Star Trek Prodigy Supernova - náhled

Star Trek Prodigy: Supernova – další seriálová hra pro děti

18. 11. 2022

Animovaný seriál Star Trek Prodigy, který v současnosti vysílá například streamovací služba Paramount + či dětská televizní stanice Nickelodeon, nedávno dostal svou druhou část. V souvislosti s tím jsme se dočkali i stejnojmenné hry pod názvem Star Trek Prodigy: Supernova, která je příběhem zasazena mezi první a druhou částí seriálu. Známí hrdinové se svou vesmírnou lodí ztroskotají na planetě v neznámé sluneční soustavě, jejíž hvězda se co nevidět promění ve smrtící supernovu, a co víc, někteří členové vaší posádky se po nehodě stanou nezvěstnými. Vaším úkolem bude najít zbytek posádky, opravit loď a také zabránit devastující katastrofě, která tuto sluneční soustavu čeká. Jak se Star Trek Prodigy: Supernova povedl, vám ukáže naše dnešní recenze.

Pro kooperaci jako stvořená

Čeho si na hře Star Trek Prodigy: Supernova všimnete, je opravdu velký důraz na kooperaci. K ovládání totiž dostanete hned dvě postavy, a to konkrétně Gwina a Dalu, které fanoušci tohoto animovaného seriálu jistě znají. Ti budou muset po celou dobu hraní úzce spolupracovat a pomáhat si navzájem, jelikož každý z nich disponuje různými speciálními schopnostmi, jež vás ve hře posunou dál. Vybrat si tedy můžete, zda si ke hraní někoho přizvete do kooperace a každý hráč bude ovládat jednu postavu – hra je jako dělaná pro hraní dítěte a některého z rodičů –, či se na nebezpečné dobrodružstvím pustíte jako jednotlivec. Mezi postavami totiž můžete během hry libovolně přepínat, a i když zrovna nemáte nějakého druhého člověka k dispozici, dokážete si po celou dobu hraní vystačit sami, což byl i můj případ. Pravda, hraní jako jednotlivec asi není taková zábava jako v případě kooperace, ale i přesto vám to hratelnost a samotný požitek z hraní nijak dramaticky neovlivní.

Star Trek Prodigy: Supernova můžeme považovat za dobrodružnou a logickou adventuru, která kombinuje prvky akce. Asi největší zastoupení tu mají logické hádanky. Ty jsou ve většině případů založeny na principu odemykání různých bran či vypínání laserů, za nimiž se často nachází cesta dále. K vypínání laserů či odemykání bran většinou využíváte kostky, které jsou rozesety po lokacích, a vaším úkolem je tyto kostky najít a pomocí nich si zpřístupnit cestu. Někdy se zmíněné kostky nachází za nějakou překážkou, kterou bude nutné spoluprací obou hrdinů překonat. Například Gwal jakožto kluk s větší silou dokáže zvednout kontejner a zpřístupnit tak cestu své partnerce. Naopak Dala umí pomocí kouzla vytvořit most, po kterém Gwal může přejít. Následně pak jedna postava obvykle vyvine nějakou akci, aby zpřístupnila cestu i té druhé. Takových událostí je ve hře nespočet a Star Trek Prodigy: Supernova tím jenom potvrzuje svůj velký důraz na nutnost kooperace.

V celkovém součtu funguje tento aspekt opravdu skvěle a rovněž musím pochválit i obtížnost jednotlivých hádanek. Jak už jsem zmiňoval, titul je primárně určen pro mladší hráče, nejlépe se spoluprací některého z rodičů, potažmo sourozenců, tudíž i hádanky jsou tomuto aspektu přizpůsobeny. Pro běžného hráče, jako jsem já, bude většina hádanek primitivních. S přihlédnutím na menší publikum však mohu jejich obtížnost označit za přiměřenou a v případě potřeby je nějaký ten rodič či starší sourozenec snadno pochopí.

Vše ale není tak růžové, jak se zdá

Ačkoliv se z řádků výše může zdát, že se jedná o skvělou hru se skvělou hratelností a vším, opak je pravdou. Za hlavní problém Star Trek Prodigy: Supernova považuji především repetitivnost, která se čase může dostavit. Ano, ze začátku vám hádanky přijdou docela fajn. Jakmile však vstoupíte do čtvrté nebo páté mise, zjistíte, že se vlastně neustále jedná o to samé. Totéž mohu říci i o akčních pasážích, v nichž bojujete s nepřáteli. Těch je především málo a v podstatě se ve hře nachází jen jeden typ robotů, kteří jsou obdařeni různými schopnostmi, a pár bossů. Střílení bych zhodnotil stejně jako řešení hádanek. Ze začátku je docela dobré, ale později vám tyto pasáže budou připadat stále stejné a nudné, až otravné.Další problém, co se hrou mám, je ovládání, resp. tedy spíše neovládání kamery. S kamerou nemůžete nijak volně otáčet, což je velké minus, jelikož mnohdy, když jdete s vašimi postavami naproti, nevíte co se před vámi nachází. Star Trek Prodigy: Supernova si kameru otáčí automaticky podle situace, což ne vždy funguje úplně dobře, a v některých chvílích byla pozice kamery spíše nešťastná. Osobně bych raději uvítal, kdyby se tato možnost zpřístupnila. Na druhou stranu dovedu pochopit, pokud se pro tento krok vývojáři rozhodli kvůli kooperaci, která je omezena na jeden počítač.

Proč tohle všechno ale říkám? Protože se dostávám k asi tomu největšímu negativu, jež vůči Star Trek Prodigy: Supernova mám. Tím je cena, která se zastavila na 50 eurech. Nevím, jestli se vývojáři pouze snažili vyždímat co nejvíce peněz díky licenci, nebo je takto vysoká cenovka něčím oprávněná, netuším. Já osobně však důvod pro tak velkou částku nevidím. Odpovídající cena by spíš měla být někde okolo 30 euro – za 50, což u nás znamená přibližně 1 220 Kč, nabízí hra příliš málo obsahu, stále stejnou hratelnost, a málo dalších funkcí. Mezi nimi je také absence videosekvencí. Příběh je zde vyprávěn pouze psaným textem, který navíc musíte klávesou F posunout dál. To bývá nepříjemné u dlouhých konverzací, kde už vám dokáže neustálé mačkání lézt na nervy. Sečteno podtrženo je Star Trek Prodigy: Supernova spíše menší hrou, jež obdržela AAA cenovku, a co si budeme, za 50 euro prostě najdete o mnoho kvalitnější kousky. Co se týče herní doby, dokážete dobrodružství projít za cca osm až devět hodin čistého herního času, což dále cenovku nijak neospravedlňuje.

Vizuální stránka neurazí

Abych však jen nekritizoval, pochválit musím vizuální stránku a zpracování jednotlivých úrovní. To se v rámci možností pohybuje na dobré úrovni, za což Star Trek Prodigy: Supernova vděčí i třem typům planet, které navštívíte. Každá z nich nabízí velmi rozličné prostředí, a alespoň u tohoto aspektu časem nehrozí repetitivnost.

Rovněž bezproblémová je optimalizace, což se asi u takové hry dalo očekávat. K technické stránce tedy nemám asi co více říct. Nyní už se pojďme vrhnout na výsledné hodnocení a dát hře Star Trek Prodigy: Supernova výslednou známku.

Star Trek Prodigy: Supernova není vyloženě špatnou hrou a dokáže zaujmout vaše ratolesti na dlouhé hodiny, pokud hledáte něco, u čeho mohou přemýšlet a učit se novým věcem. Taktéž musím pochválit velký důraz na kooperaci, která doslova vybízí k zapojení rodičů či staršího sourozence. To však ve velké míře kazí cenovka, která je vzhledem ke zpracování a obsahu příliš vysoká. Je tedy potřeba si říci, zdali pro svoje děti chcete pořizovat tohle, a spíše se nepodíváte po nějaké jiné dětské alternativě, která vám může třeba nabídnout i více zábavy za méně peněz. Proto si od nás Star Trek Prodigy: Supernova odnáší šest bodů z deseti.

• logické hádanky dokáží vaše dítě zaujmout
  • velký důraz na kooperaci s rodičem či sourozencem
  • lokace vypadají nádherně