatelným dětským chováním, ještě k tomu, když se mladá duše zmítá ve stresu? Aby toho nebylo málo, musí řešit také vlastní problémy, jako příchod další zajímavé postavy, která taktéž nemá čisté svědomí. Do příběhu vstupuje mladší bratr Yor, jehož intelekt a nadprůměrná posedlost vlastní sestr… ehm, nadprůměrné studentské výsledky mu zajistily vysoký post na ministerstvu. Hra na kočku a na myš může začít! Tajný špion se setká se svým úhlavním nepřítelem, pro kterého jsou on a jemu podobní doslova lovnou zvěří… Yuri totiž také skrývá nemalé tajemství.

Zdroj: Crrew

Co se škádlívá, to se rádo mívá

Druhý díl mangy Spy x Family se toho rozhodně nebojí a servíruje čtenáři jednu zajímavější zápletku za druhou přímo na zlatém podnose. Do hry konečně vstupují i další důležité postavy, jako například výše zmíněný Damian, jeho dva ocásci… ehm, spolužáci, Becky, Yuri a další. Velký prostor zde tentokrát dostává hlavně Anya, protože právě pasáže z akademie hrají v tomto díle velkou roli. O to víc je ovšem zábavné sledovat začínající studentský život, ze kterého samovolně vyplyne plán C, aniž by to Loid zamýšlel a hlavně aniž by si to vůbec uvědomoval.

Spy x Family 2 je stále napěchováno akcí a humorem, ale tentokrát přidává i mnohem více zápletek, zajímavých událostí a skvělou bonusovou epizodu na závěr. Manga je neskutečně čtivá, velice přehledná, a také styl kresby se od minule stal barvitějším díky příchodu nových postav. Ruku k dílu přidávají taktéž jakési minipříběhy či různé zápletky, díky nimž je čtenářova pozornost stále napjatá až k prasknutí. Mnozí tvrdí, že obrázky nemůžete slyšet, ale zkuste se podívat na ilustraci, kde Anya zasazuje smrtící úder, a pak své tvrzení zkuste obhájit znovu.

Jako jedinou vadou na kráse vnímám to samé jako minule, a tím je snaha autora v příběhu kamsi spěchat. Některé pasáže jsou trochu odbyté, jako např. záchrana z hradu, která se všehovšudy vešla na necelých osm stránek. Jako minule mě mrzí, že se z těchto pasáží autor nesnažil vyždímat o kousek více. Na druhou stranu je na samotném konci bonusová kapitola s tučňáky, která skutečně stojí za to.

Spy x Family 2 se do druhého dílu vrhá po hlavě společně s novými postavami, které příběhu hned vdechly zcela novou jiskru. Děj se člení na několik menších zápletek, z nichž má každá sama o sobě co nabídnout a zaujme čtenáře dost na to, aby knihu jen tak neodložil. Skvělá kresba na papír vnáší emoce i akci, k těm připočtěte bravurní humor, zákony schválnosti a tajení svých pravých identit, a zábava může začít!

• dynamická kresba
  • čtyři v jednom (akce, emoce, humor, více humoru)
  • nové postavy, díky kterým se příběh stává barvitější